Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dvouhmotnostní setrvačník e36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#1 Příspěvek od marecekoi »

Čau chtěl bych se zeptat kde by se dal nejlépe sehnat dvouhmotnostní setrvačník 240mm na e36 328i za co nejlepší cenu?Vim, že mi všichni řeknete že je nic moc kupovat už jetej,ale co kdyby se sehnal třeba lepší kousek??Dalo by se??Prý se dá koupit i jednohmota s odpruženou lamelou??Máte s tim někdo zkušenosti???budu tedka nechávat měnit spojku a nevim jak na tom bude ta dvouhmota.díky moc Marek
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

http://www.haspa.cz - nejlepší cena, na jakou jsem narazil, navíc jsou z Prahy stejně jako ty.

Jetý moc cenu nemá. Záleží, jak dlouho si to chceš ještě nechat.
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2462

#3 Příspěvek od elgroso »

Zkus poptat ještě tady: http://www.autodily-prostejov.cz/

Komunikace je teda tragická, ale pokud budou mít náladu Ti odpovídat na maily, dostaneš se ještě na lepší cenu než v Haspě. Pokud si v Prostějově vyhádáš lepší cenu, tak Haspa dokáže jít ještě pod tuto cenu. Mně se to tehdá nevyplatilo brát z Haspy, protože chtěli 2 stovky navíc za dopravu a cenový rozdíl se tak stíral. Tobě by se to v Praze vyplatilo.

Hodně štěstí!
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud premyslis nad jednohmotou tak predelat se da v pohode...jsou dve moznosti,bud sehnat setrvak na origo m50b25/b20 kterej ma nejakych 13kg ale ma prumer lamely ma 220mm...dalsi moznost je sehnat setrvak z m20b25/b20kterej vazi v serii 8.5kg a taky ma prumer 220mm a to uz to auto bude akcnejsi ale stratis kroutak v nizzsich tockach a musis pouzit starter z e30. Ale nejsem si jistej jestli nalitek na tomto setrvaku nedrhne o blok a neni potreba pouzit jen 6.3kg setrvak kterej ho nema... A nebo se placnout pres kapsu a koupit novej na b28 :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od paveld »

MattyX píše: ...
...dalsi moznost je sehnat setrvak z m20b25/b20kterej vazi v serii 8.5kg a taky ma prumer 220mm a to uz to auto bude akcnejsi ale stratis kroutak v nizzsich tockach a musis pouzit starter z e30. Ale nejsem si jistej jestli nalitek na tomto setrvaku nedrhne o blok a neni potreba pouzit jen 6.3kg setrvak kterej ho nema... A nebo se placnout pres kapsu a koupit novej na b28 :)
Jo, bude drhnout o blok. Buď se musí nechat stočit, nebo použít ten lehčí 6,3kg což je z 323 m20 a z nejstarší 320tek. A starter se musí posunout o kousek výš nad setrvák, jinak nezajedou zuby do sebe.
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#6 Příspěvek od marecekoi »

Díky za názory,každopádně se mi nechce nic upravovat,takže mi nezbyde asi nic jiného než koupit novej setrvák za 12tis. :cry: což je fakt peklo když vim, že ta dvouhmota je tam podstě úplně zbytečná věc na tom autě
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

marecekoi píše:Díky za názory,každopádně se mi nechce nic upravovat,takže mi nezbyde asi nic jiného než koupit novej setrvák za 12tis. :cry: což je fakt peklo když vim, že ta dvouhmota je tam podstě úplně zbytečná věc na tom autě
onehdá sem tu prodával jednohmotu na m50 a do týdne byla fuč , dá se sehnat a pak stačí koupit spojku s odpruženou lamelou ;) pokud se ti jedná čistě o peníze ;)
paveld píše:
MattyX píše: ...
...dalsi moznost je sehnat setrvak z m20b25/b20kterej vazi v serii 8.5kg a taky ma prumer 220mm a to uz to auto bude akcnejsi ale stratis kroutak v nizzsich tockach a musis pouzit starter z e30. Ale nejsem si jistej jestli nalitek na tomto setrvaku nedrhne o blok a neni potreba pouzit jen 6.3kg setrvak kterej ho nema... A nebo se placnout pres kapsu a koupit novej na b28 :)
Jo, bude drhnout o blok. Buď se musí nechat stočit, nebo použít ten lehčí 6,3kg což je z 323 m20 a z nejstarší 320tek. A starter se musí posunout o kousek výš nad setrvák, jinak nezajedou zuby do sebe.
no ten m20 setrvák sem bral čistě z Péééérforménc hlediska :) když už něco kutit :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#8 Příspěvek od marecekoi »

A nevíš kde bych mohl tu odpruženou lamelu sehnat???btw pak se to vymění kus za kus a nebo je potřeba nějakejch dalších úprav??? :?:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

v podstatě je to pak spojka jakoby z E30tky :) já na E30 mám spojku s odpruženou lamelou z M50tky... tzn že i naopak to pujde :) ale odpružená lamela se na m50 normálně dělá , vemeš jednohmotu pro M50 a daš na ni tu spojku , nasadíš převodovku + starter a jedeš ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
cleman
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 29.04.2011 00:00

#10 Příspěvek od cleman »

