Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rachtání v přední části motoru 325i (M50)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lord_Preacher
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od Lord_Preacher »

Ahoj,

hledal jsem zde informaci o rachtání v přední části motoru, ale popsané problémy přesně neodpovídají mému.

nejvíce je rachtání slyšet kolem VANOSU

Při studeném motoru se rachtání projevuje málo a se stoupající teplotou se rachtání zvýrazní.

Při zahřátém motoru: v nízkých otáčkách je rachtání výrazné a při přidávání ze najdou otáčky, kdy rachtání není skoro znatelné.

Kamarád mi vyměnil horní napínák, ale tím to nebylo.

nemá někdo zkušenosti?

díky

BMW 352I coupe (E36) + VANOS
motor: M50
najeto: 211000
olej: 10w 40
palivo: N98
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od FiliposII »

Příznaky, které popisuješ odpovídají špatnému VANOSu.
Zvláště to že za studena je to slabší a za tepla se to zesílí (zvuk dieslu).
Toto způsobuje zahřítí oleje a tudíž je olej řidší.

Existují sady na opravu VANOS, ve kterych je prave nove tesneni, ktere mas již zřejme opotřebované.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#3 Příspěvek od pragdejf »

a taky muze podtejkat napinak remene, me uz to takhle rachta rok, ale budu davat z dvoulitru dvaapuli, takze neresim. je to tenhle dil: 11311738700.

staci pridat trrochu na klapce plyn, zhruba na 1100ot/min, stoupne tlak oleje a rachtani se utisi. mel sem sundanej ventildekl a kdyz sem napinak pomackal, tak okolo nej no tak trochu protekal olej, rozhodne nebyl pevnej. ale kdyz k tomu pretesnis i vanos a vymenis ten vymezovaci krouzek lozisek, tak tomu rozhodne prospejes.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#4 Příspěvek od Paty »

něco ti poradím: udělej toto: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
M50 to mají blbě vyřešený a když toto vyměníš vlastně dáš za jíný, je tam navíc ta pružinová podložka, jiný šrouby no máš to tam popsaný co máš všechno koupit... a můžeš udělat i repas toho vanosu rovnou http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

Musíš koupit ty věci co jsou tam popsaný a koupiš je v org. bmw myslím že tam máš i popsaný čísla tech materiálu tady si to zadej: http://www.realoem.com/bmw/select.do

Toto když uděláš tak všechno zmizí i ty zvuky :) Měl jsem taky podivnej zvuk jako by řetez mlátil o ventilový víko. vyměnil jsem ty podložky na sací vačce, udělal repas vanosu A všechno zmizelo. Motor šlapě jak švícarský hodinky :)

Kdyby jsi potřeboval s něčím poradit klidně napiš SZ poradím ti...myslím že mám ještě někde naskenovanej i ten papír co jsem všechno objednával z bmw a jestli máš motor M50b25 Vanos tak to máš úplně stejný.
Lord_Preacher
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#5 Příspěvek od Lord_Preacher »

Pánové díky moc za užitečné tipy, zkusím a dám vědět, jak dopadnu :D
Odpovědět