přehřávání motoru
-
volada
- Registrovaný
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte 09.02.2010 01:00
Přeji dobrý den. Vím, že se zde psalo na toto téma, ale chci poprosit zda někdo neví co mám rozebrat. Přehřívá se mi motor a když je ukazatel teploty v červeném poli vrtule nesepne a motor se nechladí. Mám kompakta 1.6 rv. 97 a nevím jestli je teplotní spínač ve visko spojce nebo je čidlo teploty někde jinde. Kdyby to bylo visko spojkou, pomůže sundat vrtuli a vyčistit to všechno? Díky za radu. Vláďa.
-
icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Klubové ID: 3777
-
volada
- Registrovaný
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte 09.02.2010 01:00
-
mrJekill
- Registrovaný
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned 08.07.2007 00:00
-
mrJekill
- Registrovaný
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned 08.07.2007 00:00
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
Visko spojka je čistě tepelně-mechanická záležitost, tomu žádné čištění opravdu nepomůže. Zavaření viskospojky je pěkná prasárna.
Pokud se ti přehřívá, jako první mrkni při zahřátém motoru na hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu). Zkontroluj, jestli ti nejde voda do oleje či naopak, zjisti, jestli ti nekouří bíle výfuk i za tepla (u BMW se to zjišťuje trochu hůř, protože má velké tlumiče, kde je často hodně kondenzátu ze vzduchu). Viskospojku zkontroluješ tak, že při zahřátém motoru nemá jít zastavit vrtule smotanýma novinama.
Odvzdušňovací šroub najdeš vedle víčka na expanzní nádobce chladiče.
Pokud se ti přehřívá, jako první mrkni při zahřátém motoru na hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu). Zkontroluj, jestli ti nejde voda do oleje či naopak, zjisti, jestli ti nekouří bíle výfuk i za tepla (u BMW se to zjišťuje trochu hůř, protože má velké tlumiče, kde je často hodně kondenzátu ze vzduchu). Viskospojku zkontroluješ tak, že při zahřátém motoru nemá jít zastavit vrtule smotanýma novinama.
Odvzdušňovací šroub najdeš vedle víčka na expanzní nádobce chladiče.
-
volada
- Registrovaný
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte 09.02.2010 01:00
díky za rady, odvzdušněno mám a za jízdy se motor chladí, ale když jedu pomalu ve městě teplota stoupne, ale ne každý den. Tento týden mi vyletěla jednou. Vrtule se točí pořád stejně a když ta teplota stoupne vrtule nezrychlí. Když mám motor zahřátý tak vrtule jde zastavit. Jestli to nebude dělat ta vodní pumpa protože koncem zimy mě také občas zničeho nic přestalo topit auto.
-
dede789
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř 10.03.2010 01:00
- Bydliště: Teplice
- Klubové ID: 3008
-
mrJekill
- Registrovaný
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned 08.07.2007 00:00
-
volada
- Registrovaný
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte 09.02.2010 01:00
-
ELiLOBO
- Registrovaný
- Příspěvky: 1709
- Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1327
Záleží na novinách, Maxim vrtuli zastaví, deník Metro by nemělvolada píše:tak jsem dolil vodu a odvzdušnil a po projížďce to vypadá dobře. Vrtule odpor má, ale novinami zastavit jde, když je motor teplý, tak uvidím jestli to bude ještě zlobit.
Jinak tahle otázka se tu řeší pořád dokola tak stačí jen hledat.
Měl sem stejné problémy: Visco, Vodní pumpa, Termostat, Chledič...tohle zkontroluj a budeš vědět. Jinak ve většině případů stačí správně dolít vodu a odvzdušnit.
-
icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Klubové ID: 3777
Fx píše:.... hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu).
pokud se líší teploty na hadicích tak to snad znamená, že neotvíra termostat ne?
Já teď mám stejný problém s hadicema, mám nový termostat a vodní pumpu a cestou se mi přehřál motor, motor sem vypnul, odzkoušel hadice, jedná byla horká, druhá byla studenější, když jsem na tu studenější zatlačil, tak tlakem vody se mi podařilo ten termostat otevřít...a obě hadice měli +- stejnou teplotu pak.... takže spíš termostatem to je ne?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
