Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vrzani spojky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dobrá, tady to máš i s obrázky...

Nicméně ty ti neřeknou o moc víc než popis, který tu už dávno je. Proto se všichni diví...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Svěrák budeš potřebovat na toto:
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Svěrák? Mám 323ti Compact a předpokládám, že spojka bude stejná jako u jiných E36. Vratnou pružinu s vedením mám v provedení označeném na obrázku červeně. Při montáži jsem nejprve zavěsil pedál na hlavní čep, vyklopil pedál nahoru, volně vložil podkomplet označený červeně a dole zajistil čepem a teprve nakonec přiměřeně stlačil pedál a navlékl čep od spojkového válce. Vše lehce volně vloženo, žádné násilí, žádný svěrák.

Ještě k plastovým pouzdrům na hlavním čepu: Mám najeto 360 tisíc celkově, já osobně 140 tisíc po koupi auta. Před měsícem při mazání vrzajícího pedálu byla plastová pouzdra jako nová, jen vazelína byla všude vyschlá na tuhou pastu. Stačilo očistit, namazat a vrátit zpět.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Vratná pružina měla dvě provedení, do 3/97 a po 3/97. Jaký ročník je tvůj Compact? Já to tehdy dělal podle návodu snad dokonce tady na klubu a ať jsem vyhnul pedál jakkoliv, tak do volného vložení mi chyběl asi tak centimetr. U mě bylo silonové uložení v háji ve 152t km, od výměny před 5 lety je naprostý klid. Letos to asi jen preventivně promažu...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vyrobeno 3/1998, provedení označené červeně na výše přiloženém obrázku z ETK, tedy 2x díl č. 14 a ne to co je tvém posledním foto.
Tím se vysvětluje volné vložení a možná i životnější provedení pouzder hlavního čepu pedálu.

edit: Aby šel pedál více zvednout, je třeba povolit horní šroub držící spojkový válec a demontovat společný držák brzdového spínače a spínače spojky pro tempomat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já mám právě 1/96, kde je díl 10 a ne 2x 14. Tehdy jsem to řešil upnutím pružiny do svěráku a stažením páskami...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od xSAFA »

spaky píše:tak fakt dik za rady, spytam sa aj nabuduce!!!! problem fakt asi povedat ked to niekto rozoberal.


Jo ještě se tu vztekej jak maly děcko... :mad: Máš to tu napsané, když si shnilej nebo blbej si to pořádně přečíst pak jít do auta, zapojit mozek a zkusit to demontovat, tak už nevím jak ti pomoct. Nechceš obrázek aji na to jak se používá šroubovák? :roll: :stupid:
Odpovědět