Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 TI M42B18 rv94: Nejde nastartovat

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#1 Příspěvek od Elicar »

Už jsem prošel téměř vše a ani nevím kde začít..
Prosím o radu co mám zkontrolovat a co je nejdůležitější pro start tohoto motoru

Po odpojení snímače otáček klikové hřídele přestanou jít jiskry a palivo ze vstřikovačů
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Po odpojení snímače otáček klikové hřídele přestanou jít jiskry a palivo ze vstřikovačů[/quote]

To je dobrej postřeh. :)

Podívej se jestli ti to dává benzín.
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#3 Příspěvek od Elicar »

libovka píše:Po odpojení snímače otáček klikové hřídele přestanou jít jiskry a palivo ze vstřikovačů
To je dobrej postřeh. :)

Podívej se jestli ti to dává benzín.[/quote]

Jo postřech mam dobrej....... ale Ty máš lepčí :lol:
Co myslíž že mi stříká za palivo ze vstřikovačů ? Nafta ?

Rozvody vypadají dobře - 1 válec od rozvodů nahoře, ventily jsou ve střihu a rysky na vačkách směřují svisle nahoru. díky.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Rozvody vypadají dobře - 1 válec od rozvodů nahoře, ventily jsou ve střihu a rysky na vačkách směřují svisle nahoru. díky.[/quote]

Když už tak správná konrola se dělá když je první píst nahoře(musí se zastrčit aretační kolík do setrváku),ventily nejsou ve střihu(obě vačky směřují nahoru) a šipka na kole směřuje nahoru. :wink: :roll:
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#5 Příspěvek od Elicar »

aretační vrták sedí, na obou vačkových kolech směřuje šipka nahoru a vačky taky nahoru. Vypadá že je to teda ok.

Co teda dál ? Už toho určitě moc nezbívá :wink:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

Pokud jde benzín a i to dává jiskru teoreticky by to mělo naskočit, jen se zeptám, když se to startuje je jakoby nějaká změna ve "zvuku"startování než předtím (někdy se tak dá poznat že to potratilo tlaky, hodne nahrubo ale nejlepší proměřit). Co vyměnit svíce? Že dávají jiskru když sou vytažený neznmená vůbec nic, jendou sem kvůli tomuhle rozebral půl motoru a pak sem zjistil že stačilo vyměnit svíčky (venku jiskra vpohodě ale pak prostě nepálili) Jak se to chovalo než to pošlo? Nebo zničeho nic? Sázím na svíce pokud se neměnili mě taky tenkrát pošly zničehož nic :wink:
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#7 Příspěvek od Elicar »

joo když některý válec ztratí tlak tak je to opravdu nahrubo slišet ale tady nic takovýho slišet právě není, i když točím motorem rukou tak jsou cejtit čtyři místa, ale přeměřím to k.metrem.

Svíčky jsem dal z bmw do jinýho motoru a normálně vrčel, ale naopak se opět nic nezměnilo.

Výfuk odpojen před prvním dílem výfuku beze změny

ŘJ není vlhká je naprosto suchu a čistá

podle mě se to nějakym způsobem ulejvá, někdy to střelí z výfuku a taky to černě pokuřuje

když osušim svíce tak se to po prvnim startu jakoby rozběhne ale hned chcípne

Než jsem auto koupil tak mělo vrčet na místě a ještě nějakou chvíli byl zaplej klíček asi do tý doby než vycuclo cca 1|4 nádrže


Mockrát díky
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

a NOVÉ svíce jsi dával?? že jdou jinde neznamená že tady nutně musí jít, je to pár korun určitě bych to vyměnil, pak bych se zaměřil na cívky? :wink:
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#9 Příspěvek od Elicar »

Ne nový jsem nedával.. NGK BKR 6EK ? Budou stačit ?

Zapalovací kabely zapojim podle čísel na kabelech ? č1 na kabelu na válec 1, č2 na válec 2 ?

Zapalovací cívka je jedna na 4 kabely.

