Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Samosvor v 323i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Radecek_271
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 07.11.2009 01:00

#1 Příspěvek od Radecek_271 »

Co tak pročítám tak tu píšete že do E36 323i se samosvor z výroby nedával. Jde mi o to jestli si ho tam mužu dát, potažmo z jakýho modelu tam mužu dát. Jenom nevim jak je to s ASC, jak se bude tvářit samosvor když mi to pri zapnutym ASC ujede, samosvor pošle zlomek výkonu na zatížený kolo a zároveň mi to kolo ASC přibrzdí.... Vím, M3 měli samosvor i ASC takže je to nejak pořešený. Dostanu teda nějak samosvor do 323i bez nějakejch šílenejch uprav???
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

Radecek_271 píše:Co tak pročítám tak tu píšete že do E36 323i se samosvor z výroby nedával. Jde mi o to jestli si ho tam mužu dát, potažmo z jakýho modelu tam mužu dát. Jenom nevim jak je to s ASC, jak se bude tvářit samosvor když mi to pri zapnutym ASC ujede, samosvor pošle zlomek výkonu na zatížený kolo a zároveň mi to kolo ASC přibrzdí.... Vím, M3 měli samosvor i ASC takže je to nejak pořešený. Dostanu teda nějak samosvor do 323i bez nějakejch šílenejch uprav???


do 323i se samosvor samozřejmě dával ale za příplatek. Já takové auto měl kde ve výpisu výbavy byl (já ho znovu dodělával protože po koupi tam nebyl). Když byl samosvor tak se nedávalo ASC+T ale pouze ASC. Takže pokud máš ASC + T tak není vhodné dávat samosvor, protože se bude trošku hádat a dříve odejdou lamely.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Radecek_271
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 07.11.2009 01:00

#3 Příspěvek od Radecek_271 »

Děkuju. Následuje tedy otázka, jak poznám že mam pouze ASC a ne ASC-T. Ne jde nějak odstranit "T". A z jakých modelů by se samosvor na 323 hodil.... Sakra já jsem votravnej :-D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Rozdíl mezi ASC a ASC+T je popsán zde. Zkus příště použít tlačítko hledat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Radecek_271
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 07.11.2009 01:00

#5 Příspěvek od Radecek_271 »

jojo, tohle jsem našel, blbě jsem se vyjádřil. Jde spíš o to jestli mužu to přibržďování nějak vypnout, aby jsem tam mohl dát svor..
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

svor tam dát můžeš, nemá to žádnej vliv, mechanika funguje dřív než elektrika, takže to samosvoru leda pomůže...
“Ability is what you're capable of doing.”
Radecek_271
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 07.11.2009 01:00

#7 Příspěvek od Radecek_271 »

Tak to je skvělý.. a musim hledat svory pouze z 323 nebo mužu i jiný.. Tam bude asi jinej stalej převod (nebo koncovej či jakej)... Když tam dám z M3 tak to bude asi líný????
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

Radecek_271 píše:Tak to je skvělý.. a musim hledat svory pouze z 323 nebo mužu i jiný.. Tam bude asi jinej stalej převod (nebo koncovej či jakej)... Když tam dám z M3 tak to bude asi líný????


Poměr otevřeného diffu je u 323i 2,96 (stejný má i 328i) já tam dal z M3 3,0 tudíž 3,15 (stejný je i na 325i) což bylo o 7% kratší a bylo to ideální. Maximálka se trochu sníží (stejně ji nevyužuješ a tachometrových 230km/h to jede i tak), ale celkově to autu prospělo, takže ho doporučuji z 325i nebo M3 3,0.

