Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 325i m50 problémy s motorem - UŽ VRČÍME - VIDEO :-)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od varkel »

Ahoj.

Mám technický problém :
-Motor občas houpe ve volnoběžných otáčkách (myslím že je to klapka, zkusím ji vyčistit)
-Občas se stane, že motor přestane do 3500rpm netáhne a kucká (podle mě je tam moc benzínu) párkrát ho pak protočím a vše je pak zase ok, ale jak jedu déle pomalu jen do 3500rpm zase začne po nějaké době kuckat.
-V návaznosti na toto všechno mě přijde že auto do těch výše zmiňovaných 3500rpm netáhne.
-Dalším problémem je, že žere i trávu kolem silnice. Průměr na dálku kdy jsme jeli úplně v klidu (do 100km/h na 5ku) byl 15l, když se trochu pohoní tak i přes 25l přijde mě že by jsem se měl dostat na klidné jízdě tak na 10l.

řešil jste někdo něco podobného ? Mě osobně přijde že tam jde prostě moc benzínu, svíčky se pak "uchlastávají" v nižších otáčkách a i spotřeba je pak vysoká. Nevím ale co by to mohlo způsobovat.

Díky za radu V.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#2 Příspěvek od Kalasnikov »

Klapku vyčistit můžeš, a také vyčisti volnoběžný ventil pod sacíma svodama je to takový váleček jde no něho konektor a dvě hadice.

do 100 km/h na 5tku se dá v mírném provozu jet mezi 8 a 10 litry. takže tam je rozhodně něco špatně.
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od varkel »

Díky za tip na ten ventil, dneska to budu rozebírat tak na to kouknu. ale pořád přemýšlím proč tam jde tolik paliva :-(
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#4 Příspěvek od CZAirwolf »

Pokud ti (nefunkcni) lambdy ve vyfuku spatne vyhodnocuji bohatost smesi, tak by to mohl byt taky duvod nadmerneho mnozstvi paliva.
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od varkel »

dá se to prověřit jinak než na diagnostice ? Myslím funkčnost těch sond.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od icecold »

taky bych to viděl na lambdy, měli by vydávát odpor při měření ne?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

JA bych to tak jednoznacne nevidel, pokud jednotka nedostava z lambdy signat tak to zaregistruje a prepne se do nouzoveho rezimu a jede s davkovanim podle nejakych predem definovanych map. Takze zvysena spotreba jo, ale ne takovy masakr co pan pise. Bych ani neuvazoval a na diagnostiku zajel, bude tam toho nejspis vic. Navic pri vycteni live dat bude trebas mnohe jasnejsi, vcetne te lambdy.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#8 Příspěvek od Kami1 »

začni tou diagnostikou (zaměř se na váhu a ty lambdy),
nad 3500rpm to žere taky hodně?
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#9 Příspěvek od Milosss »

A volnobeh hupe na studenom ci len teplom motore? Ak len na teplom, tak je na 99% vadna lambda, ten isty motor, taky isty problem spotreba pri kludnej jazde do 80ky 12l, vadna lambda.
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od CBR1000F »

To houpání volnoběhu může dělat i nekterá netěsnící hadice přisáváním falešného vzduchu do motorového (olejového) prostoru. Určo diagnostika.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od icecold »

mě houpání volnoběhu za studena na 316i způsoboval děravý vlnovec sání...;-) je třeba začínat z nejlevjnějších věci :-D
co se tyče spotřeby tak mě napadá přepadová hadička na benzín k nádrži, může byt ucpaná a přebytečný benzín se nevrací z lišty zpět do nádrže... to by vysvětlovalo to žrání a dušení ne?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#12 Příspěvek od varkel »

Ahoj.

