Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
kuzel, hribek...........kam jej nechat umistit
-
Paavo
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: pát 01.08.2008 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 2218
Cus, tak po roce opet laboruju s tim, ze dam kuzel,ale chci jej vyvest nekam, aby opravdu necucal teplej vzduch ba naopak,nejradeji bych jej dal nekam, kde bude studenej cucat primo.MAte nekdo takto filtr udelanej??
napadly me 2 varianty: filtr by se umistil do nafuku pro levou predni brzdu a nebo, bych dal kvuli zachovani delky sani filtr za levou ledvinku a vyrezal jednu pricku predniho cela, by tam sla napojit trubka.Diky moc za komenty a pripadne odkazy na to, jak to jiz nekdo predemnou delal.
edit: nejedna se jen o upravu sani,ale odtucnovaci kurou projde i vejfuk, kterej bude osazen jen racingovejma svodama a koncovym tlumicem (misto stredu budou jen roury)
napadly me 2 varianty: filtr by se umistil do nafuku pro levou predni brzdu a nebo, bych dal kvuli zachovani delky sani filtr za levou ledvinku a vyrezal jednu pricku predniho cela, by tam sla napojit trubka.Diky moc za komenty a pripadne odkazy na to, jak to jiz nekdo predemnou delal.
edit: nejedna se jen o upravu sani,ale odtucnovaci kurou projde i vejfuk, kterej bude osazen jen racingovejma svodama a koncovym tlumicem (misto stredu budou jen roury)
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
nechat ho na origo miste a normalne si udelat clonu pro neho aby to licovalo az po vrch kapoty a na ten vrch dat trebas kus staryho tesneni z kufru aby to pekne tesnilo a bude to super
a myslim ze i fuknkcni 
btw: ja bych se na hribek vysral mimochodem
btw: ja bych se na hribek vysral mimochodem
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
U E90 to BMW Performance řeší tak, že do orig airboxu dává K&N filtr, je zvětšený přívod vzduchu a kvůli zvuku má víko směrem ke kabině otvor. Výkon to zvýší ale minimálně (1 až 2hp). Lepší řešení je sání + svody.


Daleko efektivnější jsou svody. Tady je dyno s OBX svody, ale s US sáním které je víc omezené (menší filtr + carbon filtr).



Daleko efektivnější jsou svody. Tady je dyno s OBX svody, ale s US sáním které je víc omezené (menší filtr + carbon filtr).

