Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e36coupe 328i kterej SPOJKOVEJ SET zvolit(znacka)
zdravim kluci.tak me ceka vymena spojky na mem e36coupe 328i...jeste to jezdi,ale pred dovolenou 4000km bych to chtel mit nove a mit klid...tak se chci poptat zjistit,co to obnasi,spojek mam vymenemo jak ponozek a vyndavanejch motoru kvuli tomu atd...ale bawo?
jsem jeste takhle nekuchal nikdy,tak jak je to u toho?co se musi nemusi?jde vymenit aniz by motor musel ven?jak je to s olejem v prevodovce?vytece nevytece?kolik ho tam je a jakej?kudy se leje?a ted hlavni dotaz,co doporucujete za spojku (znacka)???diky moc predem vsem za rady 
Když máš tolik udělanejch spojek tak bys měl dávat rady ty
Když se podiváš na uložení převodovky u E36 tak Ti musí bejt jasný co a jak
i laik ví že z kardanky olej nepoteče..Taky jsem udělal pár spojek ale nepamatuju si že bych vyndaval motory,ba naopak jsou auta u kterých při výměně spojky nemusíš vyndavat ani motor ani převodovku
Jestli máš tak bohatý zkušenosti jak píšeš tak jistě víš o kterou značku aut se jedná
Omlouvám se za příspěvek ale nemohl jsem nereagovat

priklad je calibra,motorizace jedno jaka mel jak 8v,tak 16v tak i dve V6,jak je tomu vic let,tak spodni ram pod motorem proste nesundas a kdyz sundas,tak uz neprisroubujes...takze samotnou prevodovku nevytahnes spodem,a horem uz tuplem ne,takze co????motor i s prevodovkou ven
a to nemluvim o jedne calibre ale preesneji o 4 calibrach u kterych byl stejnej problem,stary auta no
....
a na bawo se ptam radeji na vse,naco si dat pozor a naco ne...samo sebou ze se to zvladne,ale abych neco nepokurvil,od toho je to forum ne
a na bawo se ptam radeji na vse,naco si dat pozor a naco ne...samo sebou ze se to zvladne,ale abych neco nepokurvil,od toho je to forum ne
Já ji dělám takhle :
Odpojím kardan
Střední ložisko kardanu a ten prověsím
vyndám výfuk
Odpojím spojku
Odpojím čidlo spátečky
uvolním řadičku
Vypodložkuju si motor s motorovou stěnou, aby nepadl, nejlépe hever nebo žirafa, aby se dal pak pomalu prověsit
Vyndat převodovku (ty šrouby nahoře jsou fakt radost)
Nic z ničeho nevyteče, hruška na kardan tam zůstane
Myslím že pokud jsi nějakou spojku někdy dělal tak tohle snad nebude problém... Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
Odpojím kardan
Střední ložisko kardanu a ten prověsím
vyndám výfuk
Odpojím spojku
Odpojím čidlo spátečky
uvolním řadičku
Vypodložkuju si motor s motorovou stěnou, aby nepadl, nejlépe hever nebo žirafa, aby se dal pak pomalu prověsit
Vyndat převodovku (ty šrouby nahoře jsou fakt radost)
Nic z ničeho nevyteče, hruška na kardan tam zůstane
Myslím že pokud jsi nějakou spojku někdy dělal tak tohle snad nebude problém... Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
pokud cítíš při chcípání motoru zvýšené vibrace a něco se v pod autem oklepe(kovový zvuk cca 1-2s), bylo by vhodné vyměnit i setrvák. načatý setrvák novou spojkovou sadu lehce odrovná po pár tisících km. dvouhmotný setrvační VALEO se spojkovou sadou přijde na nějakých 12 000.Totic píše:A co setrvák (dvouhmoťák) je potřeba měnit.. vyplatí se druhovýroba?Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu![]()
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
Ten hnusnej zvuk při chcípání známDabler píše:pokud cítíš při chcípání motoru zvýšené vibrace a něco se v pod autem oklepe(kovový zvuk cca 1-2s), bylo by vhodné vyměnit i setrvák. načatý setrvák novou spojkovou sadu lehce odrovná po pár tisících km. dvouhmotný setrvační VALEO se spojkovou sadou přijde na nějakých 12 000.Totic píše:A co setrvák (dvouhmoťák) je potřeba měnit.. vyplatí se druhovýroba?Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu![]()
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
-
pribinacik
- Registrovaný
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte 25.01.2011 01:00
ja ked som menil spojku presne na E36 coupe 328i tak to bola ina makacka... prevodovku som daval von 3 hodiny (nemohol som sa dostat ku hornym srobom). Motor von ist nemusel (aj ked sme nad tym uvazovali...), kardan som len zasunul dozadu (nedaval som ho von, ani som neodpajal stredove lozisko). Pri demontazi prevodovky a po odsrobovani vsetkych srobov nastal este jeden problem (myslel som ze je tam este nejaky srob, ale nebol), starter je na takom kline osadeny a drzal mi tu prevodovku a nechcel pustit tak som ho musel povytiahnut sekacikom, ale nakoniec isiel v pohode.
Prajem peknu zabavu
Prajem peknu zabavu

Touring & Compact