Tak jsem na to včera koukl, a po odpojení váhy vzduchu to houpat přestane a motor běží jako hodinky, nevím jak je to s tou spotřebou ale vzhledem k tomu že se to už nedusí, čekal by sjem že je to tou váhou. Navíc co vím tak příruba by se neměla od těla té váhy oddělávat a bohužel někdo předemnou ji rozmontoval (jsou "ohlomejzdané" šrouby). Dneska rozeberu klapku a ten váleček, uvidíme jak se to nakonec bude chovat.

Díky za rady. V.
emtrojak
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Čeladná ( Frýdek-Místek )

#13 Příspěvek od emtrojak »

zdravim, prosim kde presne se nachazi velntil volnobehu? dikes
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od varkel »

Klapka je vyčištěná, ale na ten ventil jsem se nedostal, nenašel jsem ho a pak už byla v graži zima. :-) Každopádně klapka byla úplně čistá. Ale se spotřebou jsem na tom stále špatně.

Ještě by jsem se chtěl zeptat zda někdo udělá za nějaké slušné peníze diagnostiku na liberecku.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od xSAFA »

Volnoběžný ventil u 6ti válců je pod mostem sání, z gumového kolena do něj vede hadice, čili podle tohoto ho lze snadno najít. Přístup je trošku horší a poprvé to chce přijít na ten správný způsob jeho demontáže. Třeba u M52 je nutné vyhodit airbox, váhu i klapku aby k němu byl rozumný přístup. Ale je to trošku ježek v kleci... :)
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od CBR1000F »

Kluci, diagnostika mi hlásí přerušení lambdy - tedy nouzovej režim s vyšší spotřebou. V pátek to dám na zvedák. Nejspíš to bude jen konektorem. Ale když to bude zvednuté, rád bych pro jistotu změřil i odpor lambdy v konektoru. Rád bych ale věděl, kolik Ohmů má mít při vypnutém motoru?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xSAFA »

Nevím co máš za motorizaci, ale mám za to, že snad všechny lambdy mají konektor napojenej v motorovém prostoru. U M52 třeba pod krycí lištou vstříků, tak nevím proč to auto na zvedák? Konektorem to pak z největší pravděpodobností nebude - uložen v klipu v suchu.
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od CBR1000F »

xSAFA píše:Nevím co máš za motorizaci, ale mám za to, že snad všechny lambdy mají konektor napojenej v motorovém prostoru. U M52 třeba pod krycí lištou vstříků, tak nevím proč to auto na zvedák? Konektorem to pak z největší pravděpodobností nebude - uložen v klipu v suchu.
Tak pak jedině proměření vedení. Mám M50, 325i vanos 93. Zkus mi upřesnít, kde se nachází ten konektor.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od xSAFA »

M50 má tuším jen jednu lambdu ale domnívám se, že místo konektoru by mohlo být stejné jako u M52. Nahoře motoru máš úzký dlouhý deklík se sříbrnými proužky podobně jako na plastovém deklu samotného motoru, vyloupneš dvě záslepky povolíš 10kou ořechem dva šroubky a sejmeš, pod ním je vstřikovací lišta a nalevo od ní z pohledu do motoru by měl být nacvaklý konektor ktery vyklapneš a rozpojíš. Pokud to má M50 jinak tak mě prosím někdo opravte... :)
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od CBR1000F »

xSAFA píše:M50 má tuším jen jednu lambdu ale domnívám se, že místo konektoru by mohlo být stejné jako u M52. Nahoře motoru máš úzký dlouhý deklík se sříbrnými proužky podobně jako na plastovém deklu samotného motoru, vyloupneš dvě záslepky povolíš 10kou ořechem dva šroubky a sejmeš, pod ním je vstřikovací lišta a nalevo od ní z pohledu do motoru by měl být nacvaklý konektor ktery vyklapneš a rozpojíš. Pokud to má M50 jinak tak mě prosím někdo opravte... :)
Jdu pohledat. Předpokládám, že by to mělo vypadat takto http://www.x1-autodily.cz/index.php?id=0&art_id=3209593
Odpovědět