Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
ohřev motoru - nedoohřívá
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 624
- Registrován: stř 12.04.2006 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, předloni jsem měl měněnou vodní pumpu a od tý doby se auto neohřívalo na půlku teploměru jako dřív, termostat měněn nebyl. Letošní zimu jsem rád, když ručička teploměru přeleze modrý pole. Kámoš mi říkal, že pravděpodobně termostat visí otevřenej. Koukám na elit a maj dva, jeden otevírá při 88° a druhej 92°, kterej mám použít? Nerad bych v létě vařil nebo v zimě mrznul
Takhle to mám taky.V létě pohoda-teplota na středu.V zimě-teplota těsně nad modrou a když zapnu topení tak v modré.
Už druhý rok to řeším tak, že mám v zimě před chladičem nacpanou deku - ne lehce,ale mám dokonale zacpanej chladič.No a teplota je na středu, motor se zahřívá normální rychlostí.A ani při popojíždění po Brně se teplota nezvedne přez střed.
Je to asi termostatem co úplně nedovírá a správně by se měl vyměnit, ale jaksi jsem se k tomu ještě nedonutil, když to jde i takhle.
Už druhý rok to řeším tak, že mám v zimě před chladičem nacpanou deku - ne lehce,ale mám dokonale zacpanej chladič.No a teplota je na středu, motor se zahřívá normální rychlostí.A ani při popojíždění po Brně se teplota nezvedne přez střed.
Je to asi termostatem co úplně nedovírá a správně by se měl vyměnit, ale jaksi jsem se k tomu ještě nedonutil, když to jde i takhle.
No jo..máte samozřejmě pravdu.Novej termostat mě stejně leží v garáži tak o dva týdny kratší dobu než ten hadr před chladičem.Vyměnit ho je maličkost, ale víte jak to bývá s dočasností některých oprav.
Původně jsem to tak udělal, abych vyloučil chybu ukazatele teploty, protože rafika se ani neodlepila od dorazu.(motor to má v mém případě ještě "vylepšené" o LPG splynovač v malém okruho co natvrdo odebírá dost tepla)
Původně jsem to tak udělal, abych vyloučil chybu ukazatele teploty, protože rafika se ani neodlepila od dorazu.(motor to má v mém případě ještě "vylepšené" o LPG splynovač v malém okruho co natvrdo odebírá dost tepla)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 624
- Registrován: stř 12.04.2006 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži
to auto přes půl roku nejelo jen se občas v garáži natočilo, drahá má služebák a já byl v nemocnici teď jsem sed do auta po dlouhý době a ejhle tento problém, než jsem onemocněl tak se tak se ta tplota držela kousíček před půljkou a ani v tu dobu s tím autem nebylo moc ježděno, nebylo mi přáno ......

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35
Podle mě když tam dáš 92° tak nic nezkazíš, aspoň ti to bude udržovat motor ohřátější.
Podle mě když tam dáš 92° tak nic nezkazíš, aspoň ti to bude udržovat motor ohřátější.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
A co tomu dělá vlastně špatně, když je to zahřáté třeba na třetinu? Je to už provozní teplota, ne. Jsou nějaké konkrétní důsledky?Paty píše:Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži
souhlasím s tebou.
naprostej omyl, provozní teplotu to rozhodně nemá.
například píst je za provozní teploty válcovej s minimální vůlí (akorát tak pro olejovej film).
za studena je menší a má tvar oválnýho zkosenýho kužele a ve válci klechtá,
odíraj se písty, válce, kroužky...
olej svých plných mazacích schopností dosahuje taky až při určitý teplotě (zjednodušeně řečeno)
například píst je za provozní teploty válcovej s minimální vůlí (akorát tak pro olejovej film).
za studena je menší a má tvar oválnýho zkosenýho kužele a ve válci klechtá,
odíraj se písty, válce, kroužky...
olej svých plných mazacích schopností dosahuje taky až při určitý teplotě (zjednodušeně řečeno)
motor jako tepelný stroj je konstruován na určitou provozní teplotu, při které mají všechny součásti vhodnou velikost a tím i optimální vůli vůči sobě. Největším nepřítelem životnosti válců je nízká teplota chladící kapaliny, protože teplota povrchu válce klesne pod tzv. kritickou hranici, která je asi 140° C. Při této teplotě válce nemá olej optimální teplotu a kromě špatných mazacích vlastností také špatně vytváří souvislý a soudržný film na stěně válce. Zplodiny pronikající ze spalovacího prostoru napomáhají vytváření kyselin (uhličitá, mravenčí, octová, dusičná, siřičitá, bromovodíková atd.) a agresivního CO a vodní páry. Kyseliny jsou korozivní jedna více než druhá, nejsilněji působí, kondenzují-li na stěně válce (píst potom tyto kyseliny vesele roztírá po celé ploše válce). Rosný bod závisí na okamžitém tlaku a teplotě a proto musí být teplota válce vždy vyšší, než teplota kritická. Nejhorších účinků docílíme před dosažením teploty chladící kapaliny 60° C, potom se negativní vlivy zmenšují.
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Teplotu oleje samozřejmě nikdy nevím, ale voda se dá z té stupnice zhruba odečíst. Někdy se prostě zahřeje na devadesát, někdy klesne na třetinu (spíš jen když je pod nulou). Je to z různých příčin, ale nejvíc ji ovlivňuje teplota venkovního okolí.vsemick píše: Nejhorších účinků docílíme před dosažením teploty chladící kapaliny 60° C, potom se negativní vlivy zmenšují.
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru