Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

druhý akumulátor do e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#1 Příspěvek od fizzer »

Mám baterku v kufru, je to ale jen 55Ah. shodou okolností se mi doma válí druhá baterka, taky 55Ah (ale jiná značka).
Tak mě napadlo, co kdybych ji připojil na místo, kde maj baterku čtyřvály, plusko na ten terminál plusovej co tam je, a mínus buď na kostru nebo natáhnout silnej kabel dozadu k baterce...
Je to nesmysl? :lol: Jasný, asi by bylo jednodušší koupit silnější akumulátor, ale pak by se mi doma válely nevyužitý dvě zdravý baterky :)

Může se tu někdo elektricky zdatný fundovaně vyjádřit, co na to dobíjení, délka vodičů mezi jednotlivejma baterkama apod... A pokud to nesmysl je, tak mě nekamenujte :oops: :lol:
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#2 Příspěvek od CZAirwolf »

Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#3 Příspěvek od Kami1 »

fizzer:
To je jako kdyby ses ptal, zda vozit v autě dvě rezervy.
- pokud je origo rezerva nahovno, tak se to vyplatí

plusy:
1. větší kapacita
-> větší životnost aku -> ušetřené peníze
-> lepší startovatelnost v zimě u horších aku
-> delší doba stání bez nutnosti dobíjení (pro bezproblémové nastartování [měsíce])
2. vyšší pravděpodobnost nastartování při "zkratu" v instalaci
3. rádobypocit tuningu
4. výhody pro camping (viz odkaz od CZAirwolf)

mínusy:
1. hmotnost navíc
-> vyšší spotřeba
-> dodatečná "nevyváženost" auta
2. vyšší pořizovací cena za matroš (s, nebo i bez druhé aku) + práce
3. víc se toho může polámat a dělat problémy


Pokud preferuješ úsporu a pohodlí na úkor jízdních vlastností
a zároveň si kabeláž a aku zajistíš levně
a provedeš si to sám nebo levně,
tak jdi klidně do toho.
:thumbsup:
Odpovědět