Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

demontáž rafiček

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kenny46
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: stř 18.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od kenny46 »

Zdravím, mám rozebraný budíky a chtěl bych se zeptat, jak nejlépe sundat rafičky, aby mi po opětovné montáži ukazovaly tak, jak by měly. Díky
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary
Klubové ID: 2549

#2 Příspěvek od krtek »

.noo když už to tu je a než někdo odpovíte, tak mě zajímá,j estli se dá nějak vrátit to, že když jsem si dával chrom kroužky kolem budíků, tak mi normálně vypadla jedna rafička, zrovna tachometru, nasadil jsem ji zpět a teď mi auto ukazuje rychlost o 10 km/h víc než jedu... :roll:
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#3 Příspěvek od mequi »

Kenny: ručičku sundáš nějakým nejlépe plochým předmětem, například nožem. Ručičku jakoby vyloupneš z hřídelky. Zpátky to jde nasadit s mírným tlakem. Když jsem sundával ručičky, tak se mi ta hřídelka trochu povytáhla, (tím pádem zůstala v poloze ručičky napr na 80 km rychlosti) jak jsem sundával - vyloupával ručičku. Tak si zapamatuj, nejlépe označ, v které poloze jsi ji sundal. Pak ji v této poloze nasun a mělo by to u
pak ukazovat správně. Tento postup mi fungoval bohužel jenom u tachometru. U ostatních ukazatelů může být nápomoci vyndání opěrného kolíčku a v té poloze, jak zůstane ručička ji vyndat. Kolíček je lakovaný a rád se poškrábe, tak doporučuji ho obalit kapesníčkem nebo čímkoliv, co zamezí vzniku škrábanců od kleští. Samozřejmě, chyba se může vloudit viz příspěvek krtka :lol: . Pak nezbývá nic, jen ručičku znova sundat a poopravit polohu. Otáčkoměr jsem nastavoval podle toho, že přesně vím, kolik mám volnoběh. Nádrž taky tak a teplotu, podle toho, že u teplého motoru musí být ručička přesně uprostřed. Tento návod je samozřejmě velmi amatérsky, nicméně to podle toho funguje a já jsem nepřišel k žádné ujmě jak na psychické tak materiálné stránce - myslím tím znehodnocené budíky. :D
uda
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: sob 14.10.2006 00:00
Bydliště: Bydliště:
Klubové ID: 1207

#4 Příspěvek od uda »

tohle jsou věci na ktere bych vubec nesahal.... :D

raficky musi byt cejchovaný ab ypresne ukazovaly... :idea:
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#5 Příspěvek od mequi »

Neboj, ukazují. Podle GPS je rychlost o 1 km jiná. :wink:
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary
Klubové ID: 2549

#6 Příspěvek od krtek »

to mequi : takže když ručičku sundám, tak ta hřídelka bude (nebo ji sám vytáhnu) vytažená a já ji nějak pootočim zpět nebo asi nějak nechápu jak přesně docílit toho, aby to opět ukazovalo o 10 míň...
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#7 Příspěvek od mequi »

Jestli tu ručičku trochu povytáhneš aby zůstala na té hřídelce a drží polohu napr na 50km tak ji pak vytáhni úplně a nasun tu ručičku na 40km rychlosti. Posouváš jenom ručičkou ne hřídelkou.
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 2449
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od stenlie »

ideální a testovaný bazmekt na sundávání rafiček je vidlička :-D nasazovat se musí velmi opatrně aby se hřidélka nezohla nebo nezlomila.
Na tohle opravdu pozor je lepší vzít špičaté kleště a při nasazovaní mít hřídelku zajištěnou kleštěmi . Taky je dobré si pamatovat polohu palivoměru a teploty
Já s tim měl velký problém a ta nejistota potom za to nestojí. Kalibrovat to je potom vcelku zajímavá záležitost.
Odpovědět