Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

KO start - 330i 170kw

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#1 Příspěvek od Honza83 »

zdravím všechny bavoráky a prosím o radu,
kamarád má 330i e46
- pročetl jsem skoro všechny vyhledané příspěvky, ale asi marně,
auto v pátek z ničeho nic nešlo nastartovat, kontrolky, vše funguje, po několika pokusech jsme otevřeli haupnu a pak zabouchli a poté to naskočilo hned - divné, jakoby kontakt?
včera po celovíkendovém stání v garáži zase nic a dnes také. zkoušeli jsme přes startovací kabely, nic, baterka bude OK, vše OK, kontrolky svítí, po chvilce pozhasínají, svítí baterka a olej, při otočení na start se nic neděje, ticho,
zkoušeli jsme oba hlavní klíče, nic, po zapnutí zapalování se vše spustí tak jak má, kontrolky, v motoru bzučí jako standradně, palivo tlačí. S autem se nic nedělalo, pouze se prosříkávaly min. týden kontakty v motoru a přístrojové desce konkorem, tak jestli to není díky tomu.
auto je v tom stavu, pojistky OK, najeto origo 150tis, rok 2003.
na co se zaměřit, přijde mi to jako sporadická náhodná závada, jakoby je zablokovaný startér nebo start..
auto normálně fungovalo celou dobu, bez žádného problému, na co se máme zaměřit?
nevěřím, že by z ničeho nic přestal fungovat imo,
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od mentuli »

Tak určitě první co bych udělal bude diagnostika. Mrknout hlavně do řídící jednotky motoru a případně i EWS modulu. Podle toho co říkáš, tak je nejspíš něco špatně s imobilizérem...
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#3 Příspěvek od Honza83 »

imo by to neměl být, to by točil startér a jen by byl zablokván přísun paliva, jenže tady netočí startér, je ticho, možná je slyšet cvaknutí.
navíc auto je v garáži a diagnostika v servisu bmw je cca 50km v ústí nad labem,
tzn. na laně 50km :(
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a cvaka starter? zkusit na nej klepnout, zkontrolovat pasek ukostreni motoru (u drzaku motoru, strana u spolujezdce), dotazeni-stav matic starteru (muze byt napalena matka=velky prechodový odpor)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Honza83 píše:imo by to neměl být, to by točil startér a jen by byl zablokván přísun paliva, jenže tady netočí startér, je ticho, možná je slyšet cvaknutí.
navíc auto je v garáži a diagnostika v servisu bmw je cca 50km v ústí nad labem,
tzn. na laně 50km :(


Pokud ews nepozná správný čipový klíč, tak ani netočí startér (blokuje ho relé startéru v jednotce EWS). Diagnostika k tomu určená zjistí, jestli byl klíč poznán nebo ne. Až po rozpoznání klíče jednotka motoru řeší, jestli jednotka EWS patří k ní a je synchronizován plovoucí kód (platí pro EWS3, tj. u každé E46). Na základě toho spouští zapalování a vstřiky.

Moje doporučení: Zkontrolovat kontakty v el. části spínačky a vedení v snímací cívce u spínačky.
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#6 Příspěvek od Honza83 »

zkusíme se na to dnes nějak podívat, ty kontakty na startéru asi dokážem prohlédnout, je tam sice horší přístup, ale kabely ve spínačce nevim, nikdy jsem to nedělal, a ani nevím co mám hledat, rozpojený kontakt?
nevěřím, že to bude jedna z těchto věcí, přece z ničeho nic, kdy se auto používá jen občas, vše funguje, parkuje v garáži, nikde se nehuntuje, neodejdou imo nebo kabely startéru :(
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od capri »

stačí když se auto odstaví a tim jak se ochladí tak se může někde něco povolit a udělat to brajgl :)
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#8 Příspěvek od Honza83 »

- tak startér jsme zkontrolovali pomocí zrcátka, není tam přístup, vypadá jako nový, kontakty a z něj vycházející kabely jsou bez koroze a oxidace, taktéž matky jsou bez poškození,
- kostru na motoru jsme nenašli ale pohledem na všechny viditelné kabely - nevykazují žádnou korozi ani oxidaci, jsou pevně přichyceny,
- spínací skříňku jsme nerozebírali, interier je jako nový, všechny kovové a plastové díly pod přístrojovkou jsou čisté

další postřeh: po zapnutí zapalování svítí kontrolky, postupně pozhasínají, svítí olej a baterie a ještě navíc symbol žárovky, toto se objevovalo i včera, nicméně po několika pokusech se symbol žárovky neukázal, až dnes,