-
cybernetworm
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Také jsem řešil "hříbek" a nakonec jsem se raději rozhodl nechat origo box. Jelikož jsem se dozvěděl že snad origo filtr propouští dostatek vzduchu a není oním omezením co všude píšou. Ale marketing umí své toť pravda... Výkon to nepřidá, dokonce může i ubrat pže při "hříbku" většina odebere tzv. velocity stack a turbolence omezí množství nasávaného vzduchu. Kdyz už tak udělat "náporové sání" a kvalitní přívod studeného vzduchu. Pokud jde ovšem někdo po zvuku, tak go on... a jedna poznámka nakonec, 3Hp co přidá filtr se po Xtisících ztratí na "vybroušených" válcích, pže "sportovní" filtr opravdu propouští o něco více 
add:
toto by snad mohlo fungovat, pokud je standartní filtr opravdu překážkou.
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... Power/1264
Ale musel by se opravdu odstínit. Nehledě na to že tento Apexi není napuštěn a v testech snad dopadl dobře
add:
toto by snad mohlo fungovat, pokud je standartní filtr opravdu překážkou.
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... Power/1264
Ale musel by se opravdu odstínit. Nehledě na to že tento Apexi není napuštěn a v testech snad dopadl dobře
-
cybernetworm
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
tady jedna ukázka jedné nejmenované firmy vyrábějící sport. vložky a filtry... Jestli tohle něco "přefiltruje" tak já to raději ani nehodlám zkoušet a vracím zboží
))
http://img826.imageshack.us/i/dscf3567z.jpg/
http://img826.imageshack.us/i/dscf3567z.jpg/
- Přílohy
-
- DSCF3567z.jpg (92.96 KiB) Zobrazeno 574 x
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Ale tohle je filtr bez jakékoliv impregnace ne? Nebo teda z minimálními zbytky... Právě ten olejíček má za úkol zachytit i ty nejmenší nečistoty a částečky prachu. Bežně se tyhle filtry používají třeba na autokros, což je snad jeden z nejprašnějších sportů... Použít ho bez impregnace je takřka jako by tam nebylo nic, mimo to že to zachytí mouchy a jiné větší nečistoty ale veškerej prach tím proletí, ostatně ale to píše i sám výrobce v návodu.
Jinak dávat kónus někam do náfuku brzdy nebo za ledvinku je myslím opravdu blbost, co jízda v dešti? Bude to tak leda nasáklý vodou a posbírá veškerej bordel ze silnice...
Jinak dávat kónus někam do náfuku brzdy nebo za ledvinku je myslím opravdu blbost, co jízda v dešti? Bude to tak leda nasáklý vodou a posbírá veškerej bordel ze silnice...
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
tady tomuhle by nepomohl ani kanistr impregnace a beru v potaz i to, že spousta vláken na tý foto je neviditelná.
to je maximálně na ty závody, kdy se potom vymění olej a dá místo toho skutečnej filtr.
to kurvení motoru kvůli 1%HP stojí za to asi jen lidem, co prachy neřešej.
když už bych něco trvale dával, tak asi bavlněnej, ale stejně je to jen takovej nicmoc tuning.
to je maximálně na ty závody, kdy se potom vymění olej a dá místo toho skutečnej filtr.
to kurvení motoru kvůli 1%HP stojí za to asi jen lidem, co prachy neřešej.
když už bych něco trvale dával, tak asi bavlněnej, ale stejně je to jen takovej nicmoc tuning.
-
cybernetworm
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Je to nový filtr bez impregnace ano pravda. Ale i kdyby se tam dala(nehledě na to že se její množství provozem částečně snižuje) tak není šance že by to vyplnilo ony mezery, ano bude to filtroval lépe,ale stejně tam proteče takového vzduchu že se to časem usadí v oleji a je konec. Jde o křemíkové částice které nejsou okem skoro viditelné ale pak spolu s olejem tvoří brusnou pastu malé jemnosti. Sice malé ale při takovém počtu cyklů co motor udělá to pak znát bude.xSAFA píše:Ale tohle je filtr bez jakékoliv impregnace ne? Nebo teda z minimálními zbytky... Právě ten olejíček má za úkol zachytit i ty nejmenší nečistoty a částečky prachu. Bežně se tyhle filtry používají třeba na autokros, což je snad jeden z nejprašnějších sportů... Použít ho bez impregnace je takřka jako by tam nebylo nic, mimo to že to zachytí mouchy a jiné větší nečistoty ale veškerej prach tím proletí, ostatně ale to píše i sám výrobce v návodu.
Nakonec jde opravdu o onen průtok vzduchu. Proto jsem se ptal proč má 323, 325, 328, M3 stejnou velikost filtru....
Ale omlouvám se že jsem trošku odbočil, předmětem nebylo jestli je to dobré či prospěšné, ale kam ho umístit. Já chtěl možná jen ušetřit práci, aby to pak nebylo zklamání.
su tzv suche a mokre filtre - suche ako napr ten Apexi su hlavne kvoli vahe vzduchu za filtrom vhodnejsie (pri preolejovani mokreho strhavane ciastocky oleja nalepene na teliesko vahy vzduchu ho moze poskodit).
j aMAF nemam a mam siksku KN rovno nasadenu na sani. v dohladnej dobe planujem tomu urobit odtienenie

takto som to mal riesene na Primere GT siska K&N):


toto fungovalo ale lepsie (namerane o 4hp lepsi vykon) - sanie origo AEM robene na tento motor (SR20DE od Nissanu):
http://www.nissanclub.cz/graphics/owner ... 66436x.jpg
toto som mal v Cupre, podla VAG-u to davalo o 20% viac vzduchu ako seria (da sa z diagnostiky ked sa urobia logy vycitat bud precentualne mnozstvo oproti prednastavenej hodnote v mape alebo v gramoch za sekundu a porovnat s origo mapou)
http://img262.imageshack.us/i/pb207781x.jpg/
j aMAF nemam a mam siksku KN rovno nasadenu na sani. v dohladnej dobe planujem tomu urobit odtienenie

