Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

325TDS KOLÍSÁNÍ OTÁČEK VOLNOBĚHU

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#1 Příspěvek od bibikuba »

Zdravím všechny,mám E36 325TDS rok 1998 je to motor s váhou vzduchu ale mám problém s voloběhem!Někdy jsou volnoběžné otáčky uplně normální ale čím více je motor zahřátej tím více na volnoběh vynechává-po chvilce se otáčky srovnají nebo stačí jen malinko přidat plyn a vše je OK.Vstřiky,čerpadlo a filtry jsou vyměněné,závada pořád stejná!Výkon motoru je výborný a jiný problém není,ŘJ má možná chip protože motor má opravdu dobrý tah.Nemá nekdo tušení jestli tam je nějaký volnoběžný ventil nebo jestli může být problém v elektr.ovládaném plynu či někde jinde?DIAGNOSTIKA VŠE OK..
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#2 Příspěvek od bibikuba »

:roll: mám tušení jestli to nemůže dělat elektr.ovládání plynu na pedálu,nemá někdo zkušednost s tím jak to tam funguje,či odkaz jak to ovládání vypadá?
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Olda H »

bibikuba píše::roll: mám tušení jestli to nemůže dělat elektr.ovládání plynu na pedálu,nemá někdo zkušednost s tím jak to tam funguje,či odkaz jak to ovládání vypadá?
Potenciometr plynu určitě ne. Kolísání otáček na volnoběh je spíš otázkou vstřikovacího čerpadla, vstřiků (možná i řídícího) nebo nečistého palivového systému.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#4 Příspěvek od bibikuba »

čerpadlo je udělané a nastavené,všechny vstřiky mají nové špičky,není to problém přímo jen na volnoběh ale dělá to jen cca od 850- 10000 otáček a v tomto místě třeba při zastavení na křižovatce jde motor hodně nepravidelně,ekonoměr lítá mezi 1 až 10litrů a po chvilce se chod motoru urovná do normálu a ekonoměr jde až na doraz..Jsem už hotovej,když zastavím na křižovatce je to jak traktor než se to urovná.Dělalo to ale i před opravou vstřiků a čerpadla..
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Olda H »

bibikuba píše:čerpadlo je udělané a nastavené,všechny vstřiky mají nové špičky,není to problém přímo jen na volnoběh ale dělá to jen cca od 850- 10000 otáček a v tomto místě třeba při zastavení na křižovatce jde motor hodně nepravidelně,ekonoměr lítá mezi 1 až 10litrů a po chvilce se chod motoru urovná do normálu a ekonoměr jde až na doraz..Jsem už hotovej,když zastavím na křižovatce je to jak traktor než se to urovná.Dělalo to ale i před opravou vstřiků a čerpadla..
Pokud jsi přesvědčen že je čerpadlo a vstřiky v pořádku, tak ještě mně napadá snímač otáček. A ještě pokud jsem dobře četl, tak ještě chlapi doporučují vyčistit váhu.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

je mi divné že to dělá jen v rozmezí uvedených otáček,jinak motor nijak nevynechává ani necuká!Každopádně jsem už hotovej a každou radu vítám..
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#7 Příspěvek od bibikuba »

:roll:
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Olda H »

Ještě mně tak napadá, že když diag je v pořádku, tak to nebude asi čidlo ani něco co by diag ukázal, takže nějaká "prkotina" jako drát, špína, špatně zasunutý konektor ..... Jinak už nevím :?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#9 Příspěvek od bibikuba »

:idea:
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#10 Příspěvek od bibikuba »

:?:
huncak
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 19.06.2008 00:00

#11 Příspěvek od huncak »

jestli je všecho zrepasované a diagnostika neukazuje žádné čidlo,tak je to nejspíš problém v tom motoru.el.štelwerk čerpadla nemůže způsobit vynechávání válců.změř tlaky ale jestli to hulí tak je to tím že nemáš tlaky v motoru,at už kvůli tomu že jsou poškozené ventily nebo jsou v háji výbrusy.pokud ty tlaky nejsou OK a máš tam veliké rozdíly mezi jednotlivejma válcema fungovat to nebude.
JardaF
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 29.05.2008 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Klubové ID: 1575

#12 Příspěvek od JardaF »

mno,mě to dělal na E36 volnoběžný ventil,stačilo ho zdemontovat a vyšistit,sic jsem to musel dělat 2x neb na poprvé to ještě nebylo ono.Zatím otáčky drží. :)
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#13 Příspěvek od pesa84 »

bibikuba: tak dneska se mi to stalo taky....byl sem z toho v šoku... a je divný,že mam vše po repasy.. čerpadlo,vstřiky,turbo,new snímač otáček,new váha vzduchu...
takže budu hledat s tebou.. doufám,že to dohledáme nebo to už prodám.. už mě to moc neba hledat pořád nějaký závady......... :roll:
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#14 Příspěvek od bibikuba »

Tak to Ti držím palce,mě už to nebaví tak s tím tak jezdím a je to hrozný!!!Jsem ale přesvědčenej že u mě je závada na čerpadle i když je zrepasované.Až budu mít náladu tak ještě okouknu elektroinst.u motoru ale mě to vynechává pořád ve stejných otáčkách takže docela pochybuju..Jinak jsem Ti posílal SZ..Bibikuba
rulezzz
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od rulezzz »

zdravim vas,kde najdu ten volnobezny ventil?mam podobeny,mozna i stejny problem....DIKY
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od icecold »

u benzínu je ten ventil po sáním, u nafty by to mělo být taktež ;-)
edit: TDS vlastně žádný volnoběžný ventil nemá :D
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
fisty
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: sob 19.01.2008 01:00
Bydliště: klabava

#17 Příspěvek od fisty »

mam 330d když zapnu sedačky větrák atd tak to kolísa přidam plyn pustim a klid.dělá mi to altík.
kozic
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: stř 27.10.2010 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#18 Příspěvek od kozic »

Bibíku, potažmo Pešo. Může to být nějakými nečistotami(i když máš nové vstřiky a udělané čerpadlo, bordel může být někde jinde na "cestě"). Já jsem v blahé minulosti nabyl 325tds(98year), která stála v depozitu jako exekučka, takže se moc, ba či vůbec neprojela (to neznamená, že auto v provozu se nezasírá- je to jen extrem příklad). Zahřátý motor mi na volnoběh dělal něco, co by se dalo ztotožnit s výš uvedeným... Nalil jsem tam čistící aditivum (už nevzpomenu konkrétně) a následných pár jízd jsem kamny pořádně zatápěl ve vyšších otáčkách (samosebou až jsem si byl jist, že mám řádně zahřáto). Po následné výměně paliváku jsem se nestačil divit... a bylo po problému. Nemůžu zaručit, že se taky potěšíš, ale tato zdánlivě šamanská a levná zkouška tě může ušetřit podstatnějšímu rozebírání, hledání a výdajům...
Odpovědět