Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

přehřávání motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
volada
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: úte 09.02.2010 01:00

#1 Příspěvek od volada »

Přeji dobrý den. Vím, že se zde psalo na toto téma, ale chci poprosit zda někdo neví co mám rozebrat. Přehřívá se mi motor a když je ukazatel teploty v červeném poli vrtule nesepne a motor se nechladí. Mám kompakta 1.6 rv. 97 a nevím jestli je teplotní spínač ve visko spojce nebo je čidlo teploty někde jinde. Kdyby to bylo visko spojkou, pomůže sundat vrtuli a vyčistit to všechno? Díky za radu. Vláďa.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od icecold »

když máš el vrtuli tak visco spojku nemáš, problém bude v elektrice vrtule, musíš zjistit jestli ti tam jde proud nejdřív :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
volada
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: úte 09.02.2010 01:00

#3 Příspěvek od volada »

vrtuli mam poháněnou klínovým řemenem, který pohání i altík a kabel s el. k vrtuli žádný nevede.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#4 Příspěvek od mrJekill »

Žádný vyčištění visco spojky ti bohužel nepomůže.Máš tři možnosti:1-novou viscu , 2-zavařit viscu natvrdo,aby točila furt , 3-předělat na elektrickou vrtuli
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od mrJekill »

Jo a nejdřív bych zjistil,proč se přehřívá motor.Jízdou se stačí v pohodě uchladit i bez vrtule.
Klasika zde milionkrát řečená : ODVZDUŠNIT
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Visko spojka je čistě tepelně-mechanická záležitost, tomu žádné čištění opravdu nepomůže. Zavaření viskospojky je pěkná prasárna.

Pokud se ti přehřívá, jako první mrkni při zahřátém motoru na hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu). Zkontroluj, jestli ti nejde voda do oleje či naopak, zjisti, jestli ti nekouří bíle výfuk i za tepla (u BMW se to zjišťuje trochu hůř, protože má velké tlumiče, kde je často hodně kondenzátu ze vzduchu). Viskospojku zkontroluješ tak, že při zahřátém motoru nemá jít zastavit vrtule smotanýma novinama.

Odvzdušňovací šroub najdeš vedle víčka na expanzní nádobce chladiče.
volada
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: úte 09.02.2010 01:00

#7 Příspěvek od volada »

díky za rady, odvzdušněno mám a za jízdy se motor chladí, ale když jedu pomalu ve městě teplota stoupne, ale ne každý den. Tento týden mi vyletěla jednou. Vrtule se točí pořád stejně a když ta teplota stoupne vrtule nezrychlí. Když mám motor zahřátý tak vrtule jde zastavit. Jestli to nebude dělat ta vodní pumpa protože koncem zimy mě také občas zničeho nic přestalo topit auto.
dede789
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: stř 10.03.2010 01:00
Bydliště: Teplice

#8 Příspěvek od dede789 »

No kdyz mas motor zahraty,nemela by jit vrtule zastavit...takze bych hledal chybu tam,jeste zkontroluj jestli voda cirkuluje....ta visca bude ale urcite spatna ;)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#9 Příspěvek od mrJekill »

Zavaření je samozřejmě prasárna největšího kalibru,ale už jsem to viděl na tolika autech,že by jsi koukal.
Tohle vypadá skoro určitě na problém s viscou,kolikrát i stačí,aby se do sahary přisával vzduch někde kolem chladiče,nebo prasklinou v sahaře a ochlazoval viscospojku a už prostě nesepne.
volada
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: úte 09.02.2010 01:00

#10 Příspěvek od volada »

tak jsem dolil vodu a odvzdušnil a po projížďce to vypadá dobře. Vrtule odpor má, ale novinami zastavit jde, když je motor teplý, tak uvidím jestli to bude ještě zlobit.
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ELiLOBO »

volada píše:tak jsem dolil vodu a odvzdušnil a po projížďce to vypadá dobře. Vrtule odpor má, ale novinami zastavit jde, když je motor teplý, tak uvidím jestli to bude ještě zlobit.


Záleží na novinách, Maxim vrtuli zastaví, deník Metro by neměl :D
Jinak tahle otázka se tu řeší pořád dokola tak stačí jen hledat.
Měl sem stejné problémy: Visco, Vodní pumpa, Termostat, Chledič...tohle zkontroluj a budeš vědět. Jinak ve většině případů stačí správně dolít vodu a odvzdušnit.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od icecold »

Fx píše:.... hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu).

pokud se líší teploty na hadicích tak to snad znamená, že neotvíra termostat ne?
Já teď mám stejný problém s hadicema, mám nový termostat a vodní pumpu a cestou se mi přehřál motor, motor sem vypnul, odzkoušel hadice, jedná byla horká, druhá byla studenější, když jsem na tu studenější zatlačil, tak tlakem vody se mi podařilo ten termostat otevřít...a obě hadice měli +- stejnou teplotu pak.... takže spíš termostatem to je ne?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Odpovědět