Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

318IS e36 tlumiče + brzdy = mazec !

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
mates_
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: úte 12.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mates_ »

Tak se jen chci svámi podělit o moje krásné zážitky při výměně tlumičů na IS-U e36, kdy vše vypadalo snadně a ani koroze nebyla moc vidět, ovšem co mne dostalo tak rozměry hlav šroubů jako 16 a 18 a to ještě nepřesné - jakoby menší ??!! a šrouby absolutně nepovolitelné, a né z oceli ale z hoven ! to jsem fakt nečekal :( je to sice značený ale nakonec se to ožvejkalo ( ty 10tky s 18 hlavou co drží třmen) a muselů sem navařit starej klíč cočkem a pak to šlo :(

a to sem zatím jen u levéhio předního kola

nebo to nejsou 16 a 18?? nějaký ty druhý s tou jinou mírou?? nebo prostě sračka?

jinak dotaz jaký stoupání má bmw u šroubů?

já chtěl použit šrouby z toyot co mám doma který jsou i z o 10let staršího auta jak nový, ale ty mají ještě jemnější stoupání jak bmw

díky za rady

přemýším zda by se dalo sehnat tyto šrouby z nerezu a s hlavama 17 a 19 aby už tyto problémy nenastaly

pak mě ještě napadá že by to bylo z DE odkud to je tak kravsky dotažený??

:? :?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od pragdejf »

noo tak na nerez rovnou zapomen, je to meky a taky bys moh bejt docela neprijemne prekvapenej. spis bych tipoval, ze to nekdo zalepil vysokopevnostnim lepidlem misto stredne pevnostniho a ty ted sklizis co nekdo jinej zasel. jo a srouby najdes v etk vcetne rozmeru.

a mozna tam ani uz nebyly origo srouby, protoze pevnostni trida 10.9 mi rozhodne hovno nepripomina.
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od _peper »

Dělal jsem to minulý týden při rozebírání přední nápravy, měl jsem sundaný komplet tlumič s brzdama a s ramenem, takže to šlo ještě hůř než kdybych to sundával na autě. Ale dělel jsem to normálně trhákem źs gola sady a půlkilovým kladívkem. 3rouby byly lepené takže jak se utrhly už to šlo povolit normálně.
mates_
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: úte 12.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mates_ »

ano 10,9 je na tom psané, to je pravda a ano je to sračka, oproti toy se ty hlavy žvejkly :( ale lepidlo jsem neviděl, spíš jak to má tu rozšířenou hlavu tak to bylo přirezlý jako prase, no porod, zítra uvidím druhou stranu :( jinak já na tyhle věci lepidlo nikdy nedával a nikdy mě to nezklamalo, tak nevím, takže myslíte stavit se do bmw a šrouby koupit nové origo?? ani v kovomatě nějaký pevnostní nebrat?

a popřípadě jak stím lepidlem?
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od zverbo »

10.9 tuhost je standard, kdyz sem mnenil tlmice mnel sem podobnej pripad ale kupoval sem novy matice - dal je v robote nechromotat a pri montazi sem pouzival /TEKUTEJ SILON 101o/ ten je zakonzervuje a par pri demontazi se to pri vedsim tlaku krasne povoli a vydrzi to 100rokou.

Utahoval sem momentovym klicem.
Přílohy
DSC02029 – kopie.JPG
DSC02029 – kopie.JPG (83.04 KiB) Zobrazeno 1745 x
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#6 Příspěvek od pragdejf »

se sroubama se vubec netrap, zdrapni je a odnes do obchodu, oni na tebe neco vybalej. a lepidlo? normalne medium na pojistovani sroubu, ani by tam snad bejt nemuselo, ale ja osobne si vzdycky udelam radost, ono to pak pusobi lip. jinak funkcni (zatezovane) srobove spojeni v aute ma v mym podani jenom dve moznosti ochrany zavitu. 1) zalepit; 2) namatlat medenou pastou, at to jeste nekdy povolim.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud nepoužíváš nářadí z asijské tržnice, neměl by být s demontáží problém. Zkoušel jsem i gola-sadu z PLUSu za 1300 Kč a vše vždy šlo bez problému povolit.
Ano, BMW používá šestihrany 18, 16 ba i exotičtější 15 mm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od johnyfly1 »

