Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hlava válců 316i - prosím o radu, urgentní

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pauler
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 25.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#1 Příspěvek od Pauler »

Ahoj vsichni,

prosim o urgentni radu. Fouklo mi tesneni pod hlavou, dostaval se mi olej do vody, coz se potvrdilo i po sundani hlavy. Bohuzel jsem objevil i dva "zadrhely" kvuli kterym ted na tom stojim. Prvni vec je, ze je docela vydrena vodici lista rozvodoveho retezu. Viz fotky. Vydrena je pouze jeji spodni nabezna cast, stredni i vrchni cast jel lehounce, odhadem 0,1 mm. Druhy problem je ulozeni vackoveho hridele, ve dvou mistech je nanos karbonu. Nehtem sice odstranitelny, ale tusim tak nejak ze to tam "vymezovalo" vuli ktera by tam asi byt nemela. Laicky receno.

Moje otazky, na ktere zadam vase odpovedi a rady (prosim jen objektivni) jsou:

1) Co se stane/muze stat kdyz tam dam tu vydrenou listu zpet?
2) Nazor na nanos karbonu v ulozeni vack. hridele, je to velky problem (vule)?

Jeste bych dodal, ze auto ma najeto (udajne) 150tkm, jezdi se s nim cca 11tkm/rok a bude v rodine jeste tak 2-3 roky.

Diky moc za rady.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pglock
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 25.02.2011 01:00
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pglock »

To snad nemyslíš vážně... Vypucovat a dát novou lištu... Když to máš rozdělaný, tak to dělej pořádně...
Pauler
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 25.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#3 Příspěvek od Pauler »

Kdybych to nemyslel vážně, tak bych to tu nepsal.Lištu už jsem v BMW objednal a co se týče karbonu, neptal jsem se na to jestli ho tam mám nechat, vyčistil jsem ho hned po nafocení. Příště lépe pročíst . :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Kami1 »

pokud je tam takhle karbon, tak je to ložisko v prdeli a máš pravdu,
když už tam byl, tak tu vůli vymezoval a jeho odstranění může to mazání zhoršit.
jestli to tam vracet nebo shánět rovnou novou hlavu(nebo motor) je na tvé ekononické rozvaze a možnostech opravy.
je pravděpodobný, že to může ještě pár desítek tisíc najet, takže bych to osobně riskl, jinej motor když tak seženeš za pár šupů.
Neměnil bych typ a značku oleje.

lišta samozřejmě na výměnu byla zralá.

jak byla vrstva silná?
nenapsals typ motoru
Pauler
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 25.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#5 Příspěvek od Pauler »

No potěž... Je to 316i, M43. Vrstva toho karbonu byla minimální, odhadem v setinách milimetru.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Kami1 »

Hlavu vzhůru, ty tři roky to vydrží.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Kami1 »

Možná.
Pauler
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 25.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#8 Příspěvek od Pauler »

Snad :) ..Doposud jsem tam měl 10W-40, takže tenhle olej bych měl zachovat? Chtěl jsem tam dát plnou, 5W-40..?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#9 Příspěvek od fizzer »

40 jako 40, viskozita za tepla bude teoreticky stejná... a 5W je oproti 10W akorát řidší "za studena". lil bych tam to co doteď :wink:

a jinak předpokládám, že to uložení vaček dotahuješ momenťákem, to taky udělá dost :)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Kami1 »

o viskozitu ani nejde, ale o změnu složení aditiv,
kdy riskuješ, že po výměně za kvalitnější olej (nebo jinou značku) ti to začne rozpouštět takovéto pozitivní úsady a chod motoru to pak spíš zhorší.

Mimochodem 5W40 oproti 10W40 je za provozní teploty taky o chlup řidší,
ale největší rozdíl je hlavně za studena, jak psal fizzer.
Pauler
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 25.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#11 Příspěvek od Pauler »

Chlapi poraďte mi prosím nějaký konkrétní olej, který by byl teď optimální. Předtím tam byl Havoline 10W-40, podle dané specifikace. Momentálně je přebroušená hlava, zabroušené sedla ventilů a nové gufera. Po sundání hlavy a bočních rozvodových prsou bylo v motoru docela dost usazeného karbonu. Z hlavy jej perfektně odstranili v opravně, ventildekl a prsa jsem důkladně očistil já, písty opatrně taky, stejně jako rozvodový prostor. Každopádně je mi jasné, že je tam ještě dost "místa" kde by karbon mohl být usazený. Motor je taky krom vany a převodovky komplet přetěsněný (pod hlavou, pod ventildeklem, komplet prsa rozvodu + gufero na klice, tesneni pod vyfuk, sani). Může nějaký kvalitní olej ty usazeniny aspoň částečně odstranit?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Kami1 »

na ty usazeniny se prodává sračka, kterou naleješ do oleje, krátce projedeš (dle návodu) a olej vyměníš, když tam pak naleješ "plnou" syntetiku, tak se to bude pomaloučku čistit dál
a při včasných výměnách se toho většina vyčistí časem sama.

Nicméně tobě bych doporučil už nic nedělat a dál tam lít Havoline 10W-40.

zkus si přečíst teorii na oleje.cz apod.

Ve své M42 (1992, nad 200 tkm) používám elf excellium nf 5w40 a
po koupi jsem v krátkem intervalu provedl 2x proplach.

pokud se přes možná rizika někdo vyžívá ve sračičkách, může se kouknout na produkty od bishopsoriginal. Jiným značkám přísad do oleje atd. nevěřím.
Hlavně používat rozum!
Odpovědět