Opět mě začal nedobíjet alternátor při překročení čtyř tisíc ot. ,vyřeším to repasí.
Ale otázní zní : Může mít vliv špatně dobíjecího alternátoru na výkon motoru ?
Mám e36 325td čipnuté a do těch čtyř tis.otáček táhne pěkně ,pak jakoby mě někdo chytil za prdel a nechce se mu.
Může to být ten altík ,nebo mám hledat jinde ?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
alternátor
Mám problém s dobíjením. Kontroloval jsem kostru, íkdyž přesně nevím jak, ale změřil jsem odpor mezi motorem a kastlí a potom mezi baterkou a kastlí, je tam 0,2 Ohm.
Když jedu tak kontrolka skoro pořád mírně problikává i třeba ve 3 tis. ot. a na volnoběh to signalizuje, že to skoro nedobíjí. Problém se objevíl hodně rychle, normálně to dobíjelo a najednou při cvakání ABS pohasínaly světla a od tý doby mi to pořád signalizuje problém s dobíjením.
Měřil jsem napětí na volnoběh a lítá to mezi 11,7 a 13,7. Když to přestane dobíjet zvýší se slyšitelně otáčky motoru asi o 50, potom stačí přidat plyn a zase to chvílí dobíjí, potom samo přestane a takhle pořád dokola.
Můžete mi potvrdit, že to bude na 99% problém s alternátorem?
Je to e36 323i
Když jedu tak kontrolka skoro pořád mírně problikává i třeba ve 3 tis. ot. a na volnoběh to signalizuje, že to skoro nedobíjí. Problém se objevíl hodně rychle, normálně to dobíjelo a najednou při cvakání ABS pohasínaly světla a od tý doby mi to pořád signalizuje problém s dobíjením.
Měřil jsem napětí na volnoběh a lítá to mezi 11,7 a 13,7. Když to přestane dobíjet zvýší se slyšitelně otáčky motoru asi o 50, potom stačí přidat plyn a zase to chvílí dobíjí, potom samo přestane a takhle pořád dokola.
Můžete mi potvrdit, že to bude na 99% problém s alternátorem?
Je to e36 323i
Měl jsem přesně to samý akortá motor m42, a vyřešil jsem to repasí altíku(špatný diodový blok) a nová baterka + spravení drátu v zadním víku kufru. Od tý doby jezdím v pohoděradekc píše:Mám problém s dobíjením. Kontroloval jsem kostru, íkdyž přesně nevím jak, ale změřil jsem odpor mezi motorem a kastlí a potom mezi baterkou a kastlí, je tam 0,2 Ohm.
Když jedu tak kontrolka skoro pořád mírně problikává i třeba ve 3 tis. ot. a na volnoběh to signalizuje, že to skoro nedobíjí. Problém se objevíl hodně rychle, normálně to dobíjelo a najednou při cvakání ABS pohasínaly světla a od tý doby mi to pořád signalizuje problém s dobíjením.
Měřil jsem napětí na volnoběh a lítá to mezi 11,7 a 13,7. Když to přestane dobíjet zvýší se slyšitelně otáčky motoru asi o 50, potom stačí přidat plyn a zase to chvílí dobíjí, potom samo přestane a takhle pořád dokola.
Můžete mi potvrdit, že to bude na 99% problém s alternátorem?
Je to e36 323i
Ještě by mě zajímalo jak velkej bude problém vyndat alternátor. Podle Jak na to je potřeba vyndat i ventilátor, nepůjde to i bez toho?
EDIT: ventilátor jsem nakonec musel vyndat, abych se pořádně dostal ráčnou k napínáku, ale je to jednoduchý...
tady nějakej návod http://www.dvatp.com/bmw/diy/alternator/
EDIT: ventilátor jsem nakonec musel vyndat, abych se pořádně dostal ráčnou k napínáku, ale je to jednoduchý...
tady nějakej návod http://www.dvatp.com/bmw/diy/alternator/
-
cybernetworm
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Výkon motoru alternátor samo ubírá,ale ne zase tak moc. I kdyby měl výstup do zkratu tak veme výkonu dle proudového výkonu. Většinou je to tak do 2kW, takže tolik by to znát být němělo, skoro vůbec. Jiná věc může být pokles napětí a tím i možný(nevím ale jestli pravděpodobný) pokles např. na cívkách svíček pokud alternátor nedobíjí... Nebo řídící jednotka může něco omezit když nedobíjí altík.damian píše:Opět mě začal nedobíjet alternátor při překročení čtyř tisíc ot. ,vyřeším to repasí.
Ale otázní zní : Může mít vliv špatně dobíjecího alternátoru na výkon motoru ?
Mám e36 325td čipnuté a do těch čtyř tis.otáček táhne pěkně ,pak jakoby mě někdo chytil za prdel a nechce se mu.
Může to být ten altík ,nebo mám hledat jinde ?
-
cybernetworm
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Sice je ten alternátor více zatěžován,ale je to nepravděpodobné že by odešel. Takové odběry tam nejsou, spíš akorát ten silnější dobije někdy baterku o něco rychleji... Tím víc kdyby se jezdilo na menší vzdálenosti kde by musel víc dobíjet. Spíš tam někdo vyměnil menší pže chtěl ušetřitradekc píše:Zajímalo by mě, jestli může odejít alternátor z důvodu, že má jen 90A a podle ETk tam patří nejspíš 140A? Podle ETK se tam dávaly 80A a 140A a typuju, že do mýho patří 140A. Z výbavy mám např. vyhřívaný sedačky, ASC+T, mlhovky...
