Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

318ti -> 323ti netočí startér...EWS?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#1 Příspěvek od Kindl0sch »

Koupil jsem 318ti 3/97 M44 s nabastlenym,nestartujícím motorem M42.Motor jsem vyškub a zastavěl motor z 323ti 11/97 (motor,DME,motorová elektrika).
Piny v konektoru X20 jsem přepinoval podle schémat,aby vše sedělo.
Jednotka EWS v autě je EWS II,TR modul,cívka kolem klíče a 2 klíče jsou původní.
Když jsem to dnes chtěl nastartovat,poprvé vyjel startér,ale netočil,byla slabá baterka,tak jsem připojil přes kabely další a teď už ani nevyjede pastorek - ani na jeden klíč.
Kontrolky svítí normálně,čerpadlo tlačí benzín do lišty.....Je možné že jsou oba klíče rozkódované?Zkusit sehnat jinou jednotku EWS II,TR modul a cívku?
Popř. jaké piny se mají přemostit na jednotce EWS,aby točil startér,ale nešlo palivo a zapalovaní (někde to tu bude určitě,ale já to nenašel) ?

Děkuji za každou radu
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#2 Příspěvek od Kindl0sch »

ještě jsem zapomněl napsat,že jsem tam dal startér z M42,který do poslední chvíle startoval.Podle ETK by M42 a M52 měla mít stejný startér. Tudíž i stejné ozubení na věnci setrvačníku..nebo je jiné?to jediné jsem zapomněl vyzkoušet,než jsem to složil,ale zapadl tam bez odporu
jurab
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: pát 26.11.2010 01:00

#3 Příspěvek od jurab »

Kindl0sch píše:ještě jsem zapomněl napsat,že jsem tam dal startér z M42,který do poslední chvíle startoval.Podle ETK by M42 a M52 měla mít stejný startér. Tudíž i stejné ozubení na věnci setrvačníku..nebo je jiné?to jediné jsem zapomněl vyzkoušet,než jsem to složil,ale zapadl tam bez odporu
starter z ozubenim je stejný
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od icecold »

Jak je na tom ukostření motoru?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#5 Příspěvek od Kindl0sch »

kostra je v pořádku - kontrolky na budíkách svítí a pohasínají normálně,ale raději se ještě kouknu
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ten m42 motor byl z e30 ze jsi musel prepinovavat ? mas spravne zapojenej pin na starter ?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#7 Příspěvek od Kindl0sch »

byla to M42 z roku 94/95 podle jednotky a i vzhledu motoru(odvětrání kliky vzadu)
piny mám na 100% správně,vypinoval jsem celej konektor a pozapojoval přesně podle schémat,pin po pinu jak to má být
Pin 7(zelená) pro EWS i Pin 18(černá,žlutá) co jde z jednotky EWS ke startéru sedí
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Musí se překódovat ISN mezi EWS a DME, pokud nemáš z jednoho auta EWS, DME a čipy v klíčích. INPA to zvládne. To ale neřeší startér, ten má točit hned jak je rozpoznaný klíč EWS (relé pro startér je v jednotce EWS).

Pokud chceš přemostit relé v EWS, odpoj od jednotky EWS dráty z pinů 1 a 3 a propoj je mezi sebou.
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#9 Příspěvek od Kindl0sch »

Tak startér už točí,teda točil,než to chytlo,tak se odporoučel....v dlouhých intervalech jsme krátce zkoušeli startovat-skoro hodinu a přesto to nenastartovalo.
Zkoušeli jsme dávat benzín pod svíčky,vyndat palivový filtr jestli není ucpaný a nic
Zítra jde startér na repas,pak vyndám lištu se vstřiky a zkusím jestli vůbec dávají palivo.....

Jinak vyměnil jsem kostru,nabil pořádně 2 baterky a přes ty to startoval
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud jsi dal benzin dovnitr pres svicky a nechytlo to tak je ocividne problem v EWS , krouzek mas danej normalne u spinacky a cip v klicku ? a nebo zabaleny někde pod palubkou ? jednou se nám stalo že když byl cip zabalenej v kroužku izolepou tak to taky nechtelo chytnout :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mě by spíš zajímalo, co tam je zastavěné z jiného auta a co zůstalo původní. Z původního popisu to vypadá, že EWS a klíče jsou původní, zatímco ŘJ motoru je z jiného auta. Pak je logické, že pokud to nebylo překódované, nepustí palivo a zapalování.

Co spustilo ten startér? To přemostění relé? Potom mám obavu, že klíče s čipem nepatří k EWS (pokud neodešlo relé). Pak je i logické, že nemůže jít nastartovat.
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#12 Příspěvek od Kindl0sch »

EWS II,TR modul,kroužek a klíče s čipama původní z M44 - vše na svém místě a nevypadá to,že by se v tom někdy,někdo hrabal
Motor,mot.elektrika,řídící jednotka z M52

Startér netočil vlivem špatné(přerušené) kostry
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Snejk »

proste vem diagnostiku a znova sparuj motor a ews a pojede ti to... ews II si isnko podstrcit necha a jednotka ti ho i ochotne da :)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#14 Příspěvek od Maxiczech »

Nešlo by tenhle topic přejmenovat na "Rád bastím".. "Co a jak dom.dat.." Bo tak něco? :smich:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Snejk píše:proste vem diagnostiku a znova sparuj motor a ews a pojede ti to... ews II si isnko podstrcit necha a jednotka ti ho i ochotne da :)
Tak tak, pokud to byla jen špatná kostra, tak to chce napárovat jednotky a je to.

^^^Nešlo by to zavřít někam do klece?
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#16 Příspěvek od Kindl0sch »

Maxiczech : pokud nemáš nějakou užitečnou radu,tak prosím nereaguj.Děkuji ti!

Snejk,Fx : Díky moc za radu,seženu si kabel a pokusím se rozchodit INPU co mám staženou v PC
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#17 Příspěvek od Maxiczech »

Na tohle těžko rozumnou radu obdržíš.. :)
Zapojil jsem EWS, nešlo mi PDC, pak jsem natáhl kabel na ABS, tak mi to vyřadilo EWS, tak jsem přeprogramoval jednotku ASC a ono to shořelo, tak mám v záloze ještě MMS a tu všem rozešlu..
Opoměl jsem ASC, které možná ještě dejchá.. :lol:
Tak poraďte.. :Confused2:
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#18 Příspěvek od Kindl0sch »

Tak DME a EWS by měla být spárovaná - žádnou chybu EWS to už nehlásilo , ale pořád to nechce nastartovat.Svíčky nehází jiskru.

Hlásilo to chybu ohledně EGS,zapomněl jsem napsat,že motor a DME pochází z automatu.Je možné,že je to nějak bloklé,aby nebylo možné nastartovat při nezařazeném P,N ?
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#19 Příspěvek od Miguel »

Může být, chce to překodovat celé na manuál :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#20 Příspěvek od libovka »

Jenže automat blokuje točení startéru a né zapalování.Pokud ti to točí a nechytá tak to nebude tím že je to z automatu.Jedinej rozdíl je že DME z automatu má nižší volnoběh.
Odpovědět