Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

alternátor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
damian
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Ústí n/L

#1 Příspěvek od damian »

Opět mě začal nedobíjet alternátor při překročení čtyř tisíc ot. ,vyřeším to repasí.
Ale otázní zní : Může mít vliv špatně dobíjecího alternátoru na výkon motoru ?
Mám e36 325td čipnuté a do těch čtyř tis.otáček táhne pěkně ,pak jakoby mě někdo chytil za prdel a nechce se mu.
Může to být ten altík ,nebo mám hledat jinde ?
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#2 Příspěvek od radekc »

Mám problém s dobíjením. Kontroloval jsem kostru, íkdyž přesně nevím jak, ale změřil jsem odpor mezi motorem a kastlí a potom mezi baterkou a kastlí, je tam 0,2 Ohm.
Když jedu tak kontrolka skoro pořád mírně problikává i třeba ve 3 tis. ot. a na volnoběh to signalizuje, že to skoro nedobíjí. Problém se objevíl hodně rychle, normálně to dobíjelo a najednou při cvakání ABS pohasínaly světla a od tý doby mi to pořád signalizuje problém s dobíjením.
Měřil jsem napětí na volnoběh a lítá to mezi 11,7 a 13,7. Když to přestane dobíjet zvýší se slyšitelně otáčky motoru asi o 50, potom stačí přidat plyn a zase to chvílí dobíjí, potom samo přestane a takhle pořád dokola.
Můžete mi potvrdit, že to bude na 99% problém s alternátorem?
Je to e36 323i
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#3 Příspěvek od liza »

radekc píše:Mám problém s dobíjením. Kontroloval jsem kostru, íkdyž přesně nevím jak, ale změřil jsem odpor mezi motorem a kastlí a potom mezi baterkou a kastlí, je tam 0,2 Ohm.
Když jedu tak kontrolka skoro pořád mírně problikává i třeba ve 3 tis. ot. a na volnoběh to signalizuje, že to skoro nedobíjí. Problém se objevíl hodně rychle, normálně to dobíjelo a najednou při cvakání ABS pohasínaly světla a od tý doby mi to pořád signalizuje problém s dobíjením.
Měřil jsem napětí na volnoběh a lítá to mezi 11,7 a 13,7. Když to přestane dobíjet zvýší se slyšitelně otáčky motoru asi o 50, potom stačí přidat plyn a zase to chvílí dobíjí, potom samo přestane a takhle pořád dokola.
Můžete mi potvrdit, že to bude na 99% problém s alternátorem?
Je to e36 323i
Měl jsem přesně to samý akortá motor m42, a vyřešil jsem to repasí altíku(špatný diodový blok) a nová baterka + spravení drátu v zadním víku kufru. Od tý doby jezdím v pohodě :wink:
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#4 Příspěvek od radekc »

Ještě by mě zajímalo jak velkej bude problém vyndat alternátor. Podle Jak na to je potřeba vyndat i ventilátor, nepůjde to i bez toho?

EDIT: ventilátor jsem nakonec musel vyndat, abych se pořádně dostal ráčnou k napínáku, ale je to jednoduchý...

tady nějakej návod http://www.dvatp.com/bmw/diy/alternator/
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#5 Příspěvek od radekc »

Zajímalo by mě, jestli může odejít alternátor z důvodu, že má jen 90A a podle ETk tam patří nejspíš 140A? Podle ETK se tam dávaly 80A a 140A a typuju, že do mýho patří 140A. Z výbavy mám např. vyhřívaný sedačky, ASC+T, mlhovky...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xSAFA »

Mám pocit že auta se 140A alternátorem mají ve výpisu výbavy uvedeno "570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY "
cybernetworm
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od cybernetworm »

damian píše:Opět mě začal nedobíjet alternátor při překročení čtyř tisíc ot. ,vyřeším to repasí.
Ale otázní zní : Může mít vliv špatně dobíjecího alternátoru na výkon motoru ?
Mám e36 325td čipnuté a do těch čtyř tis.otáček táhne pěkně ,pak jakoby mě někdo chytil za prdel a nechce se mu.
Může to být ten altík ,nebo mám hledat jinde ?
Výkon motoru alternátor samo ubírá,ale ne zase tak moc. I kdyby měl výstup do zkratu tak veme výkonu dle proudového výkonu. Většinou je to tak do 2kW, takže tolik by to znát být němělo, skoro vůbec. Jiná věc může být pokles napětí a tím i možný(nevím ale jestli pravděpodobný) pokles např. na cívkách svíček pokud alternátor nedobíjí... Nebo řídící jednotka může něco omezit když nedobíjí altík.
cybernetworm
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od cybernetworm »

radekc píše:Zajímalo by mě, jestli může odejít alternátor z důvodu, že má jen 90A a podle ETk tam patří nejspíš 140A? Podle ETK se tam dávaly 80A a 140A a typuju, že do mýho patří 140A. Z výbavy mám např. vyhřívaný sedačky, ASC+T, mlhovky...
Sice je ten alternátor více zatěžován,ale je to nepravděpodobné že by odešel. Takové odběry tam nejsou, spíš akorát ten silnější dobije někdy baterku o něco rychleji... Tím víc kdyby se jezdilo na menší vzdálenosti kde by musel víc dobíjet. Spíš tam někdo vyměnil menší pže chtěl ušetřit :) a třebas nebyl v extra stavu, tak se odporoučel.
Odpovědět