No a jen pro mě info. Cenovej rozdíl dvouhmoty a origo spojky (co vím tak do 16 000 se dá vejít ) nebo jednohmoty a spojky z jinýho modelu?? Stačí tam 220mm lamela? Dát větší bych chápal ale menší??
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#11 Příspěvek od marecekoi »

Tak to jsou vcelku velice dobré zprávy....Ještě bych se chtěl zeptat jak vypadá taková odpružená lamela?Vypadá tak, že kolem středu má 4 pružiny?cca takhle: http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1

Díky moc
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

marecekoi píše:Tak to jsou vcelku velice dobré zprávy....Ještě bych se chtěl zeptat jak vypadá taková odpružená lamela?Vypadá tak, že kolem středu má 4 pružiny?cca takhle: http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1

Díky moc
jo todle je odpružená lamela ;)
cleman píše:No a jen pro mě info. Cenovej rozdíl dvouhmoty a origo spojky (co vím tak do 16 000 se dá vejít ) nebo jednohmoty a spojky z jinýho modelu?? Stačí tam 220mm lamela? Dát větší bych chápal ale menší??
cenovej rozdil je propastnej docela , jednohmotu použitou seženeš za 1500 + sada nové spojky (do 5000czk) tzn že desítku ušetříš cca řekněme ... co se týče průměru lamely , je to Downgrade , ale že by ti najednou měla klouzat spojka tak to se fakt nestane ;) v podstatě tento průměr lamely má 325i která ma identický výkon jen ma o 30nm míň ;) ta seriová spojka je trochu předimenzovaná že i když auto nakoňuješ tak to pořád pobere (hlavně u atmosféry) pro nějakou turboumbau to už zase není ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#13 Příspěvek od marecekoi »

Promiň že se furt ptám,ale potřebuju mít jasno....musim sehnat jednohmotu,která má 13kg a průměr 220mm a k tomu spojkovou sadu s odpruženou lamelou která má průměr 228mm, která je jako ten jednohmoták z m50b25??? je to tak?? :D :D díky moc
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#14 Příspěvek od Kalasnikov »

Ahoj, přídám se do dotazu. Budu sundávat převodovku na 325i M50 a tak bych rád rovnou vyměnil spojku a vyměnil 2hmotu za klasický systém s odpruženou lamelou.

Našel jsem tedy sadu přítlačák ložisko odpružená lamela průměr 228 mm, ale i když se dívám na první 325i z 90tého roku tak ETK píše že tam je dvouhmota.

Takže jsem hledal dál a našel jsem že u 520,525i a 320i tam je cosi pod všeříkajícím názvem "Setrvačník".

není tohle on? 11221726833

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11221726833
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#15 Příspěvek od fizzer »

mám E36 s motorem M50B20, bez klimy, je to rok 91 (podle výpisu výbavy půlka ledna). Je nějaká možnost s určitostí zjistit, jestli tam mám jednohmotu nebo dvouhmotu, aniž bych to kuchal??
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00
Klubové ID: 2725

#16 Příspěvek od Dabler »

VALEO dela komplet sadu pro m50(jednohmotny setrvak 11kg, odpruzena lamela, pritlacak, lozisko) cena nejakych 11-12k bez dph.
mam to na 325i pul roku a pohoda.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xSAFA »

fizzer: Podle ETK je tenhle motor a ročník bez klimy s jednohmotou, ale zkus si ještě raději napsat do ETK 7 posledních čísel VINka a omrknout to. Je v sekci ENGINE.



Ta sada Valeo s jednohmotou a odpruženou lamelou stojí nebo alespoň stála v dobu kdy jsem to řešil víc jak kompletní LUK sada s dvouhmotou. Tím pádem alespoň já neměl co rozmýšlet a dal zase dvouhmotu... Ten setrvačník toho odpruží víc a pohltí víc torzních kmitů jak odpružená lamela, proto si myslím, že i pro výdrž dalších dílů za spojkou je lepší jít cestou origo řešení...
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#18 Příspěvek od fizzer »

xSAFA: no já se v tom právě nevyznám, podle toho tam mám ty setrvačníky tři :lol:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 20&lang=en

rozumím tomu teda dobře, že do 7/92 mám bejt bez obav?

ale je to divný, páč moje auto má přesně příznaky odcházející dvouhmoty (vibrace kolem 1800 otáček, rozjezd s málo plynem jen ala karosa, cuknutí po přeřazení a permanentní pocit gumovýho kardanu), jen bez akustického doprovodu :lol: nebo jsem jenom levej? šáde 105 mi skákala stejně... :lol:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od xSAFA »

No já se spíš dívám vždy do toho ETK (2) kde mi to přijde srozumitelnější a tam je tvůj rok/měsíc/motorizace uvedeno že dvouhmota je jen s klimou, ale jak moc je to směrodatné nevím...

Hardy spojku na kardanu nemáš v háji?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#20 Příspěvek od fizzer »

v mém případě to byla spíš hadrspojka, ale po výměně žádná změna (dával jsem meyle). silentbloky motoru i převodovky jsou OK, v zadních ramenech (vpředu, v prahu) jsou nový meyle HD, a ty na diferáku jsou na pohled OK a na lomcování diferákem nereagují.

akorát středový uložení kardanu mi přišlo vyměklý, myslim tu gumu okolo ložiska, ale roztrhaný to není a nevím jak moc tvrdá ta guma má být a ani nevím jestli to vůbec může mít takovéhle projevy (každopádně je na seznamu na jaro) :)
Odpovědět