Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36coupe 328i kterej SPOJKOVEJ SET zvolit(znacka)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od Spirt »

zdravim kluci.tak me ceka vymena spojky na mem e36coupe 328i...jeste to jezdi,ale pred dovolenou 4000km bych to chtel mit nove a mit klid...tak se chci poptat zjistit,co to obnasi,spojek mam vymenemo jak ponozek a vyndavanejch motoru kvuli tomu atd...ale bawo? :lol: jsem jeste takhle nekuchal nikdy,tak jak je to u toho?co se musi nemusi?jde vymenit aniz by motor musel ven?jak je to s olejem v prevodovce?vytece nevytece?kolik ho tam je a jakej?kudy se leje?a ted hlavni dotaz,co doporucujete za spojku (znacka)???diky moc predem vsem za rady 8)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#2 Příspěvek od bibikuba »

Když máš tolik udělanejch spojek tak bys měl dávat rady ty :D Když se podiváš na uložení převodovky u E36 tak Ti musí bejt jasný co a jak :wink: i laik ví že z kardanky olej nepoteče..Taky jsem udělal pár spojek ale nepamatuju si že bych vyndaval motory,ba naopak jsou auta u kterých při výměně spojky nemusíš vyndavat ani motor ani převodovku :D Jestli máš tak bohatý zkušenosti jak píšeš tak jistě víš o kterou značku aut se jedná :wink: :wink: :wink: Omlouvám se za příspěvek ale nemohl jsem nereagovat :roll: :roll:
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od Spirt »

priklad je calibra,motorizace jedno jaka mel jak 8v,tak 16v tak i dve V6,jak je tomu vic let,tak spodni ram pod motorem proste nesundas a kdyz sundas,tak uz neprisroubujes...takze samotnou prevodovku nevytahnes spodem,a horem uz tuplem ne,takze co????motor i s prevodovkou ven :lol: :lol: :lol: a to nemluvim o jedne calibre ale preesneji o 4 calibrach u kterych byl stejnej problem,stary auta no :? ....

a na bawo se ptam radeji na vse,naco si dat pozor a naco ne...samo sebou ze se to zvladne,ale abych neco nepokurvil,od toho je to forum ne :twisted:
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#4 Příspěvek od bibikuba »

jjj,starej dobrej Opel-za hodku hotová spojka bez dřiny :D :D nebudu teda příště rejpat :wink:
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od varkel »

Já ji dělám takhle :
Odpojím kardan
Střední ložisko kardanu a ten prověsím
vyndám výfuk
Odpojím spojku
Odpojím čidlo spátečky
uvolním řadičku
Vypodložkuju si motor s motorovou stěnou, aby nepadl, nejlépe hever nebo žirafa, aby se dal pak pomalu prověsit
Vyndat převodovku (ty šrouby nahoře jsou fakt radost) :-)
Nic z ničeho nevyteče, hruška na kardan tam zůstane :-)

Myslím že pokud jsi nějakou spojku někdy dělal tak tohle snad nebude problém... Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu :-)
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu :-)
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
A co setrvák (dvouhmoťák) je potřeba měnit.. vyplatí se druhovýroba?
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#7 Příspěvek od Dabler »

Totic píše:
Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu :-)
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
A co setrvák (dvouhmoťák) je potřeba měnit.. vyplatí se druhovýroba?

pokud cítíš při chcípání motoru zvýšené vibrace a něco se v pod autem oklepe(kovový zvuk cca 1-2s), bylo by vhodné vyměnit i setrvák. načatý setrvák novou spojkovou sadu lehce odrovná po pár tisících km. dvouhmotný setrvační VALEO se spojkovou sadou přijde na nějakých 12 000.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#8 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

a můžu se ještě zeptat jak tu spojku odrovná, v jakém smyslu a kolik stojí takový setrvák zvlášť? Spojkosadu už mám totiž téměř doma.
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od varkel »

Totic píše:a můžu se ještě zeptat jak tu spojku odrovná, v jakém smyslu a kolik stojí takový setrvák zvlášť? Spojkosadu už mám totiž téměř doma.


To nevím, ale co vím že cena za dvouhmotý setrvák je opravdu moc.. ještě že dvouhmotu nemám :-)
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#10 Příspěvek od Dan td »

Změň si název topicu na výstižnější :!:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

Dabler píše:
Totic píše:
Doporučuji vyměnit celý set, ne jen lamelu :-)
možná jsem na něco zapoměl .. nevím...možná to jde i jinak a rychleji, ale takhle je to práce na 2 hodinky v garáži.
A co setrvák (dvouhmoťák) je potřeba měnit.. vyplatí se druhovýroba?

pokud cítíš při chcípání motoru zvýšené vibrace a něco se v pod autem oklepe(kovový zvuk cca 1-2s), bylo by vhodné vyměnit i setrvák. načatý setrvák novou spojkovou sadu lehce odrovná po pár tisících km. dvouhmotný setrvační VALEO se spojkovou sadou přijde na nějakých 12 000.
Ten hnusnej zvuk při chcípání znám :D někdo tu ale psal že po výměně komplet spojky i dvouhm.setrváku mu ten zvuk zůstal-jak to dořešil už tam napsaný neni :cry:
pribinacik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: úte 25.01.2011 01:00

#12 Příspěvek od pribinacik »

ja ked som menil spojku presne na E36 coupe 328i tak to bola ina makacka... prevodovku som daval von 3 hodiny (nemohol som sa dostat ku hornym srobom). Motor von ist nemusel (aj ked sme nad tym uvazovali...), kardan som len zasunul dozadu (nedaval som ho von, ani som neodpajal stredove lozisko). Pri demontazi prevodovky a po odsrobovani vsetkych srobov nastal este jeden problem (myslel som ze je tam este nejaky srob, ale nebol), starter je na takom kline osadeny a drzal mi tu prevodovku a nechcel pustit tak som ho musel povytiahnut sekacikom, ale nakoniec isiel v pohode.
Prajem peknu zabavu 8)
Odpovědět