takto som to mal riesene na Primere GT siska K&N):


toto fungovalo ale lepsie (namerane o 4hp lepsi vykon) - sanie origo AEM robene na tento motor (SR20DE od Nissanu):
http://www.nissanclub.cz/graphics/owner ... 66436x.jpg
toto som mal v Cupre, podla VAG-u to davalo o 20% viac vzduchu ako seria (da sa z diagnostiky ked sa urobia logy vycitat bud precentualne mnozstvo oproti prednastavenej hodnote v mape alebo v gramoch za sekundu a porovnat s origo mapou)
http://img262.imageshack.us/i/pb207781x.jpg/
-
BMWIIIPower
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Za sebe můžu říct,že je velký rozdíl bez a s otevřeným sáním.S kuželem se auto líp sbírá,má lepší reakci a hlavně nevadne nad 5.500ot (M52B25).Táhne lineárně až k omezovači.Z jistých důvodů jsem byl nucen na chvíli dát zpět origo airbox s filtrem a až jsem se divil,jaký je to propad
Moc nevěřím tomu co se říká o nulovém nárustu výkonu.Pocitově to je síla,určitě se vylepší křivky,ne-li naroste výkon.
http://bmw3power.rajce.idnes.cz/DCIM/#
http://bmw3power.rajce.idnes.cz/DCIM/#
-
cybernetworm
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Ono by bylo spíše dobré někde zjistit zda-li originální filtr svým rozměrem klade "odpor" při sání motoru v takové míře že zvětšení jeho plochy či změnou materiálu by vedlo k nárůstu nasátého vzduchu. Když se člověk podívá na orig. filtrbox(a tedy i velikosti filtru) který je v případě bmw e36 stejný jak u M52/M50 tak M3(která musí zákonitě nasát mnohem větší množství vzduchu) pak si neodpustí míru pochyb...BMWIIIPower píše:Za sebe můžu říct,že je velký rozdíl bez a s otevřeným sáním.S kuželem se auto líp sbírá,má lepší reakci a hlavně nevadne nad 5.500ot (M52B25).Táhne lineárně až k omezovači.Z jistých důvodů jsem byl nucen na chvíli dát zpět origo airbox s filtrem a až jsem se divil,jaký je to propadMoc nevěřím tomu co se říká o nulovém nárustu výkonu.Pocitově to je síla,určitě se vylepší křivky,ne-li naroste výkon.
http://bmw3power.rajce.idnes.cz/DCIM/#
Jestliže inženýři ve fabrice navrhovali jeho velikost i s kompromisem výrobní ceny filtru(množství materiálu),sériovosti výroby a prostoru v motorovém prostoru, pak by teoreticky zvětšením plochy(či změnou materiálu filtr např. onen KN, BMC aj) mohlo mít za následek nasátí více vzduchu a spolu se správným poměrem paliva i zvýšení výkonu.
Co jsem však zatím viděl, tak filtr nebyl oním členem který by kladl odpor motoru při jeho požadavku na množství vzduchu(jeho plocha je vcelku velká vůči zbytku sacího "traktu"),ale paradoxně přívod vzduchu k onomu filtru,čili filtrbox a jeho přívod.
Samozřejmě se na zvýšení výkonu podílí teplota a vlhkost nasátého vzduchu a atmosférický tlak. Dále pak tok vzduchu a jeho turbolence(které kladou odpor) a usměrnění, a také dokonce kmitání sloupce vzduchu od jednotlivých válců - rezonance ... A pokud se započítá ona odchylka motorové/válcové brzdy pak se velmi těžko měří onen pocit navýšení výkonu.
Spíše vidím opravdu viditelnou změnu v onom měření MAF, který prokazatelně ukazuje že "tam toho vzduchu jde víc"
Co na to říkají odborníci? Máte někdo další podobné zkušenosti jako blesk666 a naměřeno?
P.S. více vždy neznamená lépe, zaslechl jsem toto tvrzení právě spolu s onou rezonancí vzduchu v saní motoru. Bohužel jsem se o této problematice zatím nikde více nedozvěděl

