Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Problém s chladiček E36
Jedná se o e36 323i Měnil jsem termostat, předtím se teplota nevyšplhala přesně do poloviny. Přes expansku sem vyčerpal 3-4 litry, po výměně termostatu jsem vyčerpanou kapalinu vrátil a hladina pomale klesala, po projetí a vychladnutí se kapalina dostala na stejnou úroveň jak byla před výměnou. Teď se teplota drží pořád na polovině jak má.
A teď ten problém: Na volnoběh nechám auto zahřát 20-30 min, hladina v expansce postupně stoupá (za studena je tam trochu nad dnem) až se úplně naplní a kapalina začne protýkat nejspíš těsněním u expansky a snímači hladiny, za pár vteřin vytekla kalužina 15x15cm tak sem rychle vypnul motor a hladina v expansce začala pomale klesat. Za studena jsem schválně nedolil kapalinu, aby mi nezačala vytýkat moc brzo.
Ještě jsem zkoušel mačkat hadice u termostatu, když byla expanska skoro plná a zdálo se, že v hadicích je dost vzduchu - šli zmáčknou dost lehce. Dokud se nenaplní expanska tak nikde není vidět žádnej unik. Hadice jsou určitě v pořádku. Po celou dobu se ukazatel teploty vody držel přesně na polovině.
Ještě takovej detail: nebyla namontovaná vrtule s viskou, ale to na to podle mě nemá vliv, kdyžtak by se voda začala moc zahřívat a to by ukázal budík a případně sepla elektrická vrtule. Kde je vůbec čidlo teploty chladicí kapaliny? A kdyby byl v motoru místo vody vzduch jak bych to mohl zjistit?
Hodil by se mi typ co může způsobovat to přeplnění expansky?
Kámošova teorie: někde to nasává vzduch a tím se to za chodu motoru zavzdušní...
Děkuju, že jste to dočetli až sem a za případný rady.
EDIT: Tak jsem dal na vaše rady a pořádně odvzdušníl, chybělo tam asi litr kapaliny a kámoš uplně náhodou zjistil, že málo dotahuju víčko expansky, tak jsem ho dotáhl pořádně a zatím nevystoupala hladina až na vrchol, takže zatím to vypadá, že to je v pořádku.
A teď ten problém: Na volnoběh nechám auto zahřát 20-30 min, hladina v expansce postupně stoupá (za studena je tam trochu nad dnem) až se úplně naplní a kapalina začne protýkat nejspíš těsněním u expansky a snímači hladiny, za pár vteřin vytekla kalužina 15x15cm tak sem rychle vypnul motor a hladina v expansce začala pomale klesat. Za studena jsem schválně nedolil kapalinu, aby mi nezačala vytýkat moc brzo.
Ještě jsem zkoušel mačkat hadice u termostatu, když byla expanska skoro plná a zdálo se, že v hadicích je dost vzduchu - šli zmáčknou dost lehce. Dokud se nenaplní expanska tak nikde není vidět žádnej unik. Hadice jsou určitě v pořádku. Po celou dobu se ukazatel teploty vody držel přesně na polovině.
Ještě takovej detail: nebyla namontovaná vrtule s viskou, ale to na to podle mě nemá vliv, kdyžtak by se voda začala moc zahřívat a to by ukázal budík a případně sepla elektrická vrtule. Kde je vůbec čidlo teploty chladicí kapaliny? A kdyby byl v motoru místo vody vzduch jak bych to mohl zjistit?
Hodil by se mi typ co může způsobovat to přeplnění expansky?
Kámošova teorie: někde to nasává vzduch a tím se to za chodu motoru zavzdušní...
Děkuju, že jste to dočetli až sem a za případný rady.
EDIT: Tak jsem dal na vaše rady a pořádně odvzdušníl, chybělo tam asi litr kapaliny a kámoš uplně náhodou zjistil, že málo dotahuju víčko expansky, tak jsem ho dotáhl pořádně a zatím nevystoupala hladina až na vrchol, takže zatím to vypadá, že to je v pořádku.
Pročetl jsem tady několik témat o odvzdušnění a mělo by to bejt odvzdušněný zprávně, soudím tak i podle hladiny v expansce před a po napuštění kapaliny, že byla stejná. Ale ikdyby tam někde byl vzduch (jako, že se tam za chodu motoru asi vytvoří) tak mi není jasný kde by se tam vzal takovej tlak, že to vytlačí kapalinu z expansky.
Pred vrácením kapailiny jsem pridělal hadice kromě horního otvoru horní hadice od termostatu a dolil jsem kapalinu do expansky, kdyz už mi zbejvalo posledních nekolik deci tak jsem přimontoval hadici a vyšrouboval odvzdušňovák a dolil zbytek, půl hodiny jsem počkal a kapalina v expansce klesla trochu nad původní uroveň, potom jsem to jel projet a do druhýho dne to kleslo na původní uroveň.
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 36&start=0
tady je napsaný návod jak to odvzdušnit. Jinak při zahřátém a studeném motoru je výška hladiny co jsem tak slyšel odlišná.
tady je napsaný návod jak to odvzdušnit. Jinak při zahřátém a studeném motoru je výška hladiny co jsem tak slyšel odlišná.
Jo to vím, zkusím to teda pro jistotu ještě znova odvzdušnit tak, že vyšroubuju odvzdušňovák, doliju expansku doplna za studena, zašroubuju odvzdušňovák a vytáhnu přebytečnou vodu z expansky. Ale je mi divný, že by zavzdušnění dělalo takovej bordel s expanskou jak jsem popsal.Paulie001 píše:Jinak při zahřátém a studeném motoru je výška hladiny co jsem tak slyšel odlišná.