Zítra změřim tlak benzinu abych věděl že je regulátor ok.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#10 Příspěvek od shade741 »

me přide že je to těma svícema, dyž to po jejich osušení jakoby "chytne" případně blbne cívka, pokud se nepletu tak s kablema je to směrem od rozvodu motoru 1,2,3,4 (tj zepředu dozadu) , ono i kable muzou bejt pomalu ko ale to nepovažuji za pravděpodobné. Dej tam vhodné nové svíce( rozuměj klidně i brisk) a pak případně budeme koumat dále :wink: Kdyby se mi to samotnýmu jendou nestalo a jak blbec sem se celej den hrabal v motoru abych pak zjistil že stačilo vyměnit svíčky :lol:
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#11 Příspěvek od Elicar »

ok svíce jsou na cestě, jinak já už jsem měl venku taky hodně věcí včetně mot. svazku

Je normální že ručka na teplotu je při studenym motoru po zapnutí klíčku vyleze do modrýho pole ?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#12 Příspěvek od shade741 »

Ok tak fajn, dej vědět celkem mě to zajímá. No to by zrovna vylejzat do modrýho nemuselo, jak moc to vyleze? Ono pokud to má člověk na sluníčku nebo v teple v garáži tak si to i povyleze :wink: Zatím bych to neřešil, pokud to bude po zahřání tma kde má být tak vpohodě, nebo je jen jednoduše posunutá ručička :)
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#13 Příspěvek od Elicar »

Nové svíce NGK BKR 6 EK a nic, hned ulité jako ostatní, ale tak že z nich béňo skoro kape.

Než jsem svíce namontoval tak jsem válce vyfouk vzduchem a protočil bez svíček a vytaženym modrym relém.

Tlaky
1.12b
2.10b
3.12b
4.12b
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#14 Příspěvek od shade741 »

pokud to cos napsal je v barech, tak to potěš koště :? mělo by to být okolo11- 13 barů pokud se nepletu, Benzín by se měl vejít max do 15cti barů tlaku a rozdíl mezi válci by neměl bát více jak 1-2 bary. Takže mrknout ejstli nejsou ohnuté ventily,jestli sedí rozvod, pístní kroužky atd atd. Protože na tyhle tlaky to asi fakt nepojede
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#15 Příspěvek od Elicar »

sorry

Tlaky
1-12b
2-10b
3-12b
4-12b
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#16 Příspěvek od shade741 »

tak to už je jiná :-) no už má asi odlítáno :) Tak jestli dobře rozprašují vstřikovače a pak odcházející cívka, jinak opravdu nevím. Pokud tam jde palivo a je tam tlak i jiskra tak to prostě musí jít :-)
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#17 Příspěvek od Elicar »

to je to nějaký divný, něco asi přehlížim, benzin je novej čistej a hoří :wink:
proč se to může tak ulejvat :idea:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#18 Příspěvek od shade741 »

jak sem psal spatne rozprasující vstřiky, pripadne jestli je dostatečný tlak v palivový soustavě, nebo ta cívka jinak nevím
Elicar
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: stř 31.08.2011 00:00

#19 Příspěvek od Elicar »

vstřikovací lištu jsem měl venku s připojenym benzínem a při startování vypadaj že prášej dobře, nestříkaj ani netečou, ale skusim je vzít na test.

kdyby byl nízký tlak paliva asi by se to neuchcávalo, ale zítra ho už snad změřim

kdyby byla špatná cívka myslim že by to neházelo jiskry, kdyby házelo jinde tak by to mohli být snímače na vačce nebo klice. Dají se změřit ?

než cívka bych řek že spíš kabely

nevím jestli je normální že když vyšroubovanou svíčku zasunutou v kabelu položim mimo kostru tak lítaj jiskry z kabelu na nejbližží kostru

:?:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#20 Příspěvek od shade741 »

jestli práší je to zdřejmě ok, myslel sem to stím tlakem tak, že pokud by byl malej tak by vstrikovače spíš tekly než prášili-od toho ty uchcané svíce(to byl spíše jen dohad) Ona i načatá cívka dává jiskru ale ne zdřejmě tak jak by měla, jednou sem ji taky měnil stará házela opticky jiskry dobře ale díky ní motor neběžel. Ohledně těch kabelů bych asi hádal, na jednom autě(konkrétně ford) mi to dělalo taky ale problém stím nebyl žádný, je ale možný že ejstli jiskra skočí jinde než na svíci tak to asi nepude :-) Jedno z čidel by to být mohlo a vlastně je to dost pravděpodobný a teť mě štve že mě to nenapadlo :D , nejprv zkontroluj kabely a případnej odpor na čidle by se měl pohybovat okolo 1200-1400 ohm na pinech 1 a 2 pokud si dobře pamatuji. Když je blbý nejde nastartovat a rozhodí to zapalování a palivo atd takže by to i odpovídalo :wink:
Odpovědět