
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
	Rozvody - řachtající řetěz E36 320i M50
- 
				mequi
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Zdravím vás. Potřeboval bych radu. Mám E36 320i bez vanosu. Použil jsem tlačítko " HLEDAT" a mám víceméně jasno. Při studeném startu se mi ozve horní rozvodový řetěz asi na dobu 3-4 otáček motoru hlasitým řachtáním. Pak se to ztiší. Asi než se natlakuje napínák olejem. Mám za to, že je ten napínák zralý na výměnu. A ted nevím, jestli mám měnit i řetěz. Není moc hlučnej. Při poslechu trochu vrčí. Je to normální zvuk? Co všechno mám resp. musím vyměnit? Stačí jen ten napínák nebo i řetěz s kolečkama? Auto jezdí beze změn. Jo a dělá to tak 2 měsíce. Myslím, že bych to zvládnul sám, podle knihy Jak na to? Četl jsem tady, že to není moc přesný návod. Tak jestli někdo ví přesný postup, prosím napište. Děkuji, že jste to četli až sem.  
			
			
									
						
										
						
kolik to ma najeto? teda aspon kolik to ma na tachometru najeto  retez je vzdy hlucnejsi ner remen, kdysi sem se na nutnost vymeny ptal v bmw v budejovicich, rozvody by mely vydrzet zivotnost motoru nebo tak nejak mi to rekl, ale dozivotni neznamena ze to najede 400tisic
 retez je vzdy hlucnejsi ner remen, kdysi sem se na nutnost vymeny ptal v bmw v budejovicich, rozvody by mely vydrzet zivotnost motoru nebo tak nejak mi to rekl, ale dozivotni neznamena ze to najede 400tisic  obecne se pry pocitalo s max 300tisic, takze mi bylo sdeleno ze kolem teto hranice by bylo dobre ty rozvody vymenit, coz je celkem pálka, zajed si nekam kde tomu rozumi at si to poslechnou, myslim ze zkuseny mechanik co ma s temahle autama zkusenosti ti hodne rekne uz podle poslechu......
 obecne se pry pocitalo s max 300tisic, takze mi bylo sdeleno ze kolem teto hranice by bylo dobre ty rozvody vymenit, coz je celkem pálka, zajed si nekam kde tomu rozumi at si to poslechnou, myslim ze zkuseny mechanik co ma s temahle autama zkusenosti ti hodne rekne uz podle poslechu......
			
			
									
						
										
						 retez je vzdy hlucnejsi ner remen, kdysi sem se na nutnost vymeny ptal v bmw v budejovicich, rozvody by mely vydrzet zivotnost motoru nebo tak nejak mi to rekl, ale dozivotni neznamena ze to najede 400tisic
 retez je vzdy hlucnejsi ner remen, kdysi sem se na nutnost vymeny ptal v bmw v budejovicich, rozvody by mely vydrzet zivotnost motoru nebo tak nejak mi to rekl, ale dozivotni neznamena ze to najede 400tisic  obecne se pry pocitalo s max 300tisic, takze mi bylo sdeleno ze kolem teto hranice by bylo dobre ty rozvody vymenit, coz je celkem pálka, zajed si nekam kde tomu rozumi at si to poslechnou, myslim ze zkuseny mechanik co ma s temahle autama zkusenosti ti hodne rekne uz podle poslechu......
 obecne se pry pocitalo s max 300tisic, takze mi bylo sdeleno ze kolem teto hranice by bylo dobre ty rozvody vymenit, coz je celkem pálka, zajed si nekam kde tomu rozumi at si to poslechnou, myslim ze zkuseny mechanik co ma s temahle autama zkusenosti ti hodne rekne uz podle poslechu......- 
				mequi
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Chlapi, tak oživím téma. Jaksi jsem se dokopal -  tzn. koupil napínák horního rozvodového řetězu. V úterý ho budu měnit. Je něco, na co si mám dávat pozor? Budou muset dolu ozubená kola, nebo to jde udělat i bez sundávání? Ptám se abych nebyl něčím nemile překvapený, když už to budu mít rozdělaný. Dotazy typu: dej to do servisu nepovažuji za fundovanou odpověd. Díky.
			
			
									
						
										
						sakra, ty si nepotreboval pripravek pro blokaci vaček? mas vanos? chce mi nekdo rict, ze sem vyhodil zbytecne 50 korun za kus slitiny 6060, ze ktery sem to chtel nechat narezat. 
jinak u me se to projevuje trochu jinak, po startu vsecko ok, ale kdyz se ohreje olej, tak to rachta na volnobeh, kdyz se zvednou otacky nekam k 1200/min, tak to ztichne. neco udela i vanos, ale mel sem dole ventildekl a kdyz sem pomackal napinak, tak rozhodne netesnil.
			
			
									
						
										
						jinak u me se to projevuje trochu jinak, po startu vsecko ok, ale kdyz se ohreje olej, tak to rachta na volnobeh, kdyz se zvednou otacky nekam k 1200/min, tak to ztichne. neco udela i vanos, ale mel sem dole ventildekl a kdyz sem pomackal napinak, tak rozhodne netesnil.
- 
				mequi
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Tak už nevím. To řachtání se ozývá stále. Je možné, že by byl řetěz tak vytahanej? Jak jsem to měl rozebrané, tak ten řetěz byl o dost volný. Nebo takhle: Jak je na něm napínák, tak je dost vysunutej ( ten napínák) oproti obrázku v Jak na to? Ale tam je zase otázka jak věrně to autor nakreslí páč jsou tam pouze obrázky a ne fota. Na druhou stranu, kdyby byl ten řetěz tak vytahaný, tak by to řachtalo podle mě stále. Budu to asi pozorovat ve více lidech a možná se na to přijde. Kdyby někdo přišel na cokoliv, co by to mohlo být, dejte vědět. Díky.
			
			
									
						
										
						





