Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ohřev motoru - nedoohřívá

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Ajwori »

Ahoj, předloni jsem měl měněnou vodní pumpu a od tý doby se auto neohřívalo na půlku teploměru jako dřív, termostat měněn nebyl. Letošní zimu jsem rád, když ručička teploměru přeleze modrý pole. Kámoš mi říkal, že pravděpodobně termostat visí otevřenej. Koukám na elit a maj dva, jeden otevírá při 88° a druhej 92°, kterej mám použít? Nerad bych v létě vařil nebo v zimě mrznul
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Ajwori »

v kelly mají dokonce i kterej otvírá na 80°
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#3 Příspěvek od vsemick »

Takhle to mám taky.V létě pohoda-teplota na středu.V zimě-teplota těsně nad modrou a když zapnu topení tak v modré.
Už druhý rok to řeším tak, že mám v zimě před chladičem nacpanou deku - ne lehce,ale mám dokonale zacpanej chladič.No a teplota je na středu, motor se zahřívá normální rychlostí.A ani při popojíždění po Brně se teplota nezvedne přez střed.
Je to asi termostatem co úplně nedovírá a správně by se měl vyměnit, ale jaksi jsem se k tomu ještě nedonutil, když to jde i takhle.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#4 Příspěvek od Paty »

střed je těch 88°C pokud se ti nezahřívá tak v 99% to je termostat
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Spajky »

Ajwori píše:v kelly mají dokonce i kterej otvírá na 80°


podiv se do ETK co si měl origo v autě
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od icecold »

no myslím že te 88C bud optimální, já jsem si objednal 92C a teď v zimě se mi to zahřívá strašně dlouho..
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#7 Příspěvek od Paty »

OM je že 88°C do r.v. 95
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#8 Příspěvek od Tompo »

hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži :twisted:
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#9 Příspěvek od Paty »

Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži :twisted:


souhlasím s tebou.
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#10 Příspěvek od vsemick »

No jo..máte samozřejmě pravdu.Novej termostat mě stejně leží v garáži tak o dva týdny kratší dobu než ten hadr před chladičem.Vyměnit ho je maličkost, ale víte jak to bývá s dočasností některých oprav.
Původně jsem to tak udělal, abych vyloučil chybu ukazatele teploty, protože rafika se ani neodlepila od dorazu.(motor to má v mém případě ještě "vylepšené" o LPG splynovač v malém okruho co natvrdo odebírá dost tepla)
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Ajwori »

Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži :twisted:


to auto přes půl roku nejelo jen se občas v garáži natočilo, drahá má služebák a já byl v nemocnici teď jsem sed do auta po dlouhý době a ejhle tento problém, než jsem onemocněl tak se tak se ta tplota držela kousíček před půljkou a ani v tu dobu s tím autem nebylo moc ježděno, nebylo mi přáno ...... :-(
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od paveld »

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35

Podle mě když tam dáš 92° tak nic nezkazíš, aspoň ti to bude udržovat motor ohřátější.
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od sa-tan666 »

tak tak a dejtam wahlera ten tam je origo
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#14 Příspěvek od Tompo »

tak tak Wahler, nebo Behr, nic jiného nemá smysl kupovat
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Ajwori »

tak jsem vyměnil termostat a je to 100% OK, dal jsem wahletra 88°C
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#16 Příspěvek od Tompo »

:cool2: a je to :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Paty píše:
Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži :twisted:


souhlasím s tebou.
A co tomu dělá vlastně špatně, když je to zahřáté třeba na třetinu? Je to už provozní teplota, ne. Jsou nějaké konkrétní důsledky?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Kami1 »

naprostej omyl, provozní teplotu to rozhodně nemá.

například píst je za provozní teploty válcovej s minimální vůlí (akorát tak pro olejovej film).
za studena je menší a má tvar oválnýho zkosenýho kužele a ve válci klechtá,
odíraj se písty, válce, kroužky...

olej svých plných mazacích schopností dosahuje taky až při určitý teplotě (zjednodušeně řečeno)
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#19 Příspěvek od vsemick »

motor jako tepelný stroj je konstruován na určitou provozní teplotu, při které mají všechny součásti vhodnou velikost a tím i optimální vůli vůči sobě. Největším nepřítelem životnosti válců je nízká teplota chladící kapaliny, protože teplota povrchu válce klesne pod tzv. kritickou hranici, která je asi 140° C. Při této teplotě válce nemá olej optimální teplotu a kromě špatných mazacích vlastností také špatně vytváří souvislý a soudržný film na stěně válce. Zplodiny pronikající ze spalovacího prostoru napomáhají vytváření kyselin (uhličitá, mravenčí, octová, dusičná, siřičitá, bromovodíková atd.) a agresivního CO a vodní páry. Kyseliny jsou korozivní jedna více než druhá, nejsilněji působí, kondenzují-li na stěně válce (píst potom tyto kyseliny vesele roztírá po celé ploše válce). Rosný bod závisí na okamžitém tlaku a teplotě a proto musí být teplota válce vždy vyšší, než teplota kritická. Nejhorších účinků docílíme před dosažením teploty chladící kapaliny 60° C, potom se negativní vlivy zmenšují.

http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#20 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

vsemick píše: Nejhorších účinků docílíme před dosažením teploty chladící kapaliny 60° C, potom se negativní vlivy zmenšují.

http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru
Teplotu oleje samozřejmě nikdy nevím, ale voda se dá z té stupnice zhruba odečíst. Někdy se prostě zahřeje na devadesát, někdy klesne na třetinu (spíš jen když je pod nulou). Je to z různých příčin, ale nejvíc ji ovlivňuje teplota venkovního okolí.
Odpovědět