Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Samosvor v 323i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
Co tak pročítám tak tu píšete že do E36 323i se samosvor z výroby nedával. Jde mi o to jestli si ho tam mužu dát, potažmo z jakýho modelu tam mužu dát. Jenom nevim jak je to s ASC, jak se bude tvářit samosvor když mi to pri zapnutym ASC ujede, samosvor pošle zlomek výkonu na zatížený kolo a zároveň mi to kolo ASC přibrzdí.... Vím, M3 měli samosvor i ASC takže je to nejak pořešený. Dostanu teda nějak samosvor do 323i bez nějakejch šílenejch uprav???
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Radecek_271 píše:Co tak pročítám tak tu píšete že do E36 323i se samosvor z výroby nedával. Jde mi o to jestli si ho tam mužu dát, potažmo z jakýho modelu tam mužu dát. Jenom nevim jak je to s ASC, jak se bude tvářit samosvor když mi to pri zapnutym ASC ujede, samosvor pošle zlomek výkonu na zatížený kolo a zároveň mi to kolo ASC přibrzdí.... Vím, M3 měli samosvor i ASC takže je to nejak pořešený. Dostanu teda nějak samosvor do 323i bez nějakejch šílenejch uprav???
do 323i se samosvor samozřejmě dával ale za příplatek. Já takové auto měl kde ve výpisu výbavy byl (já ho znovu dodělával protože po koupi tam nebyl). Když byl samosvor tak se nedávalo ASC+T ale pouze ASC. Takže pokud máš ASC + T tak není vhodné dávat samosvor, protože se bude trošku hádat a dříve odejdou lamely.




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Radecek_271 píše:Tak to je skvělý.. a musim hledat svory pouze z 323 nebo mužu i jiný.. Tam bude asi jinej stalej převod (nebo koncovej či jakej)... Když tam dám z M3 tak to bude asi líný????
Poměr otevřeného diffu je u 323i 2,96 (stejný má i 328i) já tam dal z M3 3,0 tudíž 3,15 (stejný je i na 325i) což bylo o 7% kratší a bylo to ideální. Maximálka se trochu sníží (stejně ji nevyužuješ a tachometrových 230km/h to jede i tak), ale celkově to autu prospělo, takže ho doporučuji z 325i nebo M3 3,0.
Jinak s tou elektronikou má Hanz v podstatě pravdu při spínání, ale "odbrždění" ma zase negativní (ještě brzdí, přičemž mechanika již povolila), ale není to zásadní, takže bych se toho nebál. Když si budeš chtít zablbnout tak stejně musíš vypnout ASC.




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To bych se skoro hádal. Kontrola trakce (ne prokluzu) nejde vypnout, bylo by to i logický. Zapadneš třeba ve sněhu nebo na hlíně a se zapnutou kontrolou prokluzu se nevyhrabeš, ale zapnutá kontrola trakce ti pomůže.Francis píše:Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
radekc píše:To bych se skoro hádal. Kontrola trakce (ne prokluzu) nejde vypnout, bylo by to i logický. Zapadneš třeba ve sněhu nebo na hlíně a se zapnutou kontrolou prokluzu se nevyhrabeš, ale zapnutá kontrola trakce ti pomůže.Francis píše:Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
samozřejmě jde vypnout jen je rozdíl jak dlouho držíš tlačítko. pokud jen zmáčkneš tak se při protočení kol rychlostí (tuším nad 40km/h) samo spustí. Pokud podržíš tlačítko déle (tuším 10s) tak je vypnuto úplně





-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.
Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.
Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.
Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.
Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Francis píše:Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.
Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.
Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.
mě u 328i e36tky ASC+T se vypínalo úplně jen když jsem hned držel 10s. Pokud jsem jen zmáčknul, tak se vyplo pouze ASC ale trakce se aktivovala po větším protočení kol.
Je pravda, že jsem při vypnutém ASC už znovu nezkoušel držet, ale je možné, že jsou i kombinace zmáčknutí a následného držení aby si člověk mohl upravit dle potřeby.




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Totic píše:Mno nevím jestli Huska zas nemyslí E46, pač tam to tak jde, ale u E36 jsem se s tím nikdy nesetkal, ani že by to psali v servisce. Navíc Huska měl i E46 328i Tour.
měl jsem i e36 328i s ASC+T (jinak jako důkaz že to měly už některé e36tky z roku 1996 vkládám dvě stránky návodu k obsluze

v e46tce 328iT jsem měl již DSC
- Přílohy
-
- 1P1020753_2.jpg (62.78 KiB) Zobrazeno 1525 x
-
- 1P1020729_2.jpg (63.27 KiB) Zobrazeno 1525 x




-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Odpověď vskutku pohotováHuska píše:Francis píše:Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.
Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.
Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.
mě u 328i e36tky ASC+T se vypínalo úplně jen když jsem hned držel 10s. Pokud jsem jen zmáčknul, tak se vyplo pouze ASC ale trakce se aktivovala po větším protočení kol.

