Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

MAZÁNÍ M52 B28 E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#1 Příspěvek od ACDC »

Při startu zhasne kontrolka mazání až za cca 1-2 sec, nezávisí to vůbec na teplotě. Najeto 240 000. Dle mechanika od bavoráků je to normální. Ale všechna předchozí auta různých značek vč. mnoha BMW zhasínali prakticky ihned. Je to fakt normální?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

po těch 240.000km bych už vyměnil olej, to by mělo pomoct. :D
takže ověřit co je špatně:
-olej
-čidlo tlaku o.
-ucpanej o. filt
-o. ventil
-o. pumpa
-ložiska

dvě sekundy není zas tak moc, tak by z mýho pohledu stačilo akorát přeměřit, jestli je čidlo funkční a zatím bych to neřešil
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

me todle zaclo delat kdyz sem presel na olej od jinyho vyrobce , proste hustejsi tak to trva nez se natlakuje a na teplote to az tak nezalezi... zacal bych vymenou oleje a uvidis jak to bude dal ;) kazdopadne 2 vteriny bych neřešil :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#4 Příspěvek od ACDC »

Filtr a olej nový, dělalo to i na jinou značku oleje (nevěděl jsem co tam bylo - asi origo něco-minulá výměna v bav. servisu) teď je tam 5W-40.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

M52B28 v e36, dělá mi to tak co jsem to koupil dřív 5W40 Mobil teď 10W40 Valvoline a pořád cca ty 2sec. Ptal jsem se i jiných majitelů 2.8 a všem to dělalo stejně. Nemyslím, že by to bylo špatně. :wink:
lucas22
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pát 01.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od lucas22 »

Taky mi to dela na 323i. Vetsinou, kdyz napriklad auto dele nez par hodin stoji bez nastartovani. Kdyz zhasnu a startuju treba hned po nekolika minutach, tak kontrolka zhasina okamzite. Mam pocit jako by olej stekl z olejoveho filtra do vany.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od icecold »

mě to dělá taky v 320i, neřešil bych to ;-)
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#8 Příspěvek od ACDC »

Dík za názory
Madthomas
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: stř 16.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1523

#9 Příspěvek od Madthomas »

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... il_filter/

Tento dil byva uz vychozenej a tak ztece do vany i trocha oleje kterej by se mel udrzet nahore (nejsu mechanik takze hodne laicky) - po startu tak chvilicku trva nez se to natlakuje. Me to dela taky (e36 328i najeto 220k km). Dela to kdyz delsi dobu stojim, kdyz prijedu a pak jedu treba za 10 minut zase tak to zhasne hned..vzhledem k tomu ze u myho auta to je jeden kus a neni zrovna levnej tak to resit nebudu. Zvlast kdyz to sviti fakt jenom chvilku a pri startu po delsim stani
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#10 Příspěvek od Maysner »

zacla mi to delat M50B25 po vymene oleje, M52B28 taky. dalsi M52B28 to zacla po vymene oleje za mogul 10W-40, jako predchozi, delat taky. ted chci vyzkouset jinej olej. u aut s menitelnym celym oil filtrem vim, ze to delava chybejici nebo nefunkcni zpetny ventil primo ve flitru. jenze u techto motoru je vymenna jen vlozka filtru, tak musi byt zpetny ventil nekde jinde.
samotnymu se mi nelibi, ze ta kontrolka tak dlouho sviti. mela by okamzite po nastartovani zhasnout :roll: at tam je jakejkoli olej
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#11 Příspěvek od BMWIIIPower »

:D mi to sice nedělá (5w40 TEXACO plná),ale 2 sec bych taky neřešil..
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#12 Příspěvek od Maysner »

BMWIIIPower píše::D mi to sice nedělá (5w40 TEXACO plná),ale 2 sec bych taky neřešil..
ty 2s bezi vrsek motoru nasucho :? kdyz je to vsechno ztekly ve vane :roll:
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#13 Příspěvek od BMWIIIPower »