10,9 je uz sakra dost su aj vacsie sracky :) ja som do nich cez kluc mlatil kladivom a vydrzali uplne v pohode....ono tam je problem ze nove srobky maju na zavitoch taku ako keby pastu a potom po rokoch sa to naprd povoluje... :roll:
a o tom stupani...hmm neviem ako ostatne srobky ale co som robil taky drziak na vyfuk potrubie tak tam do origo srobkov pasovali klasicke maticky :roll: ale srobky na naprave mozu byt ine, kto vie...treba zmeriat :D
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od zverbo »

Na naprave je metrickej zavit s jinym stoupanim - tim padem maji vice zavitu napr: cepy, tycky riadenia
mates_
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: úte 12.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mates_ »

tak jsem sjel do bmw do mejta a sice je neměli skladem ale obědnali mi je a měl bych je zítra mít, obědnal jsem prosistotu vše nové- na třmeny a ty všechny co drží těhlice k tlumičům - jistota je jistota řekla jeptiška a natáhla na svíčku gumu já říkávám :) jinak asi použiju tu měděnou mrchu aby to ještě někdy šlo :) jinak po bližším skoumání s chladnou hlavou jsem našel zbytky lepidla bílé barvy...akorát mne to zdržuje od práce to čekání :)

ale co tlumiče sou aspoň v žlutém laku už a vertané drážkované kotouče s sportovníma deskama se nastěhují na předek i zadek, tak to zase za tu námahu stojí :)
Bzuker
Registrovaný
Příspěvky: 615
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: PRG
Klubové ID: 1479

#11 Příspěvek od Bzuker »

já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#12 Příspěvek od pragdejf »

nahřej to hořákem, vem velký sikovky a povol to.
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od _peper »

Bzuker píše:já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
To jsi tam musel mít nějaký bláta, určitě né šrouby co tam mají být, als ono kladivo není ideál, lepší je mít třeba metrovou trubku na klíč(ráčnu) s tou už povolíš většinu zarezlých šroubů.
Bzuker
Registrovaný
Příspěvky: 615
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: PRG
Klubové ID: 1479

#14 Příspěvek od Bzuker »

_peper píše:
Bzuker píše:já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
To jsi tam musel mít nějaký bláta, určitě né šrouby co tam mají být, als ono kladivo není ideál, lepší je mít třeba metrovou trubku na klíč(ráčnu) s tou už povolíš většinu zarezlých šroubů.
ráčnu jsem zkoušel ale bez zvedáku když mám auto na zemi tak tam není žádné místo na nějakou větší manipulaci, na pravé straně to šlo v pohodě...klíč jsem opřel o velký kus železa co jsem měl na zemi a heverem jsem auto snižoval k zemi, tím se klíč pěkně pomalu otáčel nahoru. Jenže na levé straně musí člověk právě točit směrem dolů a to se doma moc nedá. Musím nějak sehnat ten hořák.
mates_
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: úte 12.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od mates_ »

hořák pomůže velmi, dělal jsem tak druhou stranu, ale šrouby jdou stejně do kytek, a ty nový stojej taky zaprd a za tím si stojím, nevím je to takový divný materiál, každopádně zadek mne teprve čeká tak to se mám koukám na co těšit :( ( pro rýpaly : ano šrouby mám originál BMW z Horimex cars vysoké mýto z katalogu :) )
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#16 Příspěvek od libovka »

Bzuker píše:já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
Z tohodle jsem hotovej.
Všechno samodomo a když to zkurvím odvezu to do servisu a oni si stím poraděj.Takový mám nejradši. :wink: Zachran mě a pokud možno hned jelikož zítra jedu na dovolenou. :D
Odpovědět