Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B25 cuka a pak je priduseny
Zdravim. Resim zavadu na svem 323ti. Uz vazne nevim co s tim. Kdyz sednu do auta a nastartuju je vse v poradku. Ujedu nejake kilometry, motor se mezi tim ohreje na provozni teplotu (za studena to nikdy neudelalo).
Pak nekdy z niceho nic cukne, jak kdyby vynechalo zapalovani nebo privod paliva a potom motor prestane tahnout. Pokud zastavim, volnobeh drzi dobre(nehoupe), ale pri proslapnuti plynu je to dost pridusene. Uplne to zatrepe autem jak se to zveda od volnobehu. Motor se sotva vytoci ke trem tisicum. Pokud to chcipnu a znova nastartuju je vse zase na chvilku ok. Vetsinou to ale po nejake chvilce udela znova.
poprve jsem udelal diagnostiku - ukazala se chyba snimace vacky - vymeneno
svicky - vymeneny
opet diagnostika - bez chyby
katalizator - v servisu to borec rozdelal a ze prej kat je peknej, nic v nem nechrastilo, nic se z nej nesypalo, dal ho zpet. Nicmene kolem dvou tisic tam na vyfuku neco drnci. On rikal, ze tam je uvolnenej plech.
S katem rovnou vymenen palivovej filtr.
Po teto posledni akci jsm sedl a ujel jsem ostrejch cca 50km. Uz jsme mel radost ze je vse ok. Bohuzel na 80km po tomto poslednim zasahu to udelalo znova.
Sorry za delsi text, ale snazil jsem se popsat vse co nejpresneji. Budu vdecny za vase napady co to muse byt.
Pak nekdy z niceho nic cukne, jak kdyby vynechalo zapalovani nebo privod paliva a potom motor prestane tahnout. Pokud zastavim, volnobeh drzi dobre(nehoupe), ale pri proslapnuti plynu je to dost pridusene. Uplne to zatrepe autem jak se to zveda od volnobehu. Motor se sotva vytoci ke trem tisicum. Pokud to chcipnu a znova nastartuju je vse zase na chvilku ok. Vetsinou to ale po nejake chvilce udela znova.
poprve jsem udelal diagnostiku - ukazala se chyba snimace vacky - vymeneno
svicky - vymeneny
opet diagnostika - bez chyby
katalizator - v servisu to borec rozdelal a ze prej kat je peknej, nic v nem nechrastilo, nic se z nej nesypalo, dal ho zpet. Nicmene kolem dvou tisic tam na vyfuku neco drnci. On rikal, ze tam je uvolnenej plech.
S katem rovnou vymenen palivovej filtr.
Po teto posledni akci jsm sedl a ujel jsem ostrejch cca 50km. Uz jsme mel radost ze je vse ok. Bohuzel na 80km po tomto poslednim zasahu to udelalo znova.
Sorry za delsi text, ale snazil jsem se popsat vse co nejpresneji. Budu vdecny za vase napady co to muse byt.
fizzer píše:vítej do klubu![]()
mě to dělá to samý, vyměnil jsem čidlo kliky kterýmu jsem nevěřil, 50km klid pohoda, pak se to vrátilo. odpojil jsem lambdu a zase klid. tak uvidíme
jo tvoje vlakno jsem cetl. Co me napadlo v posledni dobe, tak ze by to mohlo treba delat palivove cerpadlo. Kupovat se mi ale nove nechce kdyz nemam jistotu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Hm to je haluz, to jsem už třetí co mu to dělá totéž, hlavně teda to, že se to po 50km vrátilo, to je ovšem záhada Blairwitch..
Diagnostika mi ukázala chyby čidla kliky, jezdí jak chromý a někdy cukne. Inu vyměnil jsem to za jeté čidlo z 523i. Jezdilo to bezproblému 2dny, motor šel krásně za plynem bez vibrací a pak to začalo znova a na diagnoze je chyba čidla zase.. teď i problém se startováním.
Tak se chci zeptat jestli se na diag. za tím neskrývá nějaká jiná závada? Může to chybu mylně ukazovat na něco podobnýho. Díky za zkušenosti.
Diagnostika mi ukázala chyby čidla kliky, jezdí jak chromý a někdy cukne. Inu vyměnil jsem to za jeté čidlo z 523i. Jezdilo to bezproblému 2dny, motor šel krásně za plynem bez vibrací a pak to začalo znova a na diagnoze je chyba čidla zase.. teď i problém se startováním.
Tak se chci zeptat jestli se na diag. za tím neskrývá nějaká jiná závada? Může to chybu mylně ukazovat na něco podobnýho. Díky za zkušenosti.
Problem mam vyresen.
Me to na diagnostice taky ukazalo chybu cidla. Jenze mi prvne rekli, ze mam vymenit cidlo vacky. To nepomohlo. Tak jsem byl znova na diagnostice a chybu to neukazalo. Delalo mi to jen po ohrati motoru a pri te druhe diagnostice jsem mel ale motoru uz vychladlej - asi proto se chyba neukazala
. Tak jsem to riskl a vymenil jsem cidlo kliky za nove a problem je odstranen. Krom toho jsem jeste pro jistotu nechal prekontrolovat katalyzator (ten byl ok) a vymenil jsem ,taky pro jistotu, palivovej filtr. Co jsem se docetl, tak proste jedna z techto veci to vetsinou mohla delat.

Me to na diagnostice taky ukazalo chybu cidla. Jenze mi prvne rekli, ze mam vymenit cidlo vacky. To nepomohlo. Tak jsem byl znova na diagnostice a chybu to neukazalo. Delalo mi to jen po ohrati motoru a pri te druhe diagnostice jsem mel ale motoru uz vychladlej - asi proto se chyba neukazala

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tak u mě problém během dalších 2-3 dnů taky odezněl a je to pořešený. Prostě výměna čidla je jedna věc, ale pak je potřeba ještě diagnostikou vymazat adaptivní hodnoty motoru (a těch čidel), čili během dalších 30km se to naprosto spravilo.
Možná by i stačilo odpojit baterku aby si řídící jednotka smazala ty naměřený zmatky.
Možná by i stačilo odpojit baterku aby si řídící jednotka smazala ty naměřený zmatky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 28.06.2011 00:00
Mám ten stejný problém, ze začátku sem tam cukalo, jak kdyby nebyl benzín.. Pak za studena ujeto 500m začalo se dusit a nešlo víc jak nad 2500ot...pak zdechlo...při startu houpavej volnoběch + vybrace motoru. Po přídání plynu okamžitě zdechlo......podle toho co jsem četl je to čidlo klikovky, chcu ho vyměnit ale, nevím kde to je E36 318is m44...u m42 vím kde to je ale, m44 je jiná.. díky za rady popř:foto...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 28.06.2011 00:00
Pánové, mám stejný problém s tímto přidušením jako Vy ... Nečekal jsem, že tady na to najdu téma, myslel jsem si, že budu jediný, ale nejsem
Moje 323i dělá to samé ... Ale dneska pro změnu zazlobila ještě více
To přidušení se mi stává jen někdy, a pokud to bude čidlo klikovky, tak paráda
Ale dneska se mi stalo, že jedu a najednou mi chcípnul motor, a nechtěl cca 2 minuty naskočit .. chytnul a pak zase zhasnul .. pak se to chytlo a v pohodě, jenže po 5 minutách jsem zastavil a šel si koupit snídani, a to samé .. stál jsem uprostřed silnice a nemohl jsem nic dělat, a zkoušel jsem to nastartovat asi 5x a nic, vždy zhaslo .. tak jsem chvíli počkal, a pak dobrý, cca 6 km do práce jsem dojel bez problému .. Může tohle taky dělat čidlo tý klikovky, a nebo může bejt problém např. v čerpadle od benzínu ? To mě napadlo jako první .. Předem díky za odpověď 




No pokud se nepletu a čidlo kliky má své dny a blbne ti namátkově tak bez něj prostě motor nepojede, bez signalu z čidla kliky by neměl jít ani nahodit. Takže prvně bych vyměnil to, pokud už máš na čerpadlu vydřený himaláje na tom komutátoru či jak se tomu nadává tak většinou taky záleží na tom jak se auto vyspí či jak moc technicky člověk poklepe na čerpadlo a ono se rozeběhne
Přesně ty příznaky co tady popisujete jsem na 323i měl taky a bylo to čidlo kliky a evidentně nejsem jedinej, takže fakt bych v případě, že motor "se dusí, nejde vytočit, semtam chcípne,..." v první řadě podezíral čidlo kliky. Jinak v servisu mi chlápek tvrdil, že když odejde čidlo kliky, tak se jako zástup používají údaje z čidla vačky, takže motor "nějak" poběží, ale blbě...
Mám dotaz ... chci teda kupovat čidlo na tu klikovku ... ale co jsem hledal po netu, tak jsem našel hlavní rozdíl v ceně ... někdě za 700,- a třeba v Elitu za 2300,- ... Je v tom rozdíl nebo ne ?
Elit:
http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... TTab=False
JInde:
http://www.autodilyjimmy.com/products/s ... 38-e39-z3/
Mě připadají úplně stejné, ale nechápu ten rozdíl ceny ... Kdyby mi to někdo vysvětlil, a doporučil co koupit, byl bych moc rád ..
A ještě jedna otázka, kde se nachází to čidlo na motoru ? Abych to nemusel tak hodně hledat ... stačí plus mínus ..
Moc díky chlapy
Elit:
http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... TTab=False
JInde:
http://www.autodilyjimmy.com/products/s ... 38-e39-z3/
Mě připadají úplně stejné, ale nechápu ten rozdíl ceny ... Kdyby mi to někdo vysvětlil, a doporučil co koupit, byl bych moc rád ..

A ještě jedna otázka, kde se nachází to čidlo na motoru ? Abych to nemusel tak hodně hledat ... stačí plus mínus ..
Moc díky chlapy

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
ehm, takže po roce doplním dotaz
.. čidlo je pod motorem v ETK: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
A TEĎ:
Už jste se setkali s tím dvoudílným čidlem klikovky? Poňadž jsem to viděl vždy v kuse i s kabelem, ale taky se hojně prodává jen koncový čidlo a ten šlauch kabel s konektorem jsem jinde než origo prodávat nedohledal.
Dá se to taky použít na e36 M52 ??

A TEĎ:
Už jste se setkali s tím dvoudílným čidlem klikovky? Poňadž jsem to viděl vždy v kuse i s kabelem, ale taky se hojně prodává jen koncový čidlo a ten šlauch kabel s konektorem jsem jinde než origo prodávat nedohledal.
Dá se to taky použít na e36 M52 ??