- teď jsme odpojili aku asi na 6min, zapojili a opět ticho, netočí, a po zhasnutí kontrolek, svítí olej a baterie po pokusu nastartoavt je ticho, nic necvaká, netočí,
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#9 Příspěvek od chrompacket »

mam pocit, ze se u tebe vyskytl stejny problem, ktery jsem resil na E39

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#10 Příspěvek od Honza83 »

jaké jsi měl příznaky? nám vše funguje až do poslední 3.fáze otočením klíčku, kdy je ticho,
- po zasunutí klíčku, otočení, zapnutí zapalování, kontrolky se rozsvítí normálně, postupně zhasnou, svítí jen olej a baterie, je slyšet z motoru bzučení a podobné zvuky jako při normálním každodením startování, nicméně po otočení klíčkem, že chceš startovat se nic neděje, je ticho, nic necvaká, startér netočí..

nemůže to být jen startér?
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#11 Příspěvek od dave155 »

sázím na spínačku, u Mercla mi to dělal špatnej pásek ve spinačce, stačilo rozdělat a očistit.
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#12 Příspěvek od Honza83 »

zkusíme to teda zespoda rozebrat a kouknout na spoje, ale asi jsem v tomto skeptik, že by se jentak dostala špína do zavřeného a jinak pořád čistého auta?
- ještě mi říkal, že auto stálo od úterý do pátku v lakovně kvůli rozleštění škrábance na předním nárazníků, volal tam, ale prý s autem nic nedělali a startovalo to normálně..
bavorak
Registrovaný
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 08.11.2007 01:00

#13 Příspěvek od bavorak »

Aku máš novou nebo starou.Co kontakty na baterii?Koukni na ně.Můžou být povoleny nebo jeden nic.
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#14 Příspěvek od Honza83 »

nic, co jde pohledem zkontrolovat není povolené, utržené, zrezlé... aku nevím jak je stará, nicméně přes kabely to stejně nenatočilo, kdyby byla KO baterie, tak by to přes kabely naskočilo,
- vše je čisté, nikde špína, bordel, jako nové, typuju to na nějakou ptákovinu,
v pátek se to stalo poprvé, přijel, vypnul motor, pak nenaskočil, ticho, vše ostatní funguje jako při normálním starování, poté otevřel kapotu, zabouchl a najednou to nastarotvalo, po víkendovém stání v garáži to nenaskočilo..
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od icecold »

já bych našel kostru na motor a zkontroloval jí, stejný problém měl XSaFa a bylo to špatnou novou kostrou motoru :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#16 Příspěvek od Honza83 »

pár dnů předem prostříkával kontakty v motoru, v zámcích, v palubce a interieru...
nemůže to být zkrat? jak ho zjistit a odstranit?
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#17 Příspěvek od Honza83 »

Vyzkoušena nová baterie a stále nic. Celé auto funguje, kromě posledního kroku otočení klíčku na startování. Kontrolky pozhasínaj, v motoru bzučí, svítí jen olej a baterie a po otočení ticho. Nic.
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#18 Příspěvek od chrompacket »

jj, je to uplne stejny problem, vse v aute fungovalo jak melo, stalo se to z niceho nic. kontrolky vse ok az kdyz jsem otocil do polohy start tak nic..
menila se spinacka, byla vadna, jeji zkrat způsobil pokles napeti mezi spinackou EWS modulem a Rj, nebo tak nejak mi to vysvetloval ten elektrikar... to melo za nasledek ze odeslo EWS, sehnalo se jine EWS a naparovaly k tomu cipy v klicich, nekdo rika ze to nejde, nekdo ze to jde, lepsi je mozna koupit novou jednotku EWS a nechat naparovat v BMW, v pripade ztraty klicu nemas problem protoze ti dle VIN nakodujou klice..
kazdopadne hodne stesti, ja to resil asi mesic.. ale sel bych asi po tomhle, projed to moje vlakno cele, je tam i zaver co tomu bylo
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#19 Příspěvek od Honza83 »

OK, to by mohlo být i ono, dnes se na to podíváme,
EWS je spínačka? nebo je to oboje něco jiného, a musel si měnit oboje?zatím díky
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Honza83 píše:OK, to by mohlo být i ono, dnes se na to podíváme,
EWS je spínačka? nebo je to oboje něco jiného, a musel si měnit oboje?zatím díky


EWS je jednotka imobilizéru. Najdeš ji pod A sloupkem u řidiče. Když vyndáš kastlíček u levého kolena řidiče (2 šrouby) a koukneš směrem k A sloupku, uvidíš ji tam. Je na jedné plastové matce vel. 10, na druhé straně (směrem ke dveřím auta) je jen nastrčená. Je dobré na to koukat s diagnostikou u sebe, protože při pokusech s klíčem v zapalování jednotkou venku se ti to rozpáruje.
Odpovědět