Jinak s tou elektronikou má Hanz v podstatě pravdu při spínání, ale "odbrždění" ma zase negativní (ještě brzdí, přičemž mechanika již povolila), ale není to zásadní, takže bych se toho nebál. Když si budeš chtít zablbnout tak stejně musíš vypnout ASC.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Radecek_271
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 07.11.2009 01:00

#9 Příspěvek od Radecek_271 »

Super, díky moc. Je mi jasný že při blbnutí ASC vypínám a potom je to v pohodě. Šlo mi jenom o to aby první přibrždění od ASC nevykur..lo diferák. Ted už jenom sehnat dif a starý gumy :-D
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#10 Příspěvek od radekc »

Ale pozor na kontrolu trakce (to "+T") funguje ikdyž je ASC vypnutý, je to simulace samosvoru, nevím o žadným způsobu jak to samostatně vypnout, krome vyžazení z chodu ABS
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#12 Příspěvek od radekc »

Francis píše:Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
To bych se skoro hádal. Kontrola trakce (ne prokluzu) nejde vypnout, bylo by to i logický. Zapadneš třeba ve sněhu nebo na hlíně a se zapnutou kontrolou prokluzu se nevyhrabeš, ale zapnutá kontrola trakce ti pomůže.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

radekc píše:
Francis píše:Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
To bych se skoro hádal. Kontrola trakce (ne prokluzu) nejde vypnout, bylo by to i logický. Zapadneš třeba ve sněhu nebo na hlíně a se zapnutou kontrolou prokluzu se nevyhrabeš, ale zapnutá kontrola trakce ti pomůže.


samozřejmě jde vypnout jen je rozdíl jak dlouho držíš tlačítko. pokud jen zmáčkneš tak se při protočení kol rychlostí (tuším nad 40km/h) samo spustí. Pokud podržíš tlačítko déle (tuším 10s) tak je vypnuto úplně :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#14 Příspěvek od radekc »

Ajo, na to podržení jsem uplně zapomněl :-)
Vím, že se vypíná z bezpečnostních důvodů při rychlosti 80km/h, ale řekl bych že se zapíná při mnohem nižší rychlosti než 40km/h
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.

Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.

Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Huska »

Francis píše:Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.

Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.

Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.


mě u 328i e36tky ASC+T se vypínalo úplně jen když jsem hned držel 10s. Pokud jsem jen zmáčknul, tak se vyplo pouze ASC ale trakce se aktivovala po větším protočení kol.
Je pravda, že jsem při vypnutém ASC už znovu nezkoušel držet, ale je možné, že jsou i kombinace zmáčknutí a následného držení aby si člověk mohl upravit dle potřeby.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Radecek_271
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 07.11.2009 01:00

#17 Příspěvek od Radecek_271 »

Trošku stupidní otázka...Jak poznám že jsem vypnul i "T".. Jsem myslel že je tam jenom jedna kontrolka (ta oranžová uprostřed) Když to zmáčku (krátce) tak se rozsvítí a prokluz je vypnutej... Jak ale zjistim že jsem vypnul i "T" aniž by jsem to poslal do boku a zkoumal jestli mi zadek přibržďuje
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mno nevím jestli Huska zas nemyslí E46, pač tam to tak jde, ale u E36 jsem se s tím nikdy nesetkal, ani že by to psali v servisce. Navíc Huska měl i E46 328i Tour.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Huska »

Totic píše:Mno nevím jestli Huska zas nemyslí E46, pač tam to tak jde, ale u E36 jsem se s tím nikdy nesetkal, ani že by to psali v servisce. Navíc Huska měl i E46 328i Tour.


měl jsem i e36 328i s ASC+T (jinak jako důkaz že to měly už některé e36tky z roku 1996 vkládám dvě stránky návodu k obsluze :-) )

v e46tce 328iT jsem měl již DSC
Přílohy
1P1020753_2.jpg
1P1020753_2.jpg (62.78 KiB) Zobrazeno 1531 x
1P1020729_2.jpg
1P1020729_2.jpg (63.27 KiB) Zobrazeno 1531 x
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#20 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Huska píše:
Francis píše:Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.

Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.

Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.

mě u 328i e36tky ASC+T se vypínalo úplně jen když jsem hned držel 10s. Pokud jsem jen zmáčknul, tak se vyplo pouze ASC ale trakce se aktivovala po větším protočení kol.
Odpověď vskutku pohotová :) Jo tohle v servisce taky mám i když německy, díky, konečně to vidím přeložený.. :) Ale měl jsem na mysli to držení 10s a pod. To jsem nikde nevyčet a říkám, že to je dle mě jen u E46 u DSC, zobrazuje i na kontrolkách. Já když zmáčknu u svý E36 ASC(+T), tak můžu driftovat na sněhu na max a nic mi do toho nezasahuje.
Odpovědět