Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna řídící jednotky-E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od KarelOstrava »

Zdravím všechny,jelikož se nemůžu dovolat kámošovi který by to zřejmě věděl,tak to zkusím tady...
Koupil jsem si řídící jednotku motoru E36 325tds čiplou,dnes ráno jsem ji vyměnil a motor točí a nenaskočí,napadlo mě že to může být imobilizerem,je to tak? A jak to překopat? Teda pokud to jde :cry:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

KarelOstrava píše:Zdravím všechny,jelikož se nemůžu dovolat kámošovi který by to zřejmě věděl,tak to zkusím tady...
Koupil jsem si řídící jednotku motoru E36 325tds čiplou,dnes ráno jsem ji vyměnil a motor točí a nenaskočí,napadlo mě že to může být imobilizerem,je to tak? A jak to překopat? Teda pokud to jde :cry:
Jestli máš auto 1/95 a novější, tak ano, je to imobilizérem. Jednotka imobilizéru EWS2 u E36 má pevný synchronizační kód ISN, který musí být shodný s kódem v jednotce. Samozřejmě je ten kód unikátní pro každý pár jednotek.

Vzhledem k tomu, že máš klíče patřící k jednotce EWS, tato povolí otáčení startéru, ale následně jednotka motoru zjistí, že EWS k ní nepatří. Proto nepovolí zapalování/vstřiky.

Možnosti, které mě napadají, jsou následující:
a) vrátit původní jednotku, mělo by to začít šlapat bez problémů a bez zásahu na diagnostice (u E46 a E39 od 3/97 je to jinak).
b) zjistit, z jakého roku výroby je čiplá jednotka, protože se musí jednat o jednotku, která EWS podporuje. Vyčíst INPA interfacem ISN kód a přepsat v EWS. K přepisu je třeba speciální zařízení, nejde to pokud je mi známo přes diagnostickou zásuvku.
c) vytáhnout z čiplé jednotky mapy a nahrát je to původní jednotky. Nevím ale, jak je to u DDE. U benzinových motorů to jde přes diagnostickou zásuvku jen u novějších jednotek MS41.1 a vyšších.
d) přepsat software v DDE takovým, který nevyžaduje EWS (také lze).
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od KarelOstrava »

Díky za odp.
Já mám r.v. 96,čiplá jednotka je 94.
Takže co mi zbývá? Nějaký autoelektrikář by to vyřešil?
Jo a dal jsem tam tu starou jednotku a jede to bez problémů...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já bych se to snažil vyřešit tak, aby ti zůstal zachován imobilizér, takže bych šel asi cestou vytažení map z čiplé jednotky a nahrát je do původní.
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od KarelOstrava »

No pokud to tak jde,bylo by to nejlepší! Ale jak to udělat? Sám to asi neudělám že?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mohli by to zvládnout někde, kde dělají chiptuning, ale to jsi asi nechtěl slyšet. Je to v podstatě víc práce než běžný chiptuning :-). Kdybych věděl, zda jdou ty jednotky vyčíst a přepsat přes diag zásuvku, tak ti řeknu víc. Nebo tedy s elektrikářem zapojit správně elektriku k starší jednotce.
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od KarelOstrava »

Takže co nakonec s tím? Ptám se jako laik,ale nešel by předělat jen ten "brouk" z jednotky do jednotky? To by asi bylo moc jednoduché co?!
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ta jednotka má i trochu jiné vstupy a výstupy. Vem to logicky - když auto nemělo EWS2, tak na jednotce pro něj nebyl vstup.
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od KarelOstrava »

Fx píše:Ta jednotka má i trochu jiné vstupy a výstupy. Vem to logicky - když auto nemělo EWS2, tak na jednotce pro něj nebyl vstup.
Takovéto EWS2 vůbec nevím co to je...
No nevím jak to vyřeším,každopádně díky FX
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

EWS2 je jednotka imobilizéru v E36.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

Se vmísím....Když budu chtít vyměnit ŘJ motoru pro 325tds od cca 96 vejš teda s imobilizérem a seženu taky s imob. a i s čipem do klíče kterej je ze stejnýho auta jako jednotka tak po výměně ŘJ a čipu do klíče to bude fungovat nebo se musí prohodit ještě ta jednotka EWS2??
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Musí se i EWS2, nebo přepsat ISN v EWS2 - potom se nepřipravíš o možnost objednání klíče v BMW a nemusíš použít jiný čip imobilizéru.

Pokud bys to jen měnil, musí být vše z jednoho auta.
Odpovědět