Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

(E36) Klapka z 325i do 323ti - elektronicky řízenej plyn

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Svedik
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 21.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od Svedik »

Zdravím,

mám E36 compacta 323ti vanos (12/97) ... zajímalo by mě, jestli jde vyměnit škrtící klapka za větší z 325i kvůli zvýšení výkonu .... mám elektronicky řízenej plyn, tak jestli i tohle hraje nějakou roli ... ??? ....

předem děkuji za každou odpověď ... a jestli se někomu válí doma, a bude za drobný penis, tak se nabídce necukám ;-) ...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#2 Příspěvek od michal09 »

Svedik píše:a jestli se někomu válí doma, a bude za drobný penis, tak se nabídce necukám ;-) ...
:lol:

Píše se peníz, penis je něco jinýho :wink:

Jinak k tvému dotazu: Podle mě máš starý dobrý mechanický plyn na lanko, usuzuju z toho že bývalá e36 z roku 94 a i nynější e46 z roku 2000 má taky mechanický plyn. Co se samotné šrtící klaky týče, tak pochybuju že to bude zaměnitelný, M52 má šrtící klapku z boku na motoru, sice jde se k ní dostat., jde i vyndat, ale v boku motoru je výřež přesně na konkrétní určitou klapku, takže pokud by jsi tam chtěl dát větší, nedostaneš jí tam. :wink:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

michal09 píše:v boku motoru je výřež přesně na konkrétní určitou klapku, takže pokud by jsi tam chtěl dát větší, nedostaneš jí tam. :wink:
Nemáš spíš na mysli, než na motoru tak na sání je příruba pro danou klapku?

Jinak dává se celý most sání i s klapkou z M50, postřehy jak to jede i k montáži zde na foru byly popsány několikrát, čili pokud tě to zajímá budeš se muset prohrabat forem. :wink:

A rovněž si myslím, že elektronickej plyn na M52 je blbost, nikdy jsem to neviděl a pochybuju, že by compact z posledních let byl nějaká vyjímka, ale možná je leccos no. Spíš jestli tě nezmátlo, že na klapce je shora snímač polohy a zdola lanko, které ení takřka vidět, dokud se nesundá neb se tam nesáhne.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#4 Příspěvek od michal09 »

xSAFA píše: Nemáš spíš na mysli, než na motoru tak na sání je příruba pro danou klapku?
No jasně, měl jsem na mysli přírubu do saní, musíte občas omluvit moje vyjadřovací schopnosti pánové... :oops:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Škrtící klapka je stejná pro M52B25 (323i/ti) a M50B28 (328i) a je průměrově shodná s klapkou pro M50B25/M50B25TU (325i E36).
Pochybuji, že by M54B25 měly větší průměr škrtící klapky, nadto dobrovolně se zbavit plynu ovládáného lankem a nahradit to elektronikou, to nepřinese žádné klady.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od CBR1000F »

Francis píše:Škrtící klapka je stejná pro M52B25 (323i/ti) a M50B28 (328i) a je průměrově shodná s klapkou pro M50B25/M50B25TU (325i E36).
Pochybuji, že by M54B25 měly větší průměr škrtící klapky, nadto dobrovolně se zbavit plynu ovládáného lankem a nahradit to elektronikou, to nepřinese žádné klady.
Tak že výměna klapky výkonu asi nepřidá. A co přehodit lištu se vstřiky? Ale to by se muselo asi i přemapovat.
Svedik
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 21.04.2011 00:00

#7 Příspěvek od Svedik »

já vím jakej je rozdíl mezi penízem a penisem ... myslel sem, že to bude úsměvné :P ...

ehm .... a co tedy způsobuje to snížení výkonu u 323i oproti 325i, když né průměr škrtící klapky???

Edit: Pomalu a opatrně na mě ... jako na dementa :D (Forum sem prošel, ale že by se někdo zajímal o úpravu z 323 na 325 ... to sem fakt nenašel)
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#8 Příspěvek od vsemick »

teď mě asi ostatní utřou jestli to napíšu blbě, ale aspoň takhle to chápu sám.1)323 má hliníkový blok,celkově užší sání, a jednu výfukovou rouru.2)325 blok-litina, "normální sání" dvě výfukové roury...takže šels na to dobře ale nejde jen o klapku, musel bys to přehodit od filtru po blok.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Stačí vyměnit sací potrubí z M50B25, vstřikovače jsou shodné, škrtící klapka má stejný průměr. Tato úprava je tu několikrát popisována.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od icecold »

ale počítej s tím, že když daš sání z M50 ztratí se ti trocha krouťáku ve spodních otáčkach ale zas přibyde v otáčkach vyšších :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Svedik
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 21.04.2011 00:00

#11 Příspěvek od Svedik »

tak vyměnit sání zní jednodušeji, než se hrabat v klapce ... děkuji všem za postřehy a rady :-) ...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Taková tragedie se ztrátou "krouťáku" to není, stále se dá jezdit od 1500 rpm. Mám tuto úpravu, přijeď, svezeš se.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Svedik
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 21.04.2011 00:00

#13 Příspěvek od Svedik »

nižší otáčky a krouťák v nich mě moc netrápí :-) .... du shánět sání ... děkuji ...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od xSAFA »

Ještě pro úplnost, když už je tu toto téma... Jak je to s připojením volnoběžáku, tepotního snímače a odvětrání motoru, sedí vše bez úprav?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bez úprav to nejde, psalo se o tom zde a návody třeba zde.
Teplotní snímač ponechat z M50B25 v sání, hadice třeba upravit a vyrobit držáky spodních vzpěr sání a vyrobit držáky palivové lišty.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#16 Příspěvek od DWXak »

Sice jsem OT, ale Francisi ja bych se prijel podivat. Sice mam M50B25, ale potrebuju porovnat jak to jede nekomu jinymu v trojce s tim mojim :)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Kdyby někdo to sání z M50 sháněl, tak jedno mám a nevyužiju ho.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kdo chce přijet, může se objednat na 608477400 :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Svedik
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 21.04.2011 00:00

#19 Příspěvek od Svedik »

Ehm ... ještě jednou se vrátím k mé klapce .... Může mi teda někdo prosím vysvětlit co to tedy je??? :D .... předem děkuji ...

http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/4/4685 ... AG0031.jpg

http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/4/4685 ... AG0030.jpg
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na foto je přídavná škrtící klapka ASC. Za běžného ježdění je plně otevřená, elektronika ji zavírá při prokluzu zadních kol. "Hlavní" škrtící klapka je ovládaná napřímo lankem od pedálu, mechanicky, bowden s lankem vede pod klapkou. Hřídel "hlavní" klapky je pod menším potenciometrem těsně vedle sacího potrubí.

Na obrázku je vlevo nahoře hlavní klapka, upostřed (díl č.4) ASC klapka. Jen je to z jiného modelu, kde hřídele klapek jsou vodorovoně kdežto v reálu na M52 jsou svisle, potenciometry na obrázku jsou po straně kdežto v reálu na M5 jsou nad klapkami.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět