Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M52B25 cuka a pak je priduseny

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#1 Příspěvek od Monty_CZ »

Zdravim. Resim zavadu na svem 323ti. Uz vazne nevim co s tim. Kdyz sednu do auta a nastartuju je vse v poradku. Ujedu nejake kilometry, motor se mezi tim ohreje na provozni teplotu (za studena to nikdy neudelalo).
Pak nekdy z niceho nic cukne, jak kdyby vynechalo zapalovani nebo privod paliva a potom motor prestane tahnout. Pokud zastavim, volnobeh drzi dobre(nehoupe), ale pri proslapnuti plynu je to dost pridusene. Uplne to zatrepe autem jak se to zveda od volnobehu. Motor se sotva vytoci ke trem tisicum. Pokud to chcipnu a znova nastartuju je vse zase na chvilku ok. Vetsinou to ale po nejake chvilce udela znova.

poprve jsem udelal diagnostiku - ukazala se chyba snimace vacky - vymeneno
svicky - vymeneny
opet diagnostika - bez chyby
katalizator - v servisu to borec rozdelal a ze prej kat je peknej, nic v nem nechrastilo, nic se z nej nesypalo, dal ho zpet. Nicmene kolem dvou tisic tam na vyfuku neco drnci. On rikal, ze tam je uvolnenej plech.
S katem rovnou vymenen palivovej filtr.
Po teto posledni akci jsm sedl a ujel jsem ostrejch cca 50km. Uz jsme mel radost ze je vse ok. Bohuzel na 80km po tomto poslednim zasahu to udelalo znova.

Sorry za delsi text, ale snazil jsem se popsat vse co nejpresneji. Budu vdecny za vase napady co to muse byt.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#2 Příspěvek od fizzer »

vítej do klubu :?

mě to dělá to samý, vyměnil jsem čidlo kliky kterýmu jsem nevěřil, 50km klid pohoda, pak se to vrátilo. odpojil jsem lambdu a zase klid. tak uvidíme
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#3 Příspěvek od Piddas »

mě to dělalo to samé, s tím přidušením... vyměnil sem paliv. filtr, a tenhle problem přestal, nahradilo ho houpání volnoběhu
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#4 Příspěvek od Monty_CZ »

fizzer píše:vítej do klubu :?

mě to dělá to samý, vyměnil jsem čidlo kliky kterýmu jsem nevěřil, 50km klid pohoda, pak se to vrátilo. odpojil jsem lambdu a zase klid. tak uvidíme


jo tvoje vlakno jsem cetl. Co me napadlo v posledni dobe, tak ze by to mohlo treba delat palivove cerpadlo. Kupovat se mi ale nove nechce kdyz nemam jistotu.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hm to je haluz, to jsem už třetí co mu to dělá totéž, hlavně teda to, že se to po 50km vrátilo, to je ovšem záhada Blairwitch..

Diagnostika mi ukázala chyby čidla kliky, jezdí jak chromý a někdy cukne. Inu vyměnil jsem to za jeté čidlo z 523i. Jezdilo to bezproblému 2dny, motor šel krásně za plynem bez vibrací a pak to začalo znova a na diagnoze je chyba čidla zase.. teď i problém se startováním.
Tak se chci zeptat jestli se na diag. za tím neskrývá nějaká jiná závada? Může to chybu mylně ukazovat na něco podobnýho. Díky za zkušenosti.
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#6 Příspěvek od Monty_CZ »

Problem mam vyresen. 8)
Me to na diagnostice taky ukazalo chybu cidla. Jenze mi prvne rekli, ze mam vymenit cidlo vacky. To nepomohlo. Tak jsem byl znova na diagnostice a chybu to neukazalo. Delalo mi to jen po ohrati motoru a pri te druhe diagnostice jsem mel ale motoru uz vychladlej - asi proto se chyba neukazala :?: . Tak jsem to riskl a vymenil jsem cidlo kliky za nove a problem je odstranen. Krom toho jsem jeste pro jistotu nechal prekontrolovat katalyzator (ten byl ok) a vymenil jsem ,taky pro jistotu, palivovej filtr. Co jsem se docetl, tak proste jedna z techto veci to vetsinou mohla delat.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak u mě problém během dalších 2-3 dnů taky odezněl a je to pořešený. Prostě výměna čidla je jedna věc, ale pak je potřeba ještě diagnostikou vymazat adaptivní hodnoty motoru (a těch čidel), čili během dalších 30km se to naprosto spravilo.
Možná by i stačilo odpojit baterku aby si řídící jednotka smazala ty naměřený zmatky.
Warrick321
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28.06.2011 00:00

#8 Příspěvek od Warrick321 »

Mám ten stejný problém, ze začátku sem tam cukalo, jak kdyby nebyl benzín.. Pak za studena ujeto 500m začalo se dusit a nešlo víc jak nad 2500ot...pak zdechlo...při startu houpavej volnoběch + vybrace motoru. Po přídání plynu okamžitě zdechlo......podle toho co jsem četl je to čidlo klikovky, chcu ho vyměnit ale, nevím kde to je E36 318is m44...u m42 vím kde to je ale, m44 je jiná.. díky za rady popř:foto...
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#9 Příspěvek od shade741 »

Warrick321
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28.06.2011 00:00

#10 Příspěvek od Warrick321 »

Díky za foto, snímač už je venku. Ted čekám na novej....doufám že to bude tím...
Diome
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Diome »

Pánové, mám stejný problém s tímto přidušením jako Vy ... Nečekal jsem, že tady na to najdu téma, myslel jsem si, že budu jediný, ale nejsem :D Moje 323i dělá to samé ... Ale dneska pro změnu zazlobila ještě více :) To přidušení se mi stává jen někdy, a pokud to bude čidlo klikovky, tak paráda :) Ale dneska se mi stalo, že jedu a najednou mi chcípnul motor, a nechtěl cca 2 minuty naskočit .. chytnul a pak zase zhasnul .. pak se to chytlo a v pohodě, jenže po 5 minutách jsem zastavil a šel si koupit snídani, a to samé .. stál jsem uprostřed silnice a nemohl jsem nic dělat, a zkoušel jsem to nastartovat asi 5x a nic, vždy zhaslo .. tak jsem chvíli počkal, a pak dobrý, cca 6 km do práce jsem dojel bez problému .. Může tohle taky dělat čidlo tý klikovky, a nebo může bejt problém např. v čerpadle od benzínu ? To mě napadlo jako první .. Předem díky za odpověď :)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#12 Příspěvek od shade741 »

No pokud se nepletu a čidlo kliky má své dny a blbne ti namátkově tak bez něj prostě motor nepojede, bez signalu z čidla kliky by neměl jít ani nahodit. Takže prvně bych vyměnil to, pokud už máš na čerpadlu vydřený himaláje na tom komutátoru či jak se tomu nadává tak většinou taky záleží na tom jak se auto vyspí či jak moc technicky člověk poklepe na čerpadlo a ono se rozeběhne
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od TM »

Přesně ty příznaky co tady popisujete jsem na 323i měl taky a bylo to čidlo kliky a evidentně nejsem jedinej, takže fakt bych v případě, že motor "se dusí, nejde vytočit, semtam chcípne,..." v první řadě podezíral čidlo kliky. Jinak v servisu mi chlápek tvrdil, že když odejde čidlo kliky, tak se jako zástup používají údaje z čidla vačky, takže motor "nějak" poběží, ale blbě...
Diome
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Diome »

Mám dotaz ... chci teda kupovat čidlo na tu klikovku ... ale co jsem hledal po netu, tak jsem našel hlavní rozdíl v ceně ... někdě za 700,- a třeba v Elitu za 2300,- ... Je v tom rozdíl nebo ne ?

Elit:
http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... TTab=False
JInde:
http://www.autodilyjimmy.com/products/s ... 38-e39-z3/
Mě připadají úplně stejné, ale nechápu ten rozdíl ceny ... Kdyby mi to někdo vysvětlil, a doporučil co koupit, byl bych moc rád .. :)

A ještě jedna otázka, kde se nachází to čidlo na motoru ? Abych to nemusel tak hodně hledat ... stačí plus mínus ..

Moc díky chlapy :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

ehm, takže po roce doplním dotaz :twisted: .. čidlo je pod motorem v ETK: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

A TEĎ:
Už jste se setkali s tím dvoudílným čidlem klikovky? Poňadž jsem to viděl vždy v kuse i s kabelem, ale taky se hojně prodává jen koncový čidlo a ten šlauch kabel s konektorem jsem jinde než origo prodávat nedohledal.
Dá se to taky použít na e36 M52 ??
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#16 Příspěvek od Foldas »

čidlo bez kabelu je určené pro motory co mají snímač vzadu u setrvaku
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hm právě nevím jestli to ETK nějak nepřehání.. Oboje jsou uvedený pod 323i M52 a stojí stejně, ale jedno je v celku, druhý zvlášť.

1214170327
vs.
12141709616

? takže abych nebyl překvapenej ??
Odpovědět