Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

318is - kolísání volnoběhu - vyřešeno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#1 Příspěvek od Danny13 »

tak jsem sundal volnoběžný ventil, vyčistil + vyměnil hadičky, vyčistil jsem i klapku.....dva dny startovalo krásně a pak zase kolísání otáček při startu.......
proto mám dotaz: když jsem sundal volnoběžný ventil, v místě vzduchové hadice jsem se do něj povídal (ze strany - hadice krátká, směřuje k motoru - není to ta, co vede o váhy), je tam plíšek, kterým můžu otočit.......a teď ta otázka.....když je ventil vyndanej, ten plíšek nedoléhá na vnitřní stranu volnoběžného ventilu, tudíž je tak asi 1mm mezera.......má tam ta mezera být nebo když není ventil připojenej, má to doléhat úplně????
jinak se jedná o e36 318is 3/1993 coupe
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#2 Příspěvek od Cuky »

tu mezeru tam mám také a když ho připojím na baterii tak se akorád otevře takže to asi tak má být pokud ne tak ho mám taky ko :D
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#3 Příspěvek od martas11 »

Cuky píše:tu mezeru tam mám také a když ho připojím na baterii tak se akorád otevře takže to asi tak má být pokud ne tak ho mám taky ko :D
Jestli ho máš ko,tak bys to určitě poznal :lol:
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#4 Příspěvek od weNTyll »

Je to ok, staticke napruzeni bez signalu odpovida. Volnobeznak neotevira podle urovne napeti, ale uhel otevreni se nastavuje podle pomeru sirky ridiciho impulsu. Kdyz ti to kolisa, mas tam nekde bud jeste falesny vzduch nebo ten ventil jeste neni cisty nebo se zadira a prehtahuje. Kdyz jsi ho vycistil namazal jsi ho?
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#5 Příspěvek od Danny13 »

weNTyll píše:Je to ok, staticke napruzeni bez signalu odpovida. Volnobeznak neotevira podle urovne napeti, ale uhel otevreni se nastavuje podle pomeru sirky ridiciho impulsu. Kdyz ti to kolisa, mas tam nekde bud jeste falesny vzduch nebo ten ventil jeste neni cisty nebo se zadira a prehtahuje. Kdyz jsi ho vycistil namazal jsi ho?
tak já popíšu celou situaci:
vyndal jsem ho, ponořil do petroleje, nechal tak půl hodiny, petrolej vylil a potom to prostříkal konkorem........škrtící klapku jsem vyčistil čističem na brzdy......potom jsem zkontroloval ten "kloub" mezi váhou a klapkou a vyměnil obě vzduchové hadice vedoucí z a do volnoběžného ventilu.......potom jsem odpojil baterku a nechal jí půl hodiny odpojenou......po půl hodině jsem jí zapojil a projel to cca 30km a držel jsem otáčky při normální jízdě kolem 3500.......dojel jsem na místo, žádná změna......ráno přijdu k autu, krásně nastartoval (za studena se jednou zhouplo a pak zůstalo na 700) a pak jsem přijel domu, po zahřátém motoru jsem nastartoval a otáčky na cca 1500 a pomalu dolu na 700......pak jsem už jezdil normálně ve městě a po dvou dnech přijdu k autu a opět to při startu začlo kolísat......
je divný, že po dvou dnech to začalo znovu, proto mě napadli věci do kterých jsem se "hrabal"
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#6 Příspěvek od weNTyll »

To neni uplne ok, ze mas u tepleho motoru vyssi volnobeh po nastartovani nez u studeneho.
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#7 Příspěvek od Danny13 »

weNTyll píše:To neni uplne ok, ze mas u tepleho motoru vyssi volnobeh po nastartovani nez u studeneho.
to asi není :lol:.....jen mi je divný, že to chvíli šlo a pak se to zase zhorsilo.....
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#8 Příspěvek od weNTyll »

To chce udelat poradnou diagnostiku a videt to v souvislostech. Kdybys mel cestu smer Praha tak se ozvi.
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#9 Příspěvek od Danny13 »

weNTyll píše:To chce udelat poradnou diagnostiku a videt to v souvislostech. Kdybys mel cestu smer Praha tak se ozvi.
na diagnostice jsem byl (Bosch-nevím jestli je pořádná) a tak mi našli snímač otáček (opravdu mi svítí kontrolka ABS) a nic jiného.....jsou tam na tom papíře nějaké různé napětí ale nevím jestli to je nebo není dobře (lambda)......
nevíš, co to znamená, a jestli je to napětí správný???
Přílohy
diagnostika.jpg
diagnostika.jpg (126.54 KiB) Zobrazeno 1484 x
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#10 Příspěvek od weNTyll »

Pokud jsi tam byl uz s tim chovanim motoru tak to je takova diagnostika nediagnostika stylu:

doktor: "Co vam je?"
pacient: "Boli me hlava"
doktor: "Vidim, ze mate celkem zdravou barvu, tep i dychani se zda ok, takze zakladni zivotni funkce bez problemu, jen mate jeste odreny kotnik. Tak nashle."

