Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Řemeny a kladky E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#1 Příspěvek od marecekoi »

Zdravim všechny,mám problém,do 1500 otáček mi píská nejspíš řemen nad 1500 otáček už nic neslyším.Poznám,jestli jsou to řemeny a nebo kladky?případně jak?Pokud by se měnily řemeny od jaké firmy je mám vzít a kde?slyšel jsem, že Contitech vydržej asi měsíc a pískaj tak pokud máte zkušenosti tak mi prosím poradte jaký a kde.Díky Marek
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#2 Příspěvek od shade741 »

tak mrknout jestli není volnej ne? :D pak hledat dál, jestli nejsou vůle na kladkách, jestli jdou lehce atd :wink:
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#3 Příspěvek od marecekoi »

Volný nejsou a vůle na kladkách prej také ne mohlo by to být ložisko v kladce prej nebo tak a ještě dotaz daj se ty řemeny převlíknout přes visco spojku u E36ky nebo ne?vim že u E39 jdou :wink:
majo320
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pát 02.11.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od majo320 »

v pohode tie remene prevleciec. Contitech su super este by som mozno dal Gates. Pokial mas vsetky kladky OK tak treba domontovat jednu vodiacu kladku. Ja som mal tento problem na E36 vymenil som vsetky kladky nove remene ale aj napriek tomu remen obcas zapiskal domontoval som tuto vodiacu kladku a bol pokoj.
Treba kupit predlzenu skrutku c. 16 a kladku c. 15. Pekne ti to napne remen. :D

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... lternator/
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#5 Příspěvek od marecekoi »

Díky moc za užitečné rady a nevíš kde bych mohl sehnat ten prodloužený šroub??koukal jsem po něm na netu a nic jsem nenašel,hodně by to pomohlo.A ty říkáš teda, že pokud se tam dá ten prodloužený šroub ,tak je to lepší?díky Marek
majo320
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pát 02.11.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od majo320 »

jedna sa o tuto kladku.

http://www.eliteauto.cz/vratna-vodici-k ... y-remen-1/

a tu predlzenu skrutku kupis len v BMW stoji okolo 1,5eur

kladka sa montuje priamo na alternator tu mas aj foto konkretne na motore

http://www.bmwklub.sk/post546443.html#p546443
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#7 Příspěvek od marecekoi »

Super díky, sadu kladek a řemene už mám +- objednanou a pro ten prodlouženej šroub myslíš třeba v Inveltu seženu?mám jim tam napsat a nebo spíš tam jet osobně?
majo320
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: pát 02.11.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od majo320 »

Sorrac neviem co je Invelt (to je nejaky origo predjaca dielov BMW)
Origo cislo dielu.

07 11 9 904 677
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xSAFA »

Řemen doporučuju Gates, s Contitechem jsem já osobně moc dobré zkušensoti neměl... :wink: Možná je dobrej ale jen v případě, že jsou všechny kladky a řemenice v naprosté souoososti, já mám lehce vyosenej altík (asi po bouračce) a contitechy vydržely měsíc a pak byly ty drážky sežvíkaný a kvičel jak blbej. Gates drží už druhým rokem bez pískání a je jak novej, je z jinýho tvrdšího matroše. :wink:
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2462

#10 Příspěvek od elgroso »

to xSafa: odkud ty Gatese mas? Haspa?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

netuším už... někde na netu jsem je bral možná e-cat.cz
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od sa-tan666 »

jinak gates dela autobenex :wink:
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#13 Příspěvek od Maysner »

Gates jsem kupoval i v kelly
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2462

#14 Příspěvek od elgroso »

ten prodloužený šroub je k mání i jinde než v BMW je to klasický šroub M10x150, stoupání 1. Já ho zahlídnul ve Feroně, kdy jeho cena vychází cca na 12 CZK.
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#15 Příspěvek od marecekoi »

Tak mám vyměněný kladky a řemeny a stejně to píská v nízkých otáčkách :( :( neměnil jsem ten šroub,je možný že to může být tim šroubem?ještě jsem přemejšlel, jestli to nemůže pískat visco spojka už má taky vcelku dost no??? :(
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#16 Příspěvek od shade741 »

a co třeba lozisko altíku? :wink:
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#17 Příspěvek od kourk »

já taky dlouho bojoval s pískáním... co sem dával continech tak vzdycky tak měsíc dobrý a pak stejnak začal pískat. Na rady jsem dal origo, a je tam rok a dobrý. hlavně ty kola a kladky pořádně odmasti, at jsou naprosto čistý, to samý ten řemen.
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od Lukinshooter »

Mám naprosto stejný problém a nejvíc při studeném motoru, o víkendu jsem dělal repas altíku, ložiska na něm už byly znatelně hlučné, ale problém jsem stejně nevyřešil, píská ještě něco jiného, tak mě napadlo, jestli vyměnit tu kladku na tom altiku? Pomůže? Nébo je to investice zbytečná? Má s tím někdo taky zkušenosti?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od xSAFA »

Co mám zkušenost tak ve většině případů píská samotný řemen, nejrychlejší test je stříknout na něj trochu vody a pokud pískání ustane nebo se bude měnit je to jasné. U kladek je pak nejlepší diagnostika, stříknutí oleje k ložisku.

S pískajícím řemenem jsem bojoval hodně dlouho a výsledek je takový, že řemeny ContiTech považuju za zmetky, neboť jakékoliv i nepatrné vyosení některé z řemenic způsobuje jeho postupnou destrukci a neustálé kvílení především za studena a v nízkých teplotách. Řemeny Conti jsou totiž z nějaké hodně měkké gumy a v případě vyosení některé z kladek se v drážkách začne tvořit nános ztržené gumy a řemen začne neskutečně pištět. U řemenu Gates, který je z jiného materiálu tento problém nenastal ani po dvou letech provozu. Mám malinko vyosený alternátor a to nejspíše z nějaké dávné bouračky, což nehodlám řešit protože by to byly vyhozené peníze. Zajímavé ale je, že u řemenu na klimu, kde mám vše v pořádku ten problém s ContiTechem nastal taktéž sice později a nepištěl ale guma v drážkách se objevila také, čili tyhle řemeny prostě nebrat. :?
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#20 Příspěvek od Lukinshooter »

No zkusím se na to dneska mrknout, už si totiž taky nevím rady :) vsázel jsem teda na ložiska altiku, ktere už byly K.O. , no ale očividně to nepomohlo, takže zkusím vylučovací metodu, ale řemen vodou? To píská vždycky na jakémkoli autě. Řemen s vodou není kamarád co já vím :D
Odpovědět