jarda píše:Po hustším 10w40 rozhodně nedávat 5w40, přesně od té doby mi to žere olej, předtím vůbec.
EDIT: týká se M42
nemůžu souhlasit.
To, že, po změně viskozity (nebo typu oleje), se začne ztrácet olej díky 10 let starýmu guferu (/guferům), není problém oleje, ale prostě toho gufera (které se má/mělo vyměnit).
OT: umí tu někdo česky? jak jsem to napsal mi připadne k zblití, ale nevím jak to gramaticky napsat lépe, aby myšlenka zůstala přesně stejná (a abych to zbytečně neobkecával) .
edit:
To není problém oleje, že se po změně viskozity (nebo typu oleje) začne ztrácet olej díky 10 let starýmu guferu (/guferům), ale je to prostě problém toho gufera (které se má/mělo vyměnit).
fakt nevím...
Ok, tak sorry, oprava, neměňte olej za řidší pokud máte gufera zvyklý na ten hustší
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ať si to samozřejmě řeší každej jak chce, ale u mě má vyšší prioritu volba oleje.
určitě by si ale měl každej, kdo přechází na nižší viskózní index (někdy stačí i přechod na jinou značku), uvědomit, že mohou nastat podružné komplikace (ztrácení oleje přes gufera, vodítka a válce, hydroštely), které budou potřeba řešit.
mimochodem, když někomu začnou cvakat hydroštely a naleje tam kvůli tomu hustší olej.
nazval bys to opravou?
Potreboval bych radu zkusenejsich. Mam BMW E46 330i Touring r.v 4/2001. Mam najeto 160 000 km a olej v aute je 5w 40 mobil X3000 ale premyslim ze bych dal spise 0w 40 napr. Aral. Muze se prejit z 5w na 0W? Nerad bych tomu motoru neco udelal. Co vy na to? Muzu to tam klidne dat nebo mam ponechat 5w 40? a jeste me zajima jestli se mam drzet normy long life 98 nebo long life 01? diky.
Zdravim,
prosim je to mozna trochu OT ale delam si tabulku vlastnosti oleju v excelu a napr Castrol na strankach nema datove listy k jednotlivym olejum(zato tam maj rubriku FOTBAL:-) )
treba u ARALu s tim problem neni
muzete me postnout nejakou adresu kde uz nejaka takova tabulka je, popripade sou tam podklady pro jeji tvorbu
predem dik
tak jak se tema olejema prokousavam tak jsem se docetl ze v prevodovce je olej na celou zivotnost auta. tj.: na 160000-200000km ted sem presne v pulce (172kkm) tedle tolerance. No tema sem prolouskal(70stran, silenost) a porad se tak nejak nedocet co tam mam nalit.
urco tam bude pasovat origo, ale predpokladam ze je to jak u oleju do motoru kde napr ARAL vychazi asi nejlip(oproti vyrobcem doporucenemu CASTROLU).
tak sem se chtel zeptat co tam nalit. mam E90 320d rv2006 120KW.
pokud mozna co nejvic lehkobezny olej a hlavne kvalitni, klidne at stoji i 2000kc/l ono kdyz to tam clovek bude lit jednou za 100 000 km tak je to stejne jedno
jo a jestli by se nejaky neskonale ochotny, vstricny a hodny clovek mohl trosku rozepsat o teorii a praxi oleju do prevodovek, znaceni, normy, atd atd... neco co se tu drive podarilo Majorovi
Prejit na 5W40? Posledni dva roky tam leju 10W, predtim tam byla taky a jeste predtim, to si muzu jen domyslet... Na budikach sviti cca 250tkm
Oleje to za rok/10tkm spotrebuje tak 1-2 litry, coz u turbomotoru, staryho a s takovym najzdem nepovazuju za nejakej extrem. Co vy na to?
čest lidi....chci se zeptat co mám dat za olej do BMW e46 1,8 16V kod motoru N46B18 ma najeto 100tisíc je to 2004...v servisce je napsáno, že tam daly posledně 0w30 LL04...tak bych tam dal asik toto http://www.oleje-shop.cz/product/castro ... erflow-bmw udělám dobře? dík za odpověd
Zdar chlapi, nemám čas pročítat 70 příspěcků a proto prosím o radu. Budu měnit olej ve své E36 323i se 185k... Těd jsem tam měl Castrol 5w-30, ale trochu ho to žere... Co myslíte, že je nej volba? Uvažuje o 10w-40 nebo? Díky moc.
-iceman- píše:Zdar chlapi, nemám čas pročítat 70. Díky moc.
shrnuto podtrzeno
obecne se zde doporucovali oleje 5W40 a znacka jakakoliv trosku renomovana. nejcasteji ARAL
ARAL vetsinou proto ze ma spickove parametry a ma rozumnou cenu. stejne kvalitni oleje ale maj i jine renomovane znacky
Protože máš starší motor, a tento olej se používá pro nové motory s prodlouženou výměnou... I tak si o intervalu výměny po 30 tisících myslím své...
Kdo Ti ho tam nalil jako první, by potřeboval po prstech... Je to i na zadření...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.