Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přestavba 328 na M5 motor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#21 Příspěvek od Johnys »

Fabi a odkud jsi? že bych se někdy přijel mrknout a nechal se trochu inspirovat
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#22 Příspěvek od Fabi »

Praha 9, když budeš mít cestu tak dej vedět :D pokecáme
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#23 Příspěvek od Johnys »

ajaj, to je daleko, ja jsem od Brna :D
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#24 Příspěvek od Fabi »

kdyžtak dám vedět až pojedu na okruh :D :D
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#25 Příspěvek od Johnys »

Jasně, na okruhu jsem loni jednou byl a docela dobrá zábava. To bylo ten den jak se tam zabila v tom autě ta naše Misska, stal jsem u toho šrotu a dival se na zachranare jak se snazi je ozivit....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není to sice úplně ono, ale pro informaci dobré dost: http://www.e30.de/v8/v8.htm
E30 má méně místa v motorovém prostoru, nápravnice bude s vanou kolidovat jinak, nebudeš muset tak konvertovat podvozek na pětidíru, zbytek je skoro stejný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#27 Příspěvek od BOOST »

Sice to není E36, ale mám v tom M60B40 V8 s šestikvaltem. S 50tKč bych se do toho nepouštěl ani náhodou. :)
Obrázek
Obrázek
Jede to asi takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=H9whBgds6UU
http://www.youtube.com/watch?v=Bqd4VlWPt3I
http://www.youtube.com/watch?v=aO8BgcasVXo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZElo2FEZ-BY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=vD58xrFpUyQ
Ještě to nemá vychytaný všechny mouchy.
Orientačně z 0-100 za 5.2s, z 0-200 za cca. 17.5s.
Nebyly k tomu ideální podmínky a mám tam svor 2.93, možná by to sneslo i kratší a pak by se ty časy daly možná i trochu vylepšit.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#28 Příspěvek od Johnys »

Kolik tě to stálo?
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#29 Příspěvek od BOOST »

Kupoval jsem kvůli tomu celou E38 740i s šetikvaltem. Současně se zástavbou V8 jsem koupil komplet všechny silentbloky a čepy na celém podvozku. Koupil jsem nový podvozek (tlumiče s pružinama). Přepákování brzd, držáky motoru, držák, převodovky, komplet výfuk z nerezu včetně části svodů, to vše jsem vyráběl. Pár věcí na soustruhu a fréze jsem měl za velice dobré ceny, nákup materiálu taktéž, protože mým povoláním je strojařský konstruktér, takže k tomuhle mám dobrý přístup. Jinak veškerou práci na autě jak výměnu všech čepů, siláčů, tak jakékoliv úpravy ohledně zástavby (držáky motoru, převodovky, svody, výfuk...) jsem si dělal sám, takže to není započtené v konečné ceně. Ještě je do té sumy započten nákup komplet brzd z E46 330i s novými kotouči a destičkami, které ještě nejsou na autě. Motor byl celý přetěsněn, vana odfrézována a zavařena, aby motor seděl v autě, tak jak má bez podkládání nápravnice. No a ta suma je +- 130tKč. Není v tom cena cabria, to už jsem měl předtím.
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#30 Příspěvek od Fabi »

Boost :Pohar: :Pohar: :respect: :respect: :respect:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#31 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tož rešpekt no.. tomu říkám inženýrská :idea: K takovýmu účelu je fórum super, že někdo vymyslí taky něco jinýho než co nám nakreslily do ETK.. :D

jj,taky mám soustruh a frézku na dílně, ale na tohle bych si netrufl. Leda si soustružím podložky pod kola, příruby a podobný hovadiny.. :)
Z tou převodovkou je zajímavý, že vleze do e30. Předpokládám, že se musí v každým případě zkrátit táhlo řazení.

Do e36ky by bylo asi nejlepší nějaká M62TU (s Vanosem), se svou nativní převodovkou (ten 6q man. se ale blbě shání). Jako diff z M3 3,2 by mohl ten krouťák pobrat. Zkoro nejjednodušší vychází aplikovat V8 přímo do M3 3,2 bez motoru/spojky/převodovky.
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#32 Příspěvek od Fabi »

nevím jak u 30 ale u 36 stačí dvě rány kladivem do tunelu a převodovka je tam :D ale víc bych se přikláněl k 4.0 mín elektriky mín starostí. Každopádně to kábro je boží :D :D
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#33 Příspěvek od BOOST »

Já dostal do E30 do tunelu šestikvalt bez jakýkoli rány kladivem. Je teda pravda, že na dost místech to je jen tak tak. Táhlo řazení se sakra zkrátilo: :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Převodovka v tunelu:
Obrázek
Obrázek
Streety
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#34 Příspěvek od Streety »

To Fabi: Ahoj. Je to fakt pecka! :respect: Chtel jsem se jenom zeptat, jak si vyresil posilovac brzd. Prepakovanim? Z tech fotek to neni patrne. Diky.
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#35 Příspěvek od BOOST »

Brzdy jsou udělané přepákováním, nemám fotku finálního řešení, protože to už jsem dodělával, když byl motor na místě. Prototyp byl poddimenzovaný, ale princip je z toho poznat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jinak na V8 jsem pro jistotu dodělal i olejový chladič pomocí olejofiltrboxu z E60 M5 V10.
Streety
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#36 Příspěvek od Streety »

Pekna prace! :palec:
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#37 Příspěvek od Johnys »

Dívám se že to je moc komplikovaný
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BOOST píše:Brzdy jsou udělané přepákováním, nemám fotku finálního řešení, protože to už jsem dodělával, když byl motor na místě. Prototyp byl poddimenzovaný, ale princip je z toho poznat ...

Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Johnys píše:Dívám se že to je moc komplikovaný


a cos čekal :?: :lol: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fabi
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 14.12.2009 01:00
Bydliště: Praha 9

#40 Příspěvek od Fabi »

no přece že se koupí dvě auta přes den se to pošolíchá a večer se odjiždít trhat asfalt :D :D :D :D
Odpovědět