Maysner píše:
BMWIIIPower píše::D mi to sice nedělá (5w40 TEXACO plná),ale 2 sec bych taky neřešil..
ty 2s bezi vrsek motoru nasucho :? kdyz je to vsechno ztekly ve vane :roll:

pokud je v pořádku jednocestný ventil,pak vršek neběží na sucho a do vany nesteče všechno :roll: a jinak tu je řeč o svítící kontrolce,ne o vršku motoru.
lucas22
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pát 01.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od lucas22 »

sorry za blby dotaz, ale ktory z tych suciastok je jednocestny ventil?
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#15 Příspěvek od BMWIIIPower »

lucas22 píše:sorry za blby dotaz, ale ktory z tych suciastok je jednocestny ventil?
http://static.bmwfans.info/images/epc/OTM2X3A=.png DÍL Č.2
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od xSAFA »

Tak tak jak píše BMWIIIPower, už jsem na to koukal dřív a ten zpětný ventilek tam je. Dle mého kontrolka svítí po dobu, než čerpadlo natlačí určité množství oleje a tím pádem vytvoří tlak v tělese s filtrem, kde je snímač. To ale neznamená, že by motor někde jel na sucho... 8O Neřeknu kdyby to svítilo 10sec nebo na volnoběh se rozvěcovalo ale takhle chvilečku po startu si myslím, že je v normálu...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tlakový cidlo je umístěný na bloku , když je ten ventil spatnej a propousti olej stykati z hlavy do vany a to je spatne ... jakmile cerpadlo natlakuje a cidlo ma dostatecnej tlak tak ti kontrolka zhasne že :) jenze cidlo je na bloku tzn. že hlava opravdu urcitej okamzik jede na zbytky jenom ktery tam sou a nemá dostate oilu.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#18 Příspěvek od BMWIIIPower »

MattyX píše:tlakový cidlo je umístěný na bloku , když je ten ventil spatnej a propousti olej stykati z hlavy do vany a to je spatne ... jakmile cerpadlo natlakuje a cidlo ma dostatecnej tlak tak ti kontrolka zhasne že :) jenze cidlo je na bloku tzn. že hlava opravdu urcitej okamzik jede na zbytky jenom ktery tam sou a nemá dostate oilu.
Pokud je v háji jednocestný ventil,je to tak jak píšeš,že z hlavy steče olej.Otázkou je,za jak dlouho steče a co se na ventilu může pokazit.Je tam jen dírka zakrývaná kuličkou (na kterou nejspíš tlačí pružina?)...nevím,nevím,myslím,že ten ventil je věčnej :) A to že trvá než se celý okruh natlakuje??No a?,vždyť je vše perfektně promazaný,tak o co jde??Tak nechcípejte motor a máte to vyřešený..nebo zná někdo jiný způsob jak udržet tlak?? :D :D :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pri startovani a vypinání motoru ti trva nez se celej okruh natlakuje takze to vzdycky jede na mensi tlak nez potrebuje , ale to je zase vykompenzovany tim ze mas maly otacky zase a tim padem mensi treni .. jednocestnej ventil nebude mit nekonecnou zivotnost :) tak jako vsechny dozivotni veci v aute ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od xSAFA »

Myslím, že se tady zachází už do zbytečných polemizací a domněnek a dělá se problém z ničeho. Povídačky o tom, že vršek motoru jede na sucho a kdesi cosik jen kvůli tomu, že po startu svítí 2sec kontrolka oleje, což běžně dělají i jiná novější auta je myslím odvážné tvrzení. Mě to takhle svítí už co jsem auto koupil (cca 40tis km a kdoví jak dlouho to takhle už svítí) a jezdím bez problému a vsadím se, že ještě dlouho budu já i další budoucí majitelé.

Ten zpětnej ventilek skutečně bude myslím bezporuchová součástka, leda, že by se ta kulička vypařila 8O . Ostatně sundávat kvůli jeho kontrole hlavu a pak třeba zjistit, že to bylo k hovnu nebude asi moc fajn... :)


Obrázek
Odpovědět