Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřívání M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#1 Příspěvek od Paulie001 »

Zdravím,

mám problém s mým M52 v E36 320iT, po počáteční fázi, kdy se odvzdušnila chl.soustava, vyměnilo víčko chladiče, problém neustal.

Projevuje se to asi takto, motor se zahřeje, chvíli drží teplotu, poté se začne zahřívat až téměř k červenému, začne teprve topit topení a teplota klesne zase na střed stupnice. A tak se to pořád opakuje. Postupně se ztrácela i voda (a to vcelku hodně, během 14 dní jsem nalil asi 10L destilky, nyní jsme měli chladič dole, vč. všech trubic až k přírubě k motoru a přetmelili v místě kde se vkládá termostat, který tam stejně není - už je objednán nový). Ovšem to přehřívání je stále stejné, jen musím zítra kouknout zda se neztrácí pořád voda. Hlava by měla být ok, měnil se olej a zdál se být v klidu, auto nekouří, prostě nic nedává známky toho, že by se voda tlačila do motoru.

Neměl někdo podobný problém? Případně radu jak řešit? Nebo komu by se dalo v Ostravě a okolí svěřit auto? Díky
Beckham_7
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 01.09.2010 00:00

#2 Příspěvek od Beckham_7 »

Ahoj, určitě se to přehřívá, nebo si jen ručička dělá co chce?Jestli nemáš třeba špatné jen čidlo co dává info pro přístrojovku...Mě to také dělalo, ale naopak že se to normál zahřálo a pak ručička sjela úplně dolů a pak zase z5...Tak se to pořád opakovalo...
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#3 Příspěvek od Paulie001 »

No původně jsme si mysleli, že to dělá špatný termostat, ale tím to nebude, protože tam není žádné. Zítra mrknu jestli se ztrácí stále ta voda. Hlavně mi nejde do hlavy, že teplota vyletí nahoru, začne topit topení, teplota padne a po chvíli jde zase do introše jen studený vzduch a teplota jde zase nahoru. Vůbec mi to nebere hlava kde by mohl být problém
Beckham_7
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 01.09.2010 00:00

#4 Příspěvek od Beckham_7 »

A lechce prasklé těsnění to bejt nemůže?Nejde ti tlak do té expánzky?To by mohlo znamenat i to topení...Protože když je ruplé těsnění pod hlavou, tak topení netopí...Ale jestli tam máš nějakou mikroprasklinku, tak by to mohlo dělat tokovou neplechu...Těžko říct no
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#5 Příspěvek od Paulie001 »

Tlak vypadá, že v expanské není, přiložili jsme na to pracku a nic nebylo poznat
Beckham_7
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 01.09.2010 00:00

#6 Příspěvek od Beckham_7 »

A nikdy se ti auto nepřehřálo až tak, že by ti šel kouř s pod kapoty?Jestli ne, tak je to divný...a přeci kdyby se to přehřálo až do črveného, tak by trvalo nějakej čas než by to slezlo dolu, přeci motor nevychladne tak rychle.Tobě ta ručička sleze normálně za jízdy, nebo jak? ..A když říkáš že se to na jízdě nějak neprojevuje, tak bych to viděl na nějakej blbej snímač nebo čidlo...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#7 Příspěvek od Dan td »

Pokud topení střídavě topí a pak netopí, máš to zřejmě špatně odvzdušněné. M52 se odvzdušňují celkem blbě. Pokud se to uvaří, může se ti voda ztratit třeba pod víčkem, tím jak je motor a chladič horkej se hned odpaří a ani to nepoznáš.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#8 Příspěvek od Paavo »

jen upresnikm, ze mam na 100% ruple tesneni pod palici,nebo palici a topeni topy jako divy............tak bych to kategoricky nedefinoval, ze to nebude topit.Do expanzky to tlakuje......chystam se na opravu :oops:
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#9 Příspěvek od Paulie001 »

Tak dneska se to pokusím ještě znova odvzdušnit a uvidím zda to pomohlo, zatím díky za pomoc, snad se to vyřeší co nejdříve, mrazy se blíží a nechce se mi pořád kupovat fridex a destilku :?
Mirek
Registrovaný
Příspěvky: 205
Registrován: úte 27.07.2004 00:00
Bydliště: P10

#10 Příspěvek od Mirek »

Par otazek:
Pokud by se neztracela voda, hreje se to jen kdyz auto stoji, nebo i za jizdy? Mas klimu? Pokud ano, spina ti pri prehrati elektricka sahara?
Mas v poradku viscospojku?

Ztraci-li se voda a hadicemi to neni, o co opiras sve tvrzeni, ze by hlava mela byt v poradku? Pouze o fakt, ze nejde voda do oleje ani olej do vody? Jsou hadice natlakovane jako kamen, kdyz se motor prehreje?
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#11 Příspěvek od Paulie001 »

Tak dnes ujeto cca 50km, auto se teplotou dostalo pouze ke konci modrého pole, voda je na své hladině a topení jelo od začátku. Nejde mi do hlavy, že se auto chová pokaždé úplně jinak i když teplota a styl jízdy je stejný.


Jinak jak někdo psal dotaz na klimu, klimu auto nemá :(
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Kami1 »

co takhle tam nejdřív dát ten termostat a pak řešit problémy :tutuk:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A proč tam nedáš od začátku ten termostat, má přece na teplotu zásadní vliv.. ?? 8O
Paulie001
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 23.01.2009 01:00
Bydliště: Petřvald

#14 Příspěvek od Paulie001 »

ten by měl být už na poště a zítra ho jedu vyzvednout
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#15 Příspěvek od Jamall »

Kamaráde nezávidím, minulou zimu jsem si se stejným motorem prošel stejným utrpením, jako teď ty.

Udělej dva testy:

Zkontroluj pumpu jestli tlačí správně vodu....otevři odvzdušnovák nech zavřené hl. víčko a přidávej plyn, se stoupajícími otáčkami, musí plynule stoupat i vodní sloupek. V případě, že ne, pumpa má spečené lopatky….u M50-M52 normálka lopatky jsou z plastu, jestli budeš kupovat jinou kup s kovovou vrtulkou

Až budeš vařit tak podrž chvíli motor v otáčkách, v přídě, že půjde teplota dolu, tak máš podfoukly těsnění pod hlavou...tedy je tam někde skulinka a v nižších otáčkách se pod hlavou tvoří vzduchová komora, která je ve vyšších otáčkách vlivem silné pumpy odsáta-ale nezoufej ani táto možnost hnedka nemusí bezpodmínečně znamenat „more turi tesalutam“....R6 se odvzdušňuje za studena, čumák musí bít mírně nahoru a řeknu ty, že odvzdušnit ku...rvu M52 dá pořádně zabrat

Hodně štěstí, ve většině případů, je to hodně hodně zavzdušnění


Pak dej vědět, jak to dopadlo
Odpovědět