Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dotaz na montáž staviteného podvozku na e30

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radys
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od Radys »

Zdravím kluci,nevíte někdo prosím jaký je postup na montáž stavitelného podvozku na BMW E30.Hlavně nevím jak na předku se montuje nový tlumíč do těhlice ,originál trubka pro tlumič je v těhlici nalisována tak nevím jestli se vylisuje nebo se zkrátí.Dík za radu.Radys
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#2 Příspěvek od Dan td »

Pokud dáváš stavitelnej podvozek, měl bys dostat v podstatě celej pherson jako jeden kus. Z původního podvozku budeš potřebovat jen horní uložení, u některých stavitelných podvozků ani to ne.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Radys
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#3 Příspěvek od Radys »

Právě u tech levných podvozků se to dodává bez těhlic a nikdo mi není schopen vysvětlit jakým způsobem se to montuje.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#4 Příspěvek od bibikuba »

Nevim teda jestli to je i u E30 ale u starších aut byla na vrchu těhlice matka,ta se povolila a vyndala se celá patrona tlumiče-dala se nová patrona,nová matka která je součástí nové patrony,nandáš pružinu,uložení a těhlice je k montáži na auto :D Jestli to tak je a budeš to dělat tak doporučuju do té trubky před vložením nové patrony nalít panáka oleje :wink: Jestli to E30 má jinak tak se omlouvám za blamáž :lol: :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

zaleží jakej to je výrobce , nekteří to delaji tak a druzí onak .... jedna varianta je že na patroně pro tlumič povolíš matku vytahneš tlumic , pokud tam je kapalina vevnitr tak v klidu das novej tlumic (utahnes novou matkou - doporucuju , ona stejne stara bude na kasu zhnila takze tak :) ) a stelovani je nekdy od misky nahoru a zpet hodní uložení (starý bude stejně v piči takže budeš dávat nový :D )... jenze vetsinou to byva tak ze , v podstate dole patronu pro tlumič musíš uřezat (je tam origo svár ) mezi tehlicí a patronou , a zustane ti tam z puvodni patrony řekněme tak asi 5-10cm odhadem do toho nasuneš novej stelovaci tlumic a po obvodu je nutné to obvarit , coz ale zapotrebí udelat dusledne a kvalitne ;)

takto vypada podvozek za bambilion penez na kterej das naboj s loziskem atd a hotovec :)

Obrázek

postup meho vyse zmineneho ;)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

Ty joooo,tak to řezání vidim prvně 8O :D
Radys
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#7 Příspěvek od Radys »

Dík za rady,konkrétně chci koupit štelovák od JOM a nevím jestli to má cenu,nemá někdo zkušenosti?Ještě bych potřeboval vědět ,jak to má zadní tlumič,jestli je péro navlíklé na tlumiči ,tak si myslím že je v podběhu málo místa aby se to tam vešlo nebo je to řešeno jinak?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

Přifařím se s dovolením k tématu... Jde sice o e36, ale když je tu téma podvozku... O víkendu jsem namontoval stavitelný JOM na přední nápravu a chci se ujistit v jedné věci. Na tlumiči jsou dvě pružiny různých charakteristik (spodní měkčí, horní tvrdá), když jsem měl podvozek dá se říct v nejnižší poloze tak obě pružiny jsou v normální roztažené poloze, v případě, že jsem ale začal podvozek zvedat, tak se ta měkčí pružina úplně stlačila, tak že sedí závit na závitu 8O ... A to jsem dal tak do poloviny možné výšky. Je to tak v pořádku? :? Nebo se tlumič ještě trochu rozchodí a nechá pracovat i tu měkkou pružinu? Možná jsem to napsal trochu nesrozumitelně, ale snad to pochopíte. Jde mi o to jestli není něco špatně... :) Díky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

xSAFA píše:Přifařím se s dovolením k tématu... Jde sice o e36, ale když je tu téma podvozku... O víkendu jsem namontoval stavitelný JOM na přední nápravu a chci se ujistit v jedné věci. Na tlumiči jsou dvě pružiny různých charakteristik (spodní měkčí, horní tvrdá), když jsem měl podvozek dá se říct v nejnižší poloze tak obě pružiny jsou v normální roztažené poloze, v případě, že jsem ale začal podvozek zvedat, tak se ta měkčí pružina úplně stlačila, tak že sedí závit na závitu 8O ... A to jsem dal tak do poloviny možné výšky. Je to tak v pořádku? :? Nebo se tlumič ještě trochu rozchodí a nechá pracovat i tu měkkou pružinu? Možná jsem to napsal trochu nesrozumitelně, ale snad to pochopíte. Jde mi o to jestli není něco špatně... :) Díky
ta menší pruzina kterou popisuješ je tzv. komfortní , která je daleko měkčí než ta "větší" to že je servaná skoro nadoraz je normalní , počítám žes to sešrouboval na něco mezi - 40 -60. každopádně na funkci podvozku to nemá vliv , hlavní je až ta větší pružina která funguje tak i tak stejně i když je ta komfortní nadoraz akorat pri prudších rázech to kdy by tlumic mel mekkce odskocit tak to proste bude tvrdší no :lol: tedka sem si toho vsiml u kamoše na Eibach pruzinách na KW V2 competion bo jak se tomu nadává :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Díky moc matty, zrovínka jsem se na to ptal aji v Revilo shopu, kde jsem jej kupoval a popsali mi to stejně.... :wink: Jinak jak je to s geometrií, když se rozhodnu pro změnu výšky třeba během sezony - poupravení?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

xSAFA píše:Díky moc matty, zrovínka jsem se na to ptal aji v Revilo shopu, kde jsem jej kupoval a popsali mi to stejně.... :wink: Jinak jak je to s geometrií, když se rozhodnu pro změnu výšky třeba během sezony - poupravení?
jako pokud bys chtěl byt echt pacient tak bys geometrii musel delat každej tejden :lol: každopadne hod na to bobek , serid sbíhavost a hotovo :) pres sezonu steluj jak je libo... spis az kdyz bys ramena nejak zdelaval nebo tak , ale taky to není uplně nutnost , však víš no ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xSAFA »

No já teď měnil komplet ramena atd, tak sjedu seřídit celý auto a pokud tedy později snížím/zvýším tak na geo nemusím... :) Tak jo díky :wink:
Odpovědět