Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e46: studený vzduch při topení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#1 Příspěvek od inanimado »

Dobrý den, měl bych dotaz. Mám e46 r.v. 99. Když topím a jedu tak mi na straně spolujezdce fučí studenej vzduch. Všude jinde to pěkně topí. Čím to asi? Někde nedovírá nějaká klapka, nebo spíše bych potřeboval poradit, kde mám hledat závadu. Nebo je to spíše na větší rozebírání palubovky a tak? Díky
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

počítám, že to bude mít na každou stranu ventil (vodní)...
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#3 Příspěvek od inanimado »

ještě chci dodat, že mám klimatronic
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Klubové ID: 1711
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MadMaxII »

Jestli jde studeny vzduch ze stredoveho panelu ktery ma pulku pro ridice a pulku pro spolujezdce tak tam je to nezavisle na nastaveni na disppleji a da se tim vydechem chladit i kdyz je nastaven klimatronic na topeni(a obracene)...

Jestli je to tak ze strana spolujezdce co jsou vydechy u dveri netopi tak zadnou palubku nerozebirej, v motorovem prostoru(sikmo vpravo za motorem, skoro u podbehu) je soustava dvou elektroventilu(kazdy na jednu stranu zony, tj. jeden pro ridice a jeden pro spolujezdce) kdy jedna hadice je od motoru a dve hadice jdou do palubky + samozrejme je tam i kablik na ovladani elektroventilu.... Klimatronic si tema ventilama reguluje privod horke vody do topeni v palubce a podle cidel jim skrti nebo pridava...
Minuly rok jsem to menil na E36, pac jeden ventil byl naplno otevreny(prorazena civka) a porad jedna strana/zona topila at bylo nastavene cokoliv...

Druha moznost je ze to mas proste zavzdusnene to topeni, tim bych asi zacal ze pri natocenym motoru povolis odvzdusnovak parkrat :wink:

Treti moznost je ze elektroventily i odvzdusneni OK, a je spatnej klimatronic ale to se nestava, nejmene pravdepodobne takze to az nakonec resit, nejdriv vyloucit vsechny ostatni moznosti :idea:
ruzi320i
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: pon 05.10.2009 00:00
Bydliště: Jihlava

#5 Příspěvek od ruzi320i »

MadMaxII píše:Jestli jde studeny vzduch ze stredoveho panelu ktery ma pulku pro ridice a pulku pro spolujezdce tak tam je to nezavisle na nastaveni na disppleji a da se tim vydechem chladit i kdyz je nastaven klimatronic na topeni(a obracene)...

Jestli je to tak ze strana spolujezdce co jsou vydechy u dveri netopi tak zadnou palubku nerozebirej, v motorovem prostoru(sikmo vpravo za motorem, skoro u podbehu) je soustava dvou elektroventilu(kazdy na jednu stranu zony, tj. jeden pro ridice a jeden pro spolujezdce) kdy jedna hadice je od motoru a dve hadice jdou do palubky + samozrejme je tam i kablik na ovladani elektroventilu.... Klimatronic si tema ventilama reguluje privod horke vody do topeni v palubce a podle cidel jim skrti nebo pridava...
Minuly rok jsem to menil na E36, pac jeden ventil byl naplno otevreny(prorazena civka) a porad jedna strana/zona topila at bylo nastavene cokoliv...

Druha moznost je ze to mas proste zavzdusnene to topeni, tim bych asi zacal ze pri natocenym motoru povolis odvzdusnovak parkrat :wink:

Treti moznost je ze elektroventily i odvzdusneni OK, a je spatnej klimatronic ale to se nestava, nejmene pravdepodobne takze to az nakonec resit, nejdriv vyloucit vsechny ostatni moznosti :idea:

Jdou ty ventily nějak proměřit?
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#6 Příspěvek od inanimado »

Díky, zítra na to mrknu a uvidím, pořádně to prozkoumám.
Jen se mi zdá, že když stojí auto, tak to normálně topí. Pokud se auto rozjede tak fučí ten studenej v závislosti na rychlosti. Čím rychleji jedu tím více fičí studenej.
Na středových prsních výdeších je kolečko na redukci teplého vzduchu a přimíchávání studeneho, to vím a s mým problémem to nemá nic společnýho... No uvidíme.
Četl jsem, že jsou tam 3 odvzdušňováky, já vím jen o tom, co je hned za vyrovnávací nádobkou u chladiče. Kde by měly být ty ostatní?
morycz
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: sob 30.08.2008 00:00
Klubové ID: 1793

#7 Příspěvek od morycz »

To záleží na tom jaký máš motor a jakou převodovku, třeba 3D 135KW má v manuálu jen 2 jeden u nádobky a jeden u plastové trubky co jde k termostatu. Automat má navíc ještě jeden na EGR ventilu... U benzínu nevím ale myslím že má jen 2...
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#8 Příspěvek od inanimado »

mám benzín 1.8 a mám manuální převodovku
morycz
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: sob 30.08.2008 00:00
Klubové ID: 1793

#9 Příspěvek od morycz »

Tak ty máš podle ETK a vedení hadic asi vážně jen ten jeden...
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#10 Příspěvek od inanimado »

No právě, taky si myslím. Koukal jsem se a na celé trase hadice z chladiče k motoru je jen ten jeden odvzdušnovák, co je hned za tou nádobkou. Jinak nikde nic.
OK, takže odvdušnění máme vyřešený. Takže ted se mrknu na ty ventily, snad tam něco polaboruji..
Večer písnu co a jak jsem vyzkoumal
Odpovědět