Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přestavba 328 na M5 motor
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Není to sice úplně ono, ale pro informaci dobré dost: http://www.e30.de/v8/v8.htm
E30 má méně místa v motorovém prostoru, nápravnice bude s vanou kolidovat jinak, nebudeš muset tak konvertovat podvozek na pětidíru, zbytek je skoro stejný.
E30 má méně místa v motorovém prostoru, nápravnice bude s vanou kolidovat jinak, nebudeš muset tak konvertovat podvozek na pětidíru, zbytek je skoro stejný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Sice to není E36, ale mám v tom M60B40 V8 s šestikvaltem. S 50tKč bych se do toho nepouštěl ani náhodou.
Jede to asi takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=H9whBgds6UU
http://www.youtube.com/watch?v=Bqd4VlWPt3I
http://www.youtube.com/watch?v=aO8BgcasVXo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZElo2FEZ-BY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=vD58xrFpUyQ
Ještě to nemá vychytaný všechny mouchy.
Orientačně z 0-100 za 5.2s, z 0-200 za cca. 17.5s.
Nebyly k tomu ideální podmínky a mám tam svor 2.93, možná by to sneslo i kratší a pak by se ty časy daly možná i trochu vylepšit.



Jede to asi takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=H9whBgds6UU
http://www.youtube.com/watch?v=Bqd4VlWPt3I
http://www.youtube.com/watch?v=aO8BgcasVXo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZElo2FEZ-BY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=vD58xrFpUyQ
Ještě to nemá vychytaný všechny mouchy.
Orientačně z 0-100 za 5.2s, z 0-200 za cca. 17.5s.
Nebyly k tomu ideální podmínky a mám tam svor 2.93, možná by to sneslo i kratší a pak by se ty časy daly možná i trochu vylepšit.
Kupoval jsem kvůli tomu celou E38 740i s šetikvaltem. Současně se zástavbou V8 jsem koupil komplet všechny silentbloky a čepy na celém podvozku. Koupil jsem nový podvozek (tlumiče s pružinama). Přepákování brzd, držáky motoru, držák, převodovky, komplet výfuk z nerezu včetně části svodů, to vše jsem vyráběl. Pár věcí na soustruhu a fréze jsem měl za velice dobré ceny, nákup materiálu taktéž, protože mým povoláním je strojařský konstruktér, takže k tomuhle mám dobrý přístup. Jinak veškerou práci na autě jak výměnu všech čepů, siláčů, tak jakékoliv úpravy ohledně zástavby (držáky motoru, převodovky, svody, výfuk...) jsem si dělal sám, takže to není započtené v konečné ceně. Ještě je do té sumy započten nákup komplet brzd z E46 330i s novými kotouči a destičkami, které ještě nejsou na autě. Motor byl celý přetěsněn, vana odfrézována a zavařena, aby motor seděl v autě, tak jak má bez podkládání nápravnice. No a ta suma je +- 130tKč. Není v tom cena cabria, to už jsem měl předtím.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tož rešpekt no.. tomu říkám inženýrská
K takovýmu účelu je fórum super, že někdo vymyslí taky něco jinýho než co nám nakreslily do ETK..
jj,taky mám soustruh a frézku na dílně, ale na tohle bych si netrufl. Leda si soustružím podložky pod kola, příruby a podobný hovadiny..
Z tou převodovkou je zajímavý, že vleze do e30. Předpokládám, že se musí v každým případě zkrátit táhlo řazení.
Do e36ky by bylo asi nejlepší nějaká M62TU (s Vanosem), se svou nativní převodovkou (ten 6q man. se ale blbě shání). Jako diff z M3 3,2 by mohl ten krouťák pobrat. Zkoro nejjednodušší vychází aplikovat V8 přímo do M3 3,2 bez motoru/spojky/převodovky.


jj,taky mám soustruh a frézku na dílně, ale na tohle bych si netrufl. Leda si soustružím podložky pod kola, příruby a podobný hovadiny..

Z tou převodovkou je zajímavý, že vleze do e30. Předpokládám, že se musí v každým případě zkrátit táhlo řazení.
Do e36ky by bylo asi nejlepší nějaká M62TU (s Vanosem), se svou nativní převodovkou (ten 6q man. se ale blbě shání). Jako diff z M3 3,2 by mohl ten krouťák pobrat. Zkoro nejjednodušší vychází aplikovat V8 přímo do M3 3,2 bez motoru/spojky/převodovky.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
BOOST píše:Brzdy jsou udělané přepákováním, nemám fotku finálního řešení, protože to už jsem dodělával, když byl motor na místě. Prototyp byl poddimenzovaný, ale princip je z toho poznat ...
Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition