Afri píše:Muzes mit klidne i lambdu v haji, svicky to nebyvaj, takovouhle diagnozu ma vetsinou za nasledek vol. ventil, vaha, lambda, prisavani vzduchu v koleni, nebo kat, jak zminovali ostatni
diagnostika by mu ukázala, jak lambdu, tak váhu vzduchu, to psal , že mu nic  neukázala, takže příčina bude asi v potrubí . Ale jestli si dobře pamatuju spodek 316i tak tam je pouze katalyzátor a zadní tlumič, typ e36 nemá středový tlumič??? Jestlitam máš původní kat ještě z výroby a auto má už něco nalítáno tak se vysypak kat, tím se mohl přicpat i zadní tlumič. 
Jestli máš možnost pod auto vlezt tak ho vyhákni z úchytu a zkus s ním zatřepat, bylo by slyšet přesypání , vypadaných přepážek. 
schéma výfuku viz. obrázek, žádný středový tlumič tam nepatří 
http://www.vyfukove-systemy.cz/index.php?item=02097003
a jestli Ti mechanik říká , že je normální , že Ti kolísaj otáčky tak bych se zamyslel nad tím kde v budoucnu nechávat auto opravovat. Otáčky musí být stále stejné po zahřátí motoru.  U starších ročníku mohli kolísat vlivem   sytiče (karburátoru). Ale u stříkačky by to mělo být bez kolísání.
Když to nebude výfuk tak jak píšou ostatní, kouknout na gumovou hadici od vzduchu (luftmenge) , může být  ve spoji , v záhybu praská. Taky přidřená benzínová pumpa udělá svoje. čus TT