Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 320 netáhne do 3000 otáček

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 3047

#1 Příspěvek od Morte »

Ahoj, na e36ce 320 m50 vanos se děje zajímavá závada, třeba někdo bude vědět, co s tím...
Za studena se všechno zdá být ok, ale jakmile se ohřeje netáhne pod plynem do cca 3000 otáček...při lechtání plynu je to ok, při přidávání se dusí a nechce jít do otáček...
Jakmile podřadím a otáčky se dostanou nad ty cca 3000 se motor chytí a táhne bez problému...
Z toho usuzuji, že problém nebude v dodávce paliva, vzduchu, ani jiskry, ale spíš v elektrice...
Po odpojení váhy vzduchu se jen navíc začal dusit na volnoběh...po odpojení lambdy beze změny...
Dá se nějak proměřit čidlo na vačce?

Předem děkuji za jakékoliv nápady...
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od assassin_tl »

no vzhledem k tomu ze zhruba do tech 3tis vanos hejbe s vackou tak bych rekl ze to muze delat i vanos, samo tech pricin muze byt i vic a netvrdim ze je to primo tohle..
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 3047

#3 Příspěvek od Morte »

taky mě to napadlo, ale to by měla být mechanika a ta by přece neměla být ovlivněná teplem, ne?
Dá se vanos nějak překontrolovat?
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#4 Příspěvek od Maysner »

Vanos je mechanika, ovladana elektrikou a tlakem oleje. Zjevne ti zustava po zahrati vanos pootocenej tak, jak ma byt ve vyssich otackach. Tim mas rozhozeny v nizkych casovani. Po zahrati zridne olej a spatne tesnici gumicky, nebo neco dalsi, jej uz neudrzi a propousti.
Pichni to na diagnostiku, jaky vsechny chyby hlasi. Myslim si, ze to bude vadnej vanos. Nerachtal ti nejakou dobu?
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 3047

#5 Příspěvek od Morte »

diagnostika je v plánu...ale vzhledem k mé pracovní době v nadcházejících sedmi dnech připadá v úvahu nejdřív za týden a do té doby bych to nejraději už měl vyřešený...
nicméně k tomu vanosu- nechrastil a nechrastí ani teď, navíc kdyby to bylo vanosem, tak se problém projeví i bez zátěže (na neutrál), ne?
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 3047

#6 Příspěvek od Morte »

Tak jsem jen tak "preventivně" vyměnil svíčky a vzduchovej filtr a je po problému... :-)
Je to sice divný, ale u motorů s řídící jednotkou mě asi už nic nepřekvapí...

Ale aspoň to teď prozměnu začalo klepat- asi občas vynechá jeden válec...
Odpovědět