Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

čidlo?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
greg

#1 Příspěvek od greg »

Zdravim, dnes jsem měnil žarovku v mlhovce a všiml jsem si upadleho drátu od nějakáho čidla, ktere je zabudované v té roure co vede vzduch k přením brzdám. není mi jasný na co tam je, vypada že je na teplotu ale ja vevnitř žádnou indikaci venkovní teploty nemám. nevite nekdo na co tam je?? Dík.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#2 Příspěvek od Johnys »

Jo v tom náfuku na chlazení brzd je to čidlo teploty. Teplotu mi to ukazuje na palubním počítači.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Podle toho, jestli je to řidičova nebo spolujezdcova strana. U řidiče je to pro BC a u spolujezdce pro vyhřívané ostřikovače.

EDIT: Pokud teda jde o E36 - není uvedeno.
greg

#4 Příspěvek od greg »

jo jo e36 a je to u spolujezdce, takže vyhřívané ostřikovače a když byl ten drat upadlej tak předpokladam že to nefungovalo..a nevite nekdo od jake teploty to spína?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak tu teplotu bohužel nevím, ale teoreticky (jen hádám) by to mohlo být spojeno s funkcí varování proti námraze, která se ozývá, když je 3°C a méně.

Také je možné, že někdo nahradil původní vyhřívané nevyhřívanými. Dá se mrknout pod filc na kapotě - pokud je na každém ostřikovači obsazený dvoupinový konektor, máš tam vyhřívané. Stačí jít po drátu, který jde po vzpěře na kapotě vedle hadičky ostřikovačů.
greg

#6 Příspěvek od greg »

dobrá to jsem měl v planu :D.. no zitra na to kouknu a uvidim..diky..jinak to cidlo bude asi termistor a při poklesu ne vzrustu odporu se to vytapení zapne,takže když bych ty draty spojil tak by to teoreticky melo vytápět furt nebo když je to rozpojeny tak taky, podle toho jak to je nastaveny..nebo ne?..každopadně kouknu jestli tam nejsou obyc :D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak dalece jsem to nezkoumal, protoze mi to funguje :). Nevím, jestli ten drát nevede někam do jednotky, která to vyhodnocuje a podle toho spíná...

Ono to vyhřívání stejně není samospasný, ta voda ráda zamrzne v hadičkách před ostřikovačema a jsi víš kde :lol:
greg

#8 Příspěvek od greg »

jasne no, je to asi jenom na to když to zamrne v tryskách..no i tak bych to chtěl rozchodit..no kouknu v jakym to je stavu a uvidim..jinak díky za rady..
Odpovědět