Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Problém s chladiček E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#1 Příspěvek od radekc »

Jedná se o e36 323i Měnil jsem termostat, předtím se teplota nevyšplhala přesně do poloviny. Přes expansku sem vyčerpal 3-4 litry, po výměně termostatu jsem vyčerpanou kapalinu vrátil a hladina pomale klesala, po projetí a vychladnutí se kapalina dostala na stejnou úroveň jak byla před výměnou. Teď se teplota drží pořád na polovině jak má.

A teď ten problém: Na volnoběh nechám auto zahřát 20-30 min, hladina v expansce postupně stoupá (za studena je tam trochu nad dnem) až se úplně naplní a kapalina začne protýkat nejspíš těsněním u expansky a snímači hladiny, za pár vteřin vytekla kalužina 15x15cm tak sem rychle vypnul motor a hladina v expansce začala pomale klesat. Za studena jsem schválně nedolil kapalinu, aby mi nezačala vytýkat moc brzo.
Ještě jsem zkoušel mačkat hadice u termostatu, když byla expanska skoro plná a zdálo se, že v hadicích je dost vzduchu - šli zmáčknou dost lehce. Dokud se nenaplní expanska tak nikde není vidět žádnej unik. Hadice jsou určitě v pořádku. Po celou dobu se ukazatel teploty vody držel přesně na polovině.

Ještě takovej detail: nebyla namontovaná vrtule s viskou, ale to na to podle mě nemá vliv, kdyžtak by se voda začala moc zahřívat a to by ukázal budík a případně sepla elektrická vrtule. Kde je vůbec čidlo teploty chladicí kapaliny? A kdyby byl v motoru místo vody vzduch jak bych to mohl zjistit?

Hodil by se mi typ co může způsobovat to přeplnění expansky?
Kámošova teorie: někde to nasává vzduch a tím se to za chodu motoru zavzdušní...

Děkuju, že jste to dočetli až sem a za případný rady.

EDIT: Tak jsem dal na vaše rady a pořádně odvzdušníl, chybělo tam asi litr kapaliny a kámoš uplně náhodou zjistil, že málo dotahuju víčko expansky, tak jsem ho dotáhl pořádně a zatím nevystoupala hladina až na vrchol, takže zatím to vypadá, že to je v pořádku.
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#2 Příspěvek od Paulie001 »

A odvzdušnil jsi to po výměně toho termostatu?
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#3 Příspěvek od radekc »

Pročetl jsem tady několik témat o odvzdušnění a mělo by to bejt odvzdušněný zprávně, soudím tak i podle hladiny v expansce před a po napuštění kapaliny, že byla stejná. Ale ikdyby tam někde byl vzduch (jako, že se tam za chodu motoru asi vytvoří) tak mi není jasný kde by se tam vzal takovej tlak, že to vytlačí kapalinu z expansky.
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#4 Příspěvek od Paulie001 »

Ale tak nechapu, jak pak muzes mit v tech hadicich vzduch, jak jsi psal. To by prece znacilo, ze je to blbe odvzdusnene
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#5 Příspěvek od radekc »

Za studena v nich neni vzduch a expanska je skoro prazdna a kdyz zmacku na horní hadici od termostatu je v ní voda, nejspís se to nejak zavzdusní za chodu motoru
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#6 Příspěvek od Paulie001 »

A jak jsi to teda odvzdusnoval? Kdyztak napis kratky popis :wink:
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#7 Příspěvek od radekc »

Pred vrácením kapailiny jsem pridělal hadice kromě horního otvoru horní hadice od termostatu a dolil jsem kapalinu do expansky, kdyz už mi zbejvalo posledních nekolik deci tak jsem přimontoval hadici a vyšrouboval odvzdušňovák a dolil zbytek, půl hodiny jsem počkal a kapalina v expansce klesla trochu nad původní uroveň, potom jsem to jel projet a do druhýho dne to kleslo na původní uroveň.
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#8 Příspěvek od Paulie001 »

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 36&start=0

tady je napsaný návod jak to odvzdušnit. Jinak při zahřátém a studeném motoru je výška hladiny co jsem tak slyšel odlišná.
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#9 Příspěvek od radekc »

Paulie001 píše:Jinak při zahřátém a studeném motoru je výška hladiny co jsem tak slyšel odlišná.
Jo to vím, zkusím to teda pro jistotu ještě znova odvzdušnit tak, že vyšroubuju odvzdušňovák, doliju expansku doplna za studena, zašroubuju odvzdušňovák a vytáhnu přebytečnou vodu z expansky. Ale je mi divný, že by zavzdušnění dělalo takovej bordel s expanskou jak jsem popsal.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#10 Příspěvek od Kami1 »

tu vodu nejdřív vypusť a pak ji tam pomalu nalij
vypoušťák je zespod na chladiči pod expanzkou
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#11 Příspěvek od Paulie001 »

No raději bych spíše sundal hadici, než přes ten vypoušták. Nevím jak je to na 323i, ale u mě je to plastové kolo a moc tomu nevěřím, že to po několika vypuštěních bude pořád těsnit jak má (ale je to možná jen můj pocit).
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#12 Příspěvek od radekc »

S tím odvzdušněním si teda ještě pohraju a ještě by mě zajímalo kde je čidlo teploty chladicí kapaliny, jestli bych poznal že je v motoru hodně vzduchu místo vody?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#13 Příspěvek od Kami1 »

v hlavě pod sáním (viz ETK)
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#14 Příspěvek od radekc »

Tak jsem dal na vaše rady a pořádně odvzdušníl, chybělo tam asi litr kapaliny a kámoš uplně náhodou zjistil, že málo dotahuju víčko expansky, tak jsem ho dotáhl pořádně a zatím nevystoupala hladina až na vrchol, takže zatím to vypadá, že to je v pořádku.
Odpovědět