Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
KO start - 330i 170kw
zdravím všechny bavoráky a prosím o radu,
kamarád má 330i e46
- pročetl jsem skoro všechny vyhledané příspěvky, ale asi marně,
auto v pátek z ničeho nic nešlo nastartovat, kontrolky, vše funguje, po několika pokusech jsme otevřeli haupnu a pak zabouchli a poté to naskočilo hned - divné, jakoby kontakt?
včera po celovíkendovém stání v garáži zase nic a dnes také. zkoušeli jsme přes startovací kabely, nic, baterka bude OK, vše OK, kontrolky svítí, po chvilce pozhasínají, svítí baterka a olej, při otočení na start se nic neděje, ticho,
zkoušeli jsme oba hlavní klíče, nic, po zapnutí zapalování se vše spustí tak jak má, kontrolky, v motoru bzučí jako standradně, palivo tlačí. S autem se nic nedělalo, pouze se prosříkávaly min. týden kontakty v motoru a přístrojové desce konkorem, tak jestli to není díky tomu.
auto je v tom stavu, pojistky OK, najeto origo 150tis, rok 2003.
na co se zaměřit, přijde mi to jako sporadická náhodná závada, jakoby je zablokovaný startér nebo start..
auto normálně fungovalo celou dobu, bez žádného problému, na co se máme zaměřit?
nevěřím, že by z ničeho nic přestal fungovat imo,
kamarád má 330i e46
- pročetl jsem skoro všechny vyhledané příspěvky, ale asi marně,
auto v pátek z ničeho nic nešlo nastartovat, kontrolky, vše funguje, po několika pokusech jsme otevřeli haupnu a pak zabouchli a poté to naskočilo hned - divné, jakoby kontakt?
včera po celovíkendovém stání v garáži zase nic a dnes také. zkoušeli jsme přes startovací kabely, nic, baterka bude OK, vše OK, kontrolky svítí, po chvilce pozhasínají, svítí baterka a olej, při otočení na start se nic neděje, ticho,
zkoušeli jsme oba hlavní klíče, nic, po zapnutí zapalování se vše spustí tak jak má, kontrolky, v motoru bzučí jako standradně, palivo tlačí. S autem se nic nedělalo, pouze se prosříkávaly min. týden kontakty v motoru a přístrojové desce konkorem, tak jestli to není díky tomu.
auto je v tom stavu, pojistky OK, najeto origo 150tis, rok 2003.
na co se zaměřit, přijde mi to jako sporadická náhodná závada, jakoby je zablokovaný startér nebo start..
auto normálně fungovalo celou dobu, bez žádného problému, na co se máme zaměřit?
nevěřím, že by z ničeho nic přestal fungovat imo,
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Honza83 píše:imo by to neměl být, to by točil startér a jen by byl zablokván přísun paliva, jenže tady netočí startér, je ticho, možná je slyšet cvaknutí.
navíc auto je v garáži a diagnostika v servisu bmw je cca 50km v ústí nad labem,
tzn. na laně 50km
Pokud ews nepozná správný čipový klíč, tak ani netočí startér (blokuje ho relé startéru v jednotce EWS). Diagnostika k tomu určená zjistí, jestli byl klíč poznán nebo ne. Až po rozpoznání klíče jednotka motoru řeší, jestli jednotka EWS patří k ní a je synchronizován plovoucí kód (platí pro EWS3, tj. u každé E46). Na základě toho spouští zapalování a vstřiky.
Moje doporučení: Zkontrolovat kontakty v el. části spínačky a vedení v snímací cívce u spínačky.
zkusíme se na to dnes nějak podívat, ty kontakty na startéru asi dokážem prohlédnout, je tam sice horší přístup, ale kabely ve spínačce nevim, nikdy jsem to nedělal, a ani nevím co mám hledat, rozpojený kontakt?
nevěřím, že to bude jedna z těchto věcí, přece z ničeho nic, kdy se auto používá jen občas, vše funguje, parkuje v garáži, nikde se nehuntuje, neodejdou imo nebo kabely startéru
nevěřím, že to bude jedna z těchto věcí, přece z ničeho nic, kdy se auto používá jen občas, vše funguje, parkuje v garáži, nikde se nehuntuje, neodejdou imo nebo kabely startéru

- tak startér jsme zkontrolovali pomocí zrcátka, není tam přístup, vypadá jako nový, kontakty a z něj vycházející kabely jsou bez koroze a oxidace, taktéž matky jsou bez poškození,
- kostru na motoru jsme nenašli ale pohledem na všechny viditelné kabely - nevykazují žádnou korozi ani oxidaci, jsou pevně přichyceny,
- spínací skříňku jsme nerozebírali, interier je jako nový, všechny kovové a plastové díly pod přístrojovkou jsou čisté
další postřeh: po zapnutí zapalování svítí kontrolky, postupně pozhasínají, svítí olej a baterie a ještě navíc symbol žárovky, toto se objevovalo i včera, nicméně po několika pokusech se symbol žárovky neukázal, až dnes,
- teď jsme odpojili aku asi na 6min, zapojili a opět ticho, netočí, a po zhasnutí kontrolek, svítí olej a baterie po pokusu nastartoavt je ticho, nic necvaká, netočí,
- kostru na motoru jsme nenašli ale pohledem na všechny viditelné kabely - nevykazují žádnou korozi ani oxidaci, jsou pevně přichyceny,
- spínací skříňku jsme nerozebírali, interier je jako nový, všechny kovové a plastové díly pod přístrojovkou jsou čisté
další postřeh: po zapnutí zapalování svítí kontrolky, postupně pozhasínají, svítí olej a baterie a ještě navíc symbol žárovky, toto se objevovalo i včera, nicméně po několika pokusech se symbol žárovky neukázal, až dnes,
- teď jsme odpojili aku asi na 6min, zapojili a opět ticho, netočí, a po zhasnutí kontrolek, svítí olej a baterie po pokusu nastartoavt je ticho, nic necvaká, netočí,
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
mam pocit, ze se u tebe vyskytl stejny problem, ktery jsem resil na E39
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
jaké jsi měl příznaky? nám vše funguje až do poslední 3.fáze otočením klíčku, kdy je ticho,
- po zasunutí klíčku, otočení, zapnutí zapalování, kontrolky se rozsvítí normálně, postupně zhasnou, svítí jen olej a baterie, je slyšet z motoru bzučení a podobné zvuky jako při normálním každodením startování, nicméně po otočení klíčkem, že chceš startovat se nic neděje, je ticho, nic necvaká, startér netočí..
