Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rozpěra vs. křivé auto

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od paveld »

Dá se to nějak srovnat? Tušil jsem že něco nebude ok, protože mám blbě odklony, jeden je ještě v limitu ale druhý - teď nevim o kolik - je moc, směrem ke středu auta.
Dnes když jsem zkusil nasadit rozpěru mezi přední tlumiče, tak se mi tam cca o 0,5cm nevejde.

Propilovat díry na šrouby horního uložení tlumiče beru spíš jako krajní řešení :wink: .
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

počky ale 0.5 cm je normalni , kdyz nasadnim rozperu tak mi taky skoro pul centaku pak chybi a clovek musi pouzit onu hrubou silu aby ju nasadil... a to vim stopro ze auto buchlý na klobouka nebylo , to máš tak všude , ono ji kus musi chybět aby jakoby rozpírala ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od paveld »

a kde tu hrubou sílu na nasazení rozpěry bereš? :D
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od paveld »

já totiž myslel že ta rozpěra ne že má takhle rozpírat tlumiče, ale má zamezit tomu aby se za jízdy hejbaly.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no ja ji nejsem schopnej vyvinout a dycky musi nekdo pomoct :oops: :lol: jasny , ale montaz rozper je dycky boj hehe :D proto je lepsi montovaci , tu povolis , nasadis pekne na klobouky a pak dotahnes na krev a rozpira pekne :) samože to nesmí být nějaká tatechnix kterou když dotahneš tak už vidíš od pohledu že je v půlce ohlá :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#6 Příspěvek od Mateo »

Chtěl jsme se zeptat, mám rozpěru na předek a na zadek jsem se na to zatim vyprdnul.Škodí to nebo když už předek tak zákonitě i zadek a naopak?Když si představim že předek je tuhej a zadek normál tak si nejsem jistej právě
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

většina lidi jezdí jen s přední rozpěrou , na omezení kroucení karoserie to fakt pomůže , zejmána pokud se dá rozpera u zespod tzv. origo x brace ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#8 Příspěvek od Mateo »

No k x brace se treba jednou dostanu.Chapu ze spousta lidi jezdi vice na predni napravu a ze to sktecne pomuze(ten rozdil byl znatelnej) ona ta zadni mi prijde z dost ze redukuje vyuziti kufru ale me spis slo to jak to je pak se silama kdyz se nekrouti predek ale zadek neni vystuzenej.
OndraZ
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Praha zapad
Klubové ID: 2012

#9 Příspěvek od OndraZ »

Pokud jde o sily, namahani kastle atd.

Ciste teoreticky tim zvysujes tuhost predni casti karoserie. Vyhnano do extremu tim zvysujes tuhost predni napravy => pridas neco na nedotacivosti. Protoze je predek tuzsi a zachytava vic sil zrejme se tim i o neco zvysuje torzni namahani karoserie.

Tot bohapusta teorie ;-)
TMC
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 19.08.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od TMC »

taky mi už mi v několika autorizovanejch BMW servisech řekli, že rozpěra je sice hezká věc, ale jen do tý doby, než mě někdo třeba jen lehce ťukne na přední část auta, případně když to nedejbože rozstřelim sám, pak to co se stane na jedný straně auta, stane se i na druhý, jen opačnym směrem. Ale nechal jsem si jí tam no, je to rozdíl, i když tam X-brace mam.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od paveld »

Tak díky, uklidnil jsi mě :-). Někoho ukecám a zkusim tam tu rozpěru narvat, třeba mi to i srovná ten vadný odklon.
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Klubové ID: 2116
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ROBi »

Je to za jízdy nějak znát, že tam rozpěra je? Projevuje se to nějak, nebo je to vysloveně jen pro "lepší pocit"?
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

ROBi píše:Je to za jízdy nějak znát, že tam rozpěra je? Projevuje se to nějak, nebo je to vysloveně jen pro "lepší pocit"?
při normální jízdě nic nepoznáš, ale když jedeš ostře zadáčky tak je znát ... sám jsem si ji nechal vyrobit na e36tku a půjdu stejnou sestou i na E46. Aby ta rozpěra byla k něčemu tak musí být kvalitní ... tudíž varianta tenkostěnné hliníkové trubky + uchycení na podbech 1mm tlustým alu plechem celkem za 1tis Kč jsou naprosto vyhozené peníze - pouze designovka.
Důležité je aby ta rozpěra měla nastavitelnou délku = excentrický šroub na úchytu nebo jiný systém nastavení (závit + dvě matice apod.). Nesmí být volná ani moc napružená.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od paveld »

Já zas četl že je lepší, když je z jednoho kusu, než aby měla nějaké šroubované spoje - právě aby to v nich nemělo tendenci se hýbat. Já mám nějakou dvojitou, snad z hliníku nebo co to je a vypadá poctivě. Uvidim co to udělá jak ji dám do auta...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Huska »

paveld píše:Já zas četl že je lepší, když je z jednoho kusu, než aby měla nějaké šroubované spoje - právě aby to v nich nemělo tendenci se hýbat. Já mám nějakou dvojitou, snad z hliníku nebo co to je a vypadá poctivě. Uvidim co to udělá jak ji dám do auta...
to co píšeš je problém levných /nekvalitních, které skutečně nemají přesnost a jsou z měkkých materiálů. Já si ji nechal svařit z vysokopevnostní tenkostěnné oceli a ted na e46tce nechám jen jeden excentr na jednom podběhu. nebo závitovou tyč uprostřed /matice (bacha musí mít opačný závit) .... pak se nemá co hýbat. S citem do ní náš napětí a dotáhneš kontramaticemi
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
D-E-J-V
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: čtv 22.11.2007 01:00
Bydliště: Tvarožná Lhota
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od D-E-J-V »

paveld píše:a kde tu hrubou sílu na nasazení rozpěry bereš? :D
nepomohlo by třeba celý předek zdvihnout před montáží?..třeba se ta délka zvětší když to nebude zatížené a vzpěra tam pujde jednoduše nasadit..
Odpovědět