Co sam pacient (auto) nevykeca, to se nevi a neresi, ale problem stale trva. Chytra krabicka muze byt i ta nejdrazsi, ale je to porad jenom diagnosticky nastroj, dulezitejsi je obsluha, ktera musi znat problematiku a umet cist i mezi radky.

Jestli stanovili podle napeti kolem 0,5V funkcni lambdu tak se musim docela pousmat, v te chvili jeste nemerila (nebyla zahrata) takze neni mozne zjistit funkcnost. V horsim pripade nefunguje vubec. Proste na tom motoru nekontroloval nikdo nic krome vypisu zavad.

Toto je zakladni vypis, ktery muze napovedet kde se ma zacit diagnostikovat problem, kdyz neni zapsana chyba neznamena, ze je vse ok, tuplem kdyz tam kvuli nespravnemu chovani motoru clovek prisel.

Dohledat se da temer vsechno spravnym merenim, motor je uzavreny system kde je vse presne definovane a nechova se na zaklade nejakych nahodnych deju. Dokonce se ani nic nemusi kuchat, protoze motor kdyz jede blbe tak prave proto, ze el. management se snazi korigovat nejakou chybu a nezvlada to.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#11 Příspěvek od fizzer »

s tou lambdou, nevim jak přesně funguje ta diagnostika, ale ta hodnota podle mě bude okamžitá... čili toto podle mě nebude směrodatné... chtělo by to osciloskop.

jinak bez výhrady souhlasím, taky nevěřim v magickou krabičku co se píchne do nějaký zásuvky a ta poví "vyměň tohle, pozn. budeš potřebovat třináctku očko a nespal si ruce" :lol: je to lepší než nic, ale neni to všemocný...
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#12 Příspěvek od weNTyll »

Taky pouzivam "klasickou" diagnostiku, ale kdyz se neco zda, ze nefunguje spravne nebo se to zapise s chybou, tak si to overim na osciloskopu hlavne v souvislostech se vsim dulezitym. Nekdy je to pricina a nekdy naopak dusledek uplne neceho jineho v te chvili na prvni pohled ne zrovna viditelneho.

Motory jsou uz hodne dlouho vic elektroniky nez mechaniky, mechanika je jenom otrok elektroniky, kdy posloucha co se ma a kdy udelat. Blbe prikazy = blby vysledek. A kdyz treba za jeden refresh z live dat (kdyz uz je vubec nekdo pouziva) se otoci klika i na volnobeh nekolikrat a pokazde je potreba spocitat na zaklade nekolika udaju delku vstriku, predstih, nastavit volnobeznak, v otackach vanos atd. Pak staci, kdyz to jednotka jenom treba v 10% spocita sice presne, ale na zaklade uplne blbych vstupnich udaju a uz to jede slusne naprd, snehova koule problemu se nabaluje. Live data z diagnostiky jsou navic casto naprosto zavadejici zprumerovane prefiltrovane udaje pres jednotku s refreshem v lepsim pripade parkrat za sekundu. Ve skutecnosti jsou tam treba vypadky v radech ms nebo deformovane signaly o kterych nikdo do te doby nemel ani tuseni, ale jednotka s nima musi samozrejme pracovat.

Tyhle veci podle toho co je videt temer nikdo ze servisu snad neresi, bud ani nepriznaji, ze tomu vlastne presne nerozumi, nebo je lepsi kseft povymenovat metodou pokus omyl pul motoru, driv nebo pozdeji se treba trefi. Kolik takovy "odborny zasah" majitele stoji neni tezke si spocitat.

Pak prijede totalne nestastny majitel, ktery uz nikomu neveri, s hromadou dilu v kufru co mu vsude mozne po servisech vymenili, motor jede porad blbe (ale pry to je ok podle servisu, uz moc najeto, motor je stary apod. blabla) a svete div se, vetsina tech el. dilu kdyz uz mu je vubec po oprave vratili nevykazuje zadne chyby jak bylo puvodne prohlasovano.

3x slava svetlym vyjimkam.
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#13 Příspěvek od Danny13 »

tak jsem ve čtvrtek našel doma sportovní vzduchový filtr green, takový ten "hřib".....řekl jsem si, že ho zkusím, že za to nic nedám.......dal jsem ho tam a zlepšil se start, poté mě napadlo trochu povolit "šroub" na plynovém lanku, který reguluje škrtící klapku, asi na popáté (po milimetrech jsem pootáčel) jsem našel správnou polohu a teď O.K!!!.....nejenže krásný starty za studena i za tepla (při startu vyleze na 1300 a pomalu jde na 900), ale také má auto úplně jinej zvuk a opravdu lepší a když jsem to byl projet, zdálo se mi živější.......je pravda, že jsem ten vzduchovej filtr neměnil při koupi a to už jsem najel 10000km, ale takový rozdíl jsem nečekal......
takže problém co jsem řešil skoro půl roku byla pouze tato "hloupost" :D :D :D
Odpovědět