nemůže to být jen startér?
- po zasunutí klíčku, otočení, zapnutí zapalování, kontrolky se rozsvítí normálně, postupně zhasnou, svítí jen olej a baterie, je slyšet z motoru bzučení a podobné zvuky jako při normálním každodením startování, nicméně po otočení klíčkem, že chceš startovat se nic neděje, je ticho, nic necvaká, startér netočí..
nemůže to být jen startér?
zkusíme to teda zespoda rozebrat a kouknout na spoje, ale asi jsem v tomto skeptik, že by se jentak dostala špína do zavřeného a jinak pořád čistého auta?
- ještě mi říkal, že auto stálo od úterý do pátku v lakovně kvůli rozleštění škrábance na předním nárazníků, volal tam, ale prý s autem nic nedělali a startovalo to normálně..
- ještě mi říkal, že auto stálo od úterý do pátku v lakovně kvůli rozleštění škrábance na předním nárazníků, volal tam, ale prý s autem nic nedělali a startovalo to normálně..
nic, co jde pohledem zkontrolovat není povolené, utržené, zrezlé... aku nevím jak je stará, nicméně přes kabely to stejně nenatočilo, kdyby byla KO baterie, tak by to přes kabely naskočilo,
- vše je čisté, nikde špína, bordel, jako nové, typuju to na nějakou ptákovinu,
v pátek se to stalo poprvé, přijel, vypnul motor, pak nenaskočil, ticho, vše ostatní funguje jako při normálním starování, poté otevřel kapotu, zabouchl a najednou to nastarotvalo, po víkendovém stání v garáži to nenaskočilo..
- vše je čisté, nikde špína, bordel, jako nové, typuju to na nějakou ptákovinu,
v pátek se to stalo poprvé, přijel, vypnul motor, pak nenaskočil, ticho, vše ostatní funguje jako při normálním starování, poté otevřel kapotu, zabouchl a najednou to nastarotvalo, po víkendovém stání v garáži to nenaskočilo..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
jj, je to uplne stejny problem, vse v aute fungovalo jak melo, stalo se to z niceho nic. kontrolky vse ok az kdyz jsem otocil do polohy start tak nic..
menila se spinacka, byla vadna, jeji zkrat způsobil pokles napeti mezi spinackou EWS modulem a Rj, nebo tak nejak mi to vysvetloval ten elektrikar... to melo za nasledek ze odeslo EWS, sehnalo se jine EWS a naparovaly k tomu cipy v klicich, nekdo rika ze to nejde, nekdo ze to jde, lepsi je mozna koupit novou jednotku EWS a nechat naparovat v BMW, v pripade ztraty klicu nemas problem protoze ti dle VIN nakodujou klice..
kazdopadne hodne stesti, ja to resil asi mesic.. ale sel bych asi po tomhle, projed to moje vlakno cele, je tam i zaver co tomu bylo
menila se spinacka, byla vadna, jeji zkrat způsobil pokles napeti mezi spinackou EWS modulem a Rj, nebo tak nejak mi to vysvetloval ten elektrikar... to melo za nasledek ze odeslo EWS, sehnalo se jine EWS a naparovaly k tomu cipy v klicich, nekdo rika ze to nejde, nekdo ze to jde, lepsi je mozna koupit novou jednotku EWS a nechat naparovat v BMW, v pripade ztraty klicu nemas problem protoze ti dle VIN nakodujou klice..
kazdopadne hodne stesti, ja to resil asi mesic.. ale sel bych asi po tomhle, projed to moje vlakno cele, je tam i zaver co tomu bylo
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Honza83 píše:OK, to by mohlo být i ono, dnes se na to podíváme,
EWS je spínačka? nebo je to oboje něco jiného, a musel si měnit oboje?zatím díky
EWS je jednotka imobilizéru. Najdeš ji pod A sloupkem u řidiče. Když vyndáš kastlíček u levého kolena řidiče (2 šrouby) a koukneš směrem k A sloupku, uvidíš ji tam. Je na jedné plastové matce vel. 10, na druhé straně (směrem ke dveřím auta) je jen nastrčená. Je dobré na to koukat s diagnostikou u sebe, protože při pokusech s klíčem v zapalování jednotkou venku se ti to rozpáruje.