Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přehřívání M52
Zdravím,
mám problém s mým M52 v E36 320iT, po počáteční fázi, kdy se odvzdušnila chl.soustava, vyměnilo víčko chladiče, problém neustal.
Projevuje se to asi takto, motor se zahřeje, chvíli drží teplotu, poté se začne zahřívat až téměř k červenému, začne teprve topit topení a teplota klesne zase na střed stupnice. A tak se to pořád opakuje. Postupně se ztrácela i voda (a to vcelku hodně, během 14 dní jsem nalil asi 10L destilky, nyní jsme měli chladič dole, vč. všech trubic až k přírubě k motoru a přetmelili v místě kde se vkládá termostat, který tam stejně není - už je objednán nový). Ovšem to přehřívání je stále stejné, jen musím zítra kouknout zda se neztrácí pořád voda. Hlava by měla být ok, měnil se olej a zdál se být v klidu, auto nekouří, prostě nic nedává známky toho, že by se voda tlačila do motoru.
Neměl někdo podobný problém? Případně radu jak řešit? Nebo komu by se dalo v Ostravě a okolí svěřit auto? Díky
mám problém s mým M52 v E36 320iT, po počáteční fázi, kdy se odvzdušnila chl.soustava, vyměnilo víčko chladiče, problém neustal.
Projevuje se to asi takto, motor se zahřeje, chvíli drží teplotu, poté se začne zahřívat až téměř k červenému, začne teprve topit topení a teplota klesne zase na střed stupnice. A tak se to pořád opakuje. Postupně se ztrácela i voda (a to vcelku hodně, během 14 dní jsem nalil asi 10L destilky, nyní jsme měli chladič dole, vč. všech trubic až k přírubě k motoru a přetmelili v místě kde se vkládá termostat, který tam stejně není - už je objednán nový). Ovšem to přehřívání je stále stejné, jen musím zítra kouknout zda se neztrácí pořád voda. Hlava by měla být ok, měnil se olej a zdál se být v klidu, auto nekouří, prostě nic nedává známky toho, že by se voda tlačila do motoru.
Neměl někdo podobný problém? Případně radu jak řešit? Nebo komu by se dalo v Ostravě a okolí svěřit auto? Díky
No původně jsme si mysleli, že to dělá špatný termostat, ale tím to nebude, protože tam není žádné. Zítra mrknu jestli se ztrácí stále ta voda. Hlavně mi nejde do hlavy, že teplota vyletí nahoru, začne topit topení, teplota padne a po chvíli jde zase do introše jen studený vzduch a teplota jde zase nahoru. Vůbec mi to nebere hlava kde by mohl být problém
A nikdy se ti auto nepřehřálo až tak, že by ti šel kouř s pod kapoty?Jestli ne, tak je to divný...a přeci kdyby se to přehřálo až do črveného, tak by trvalo nějakej čas než by to slezlo dolu, přeci motor nevychladne tak rychle.Tobě ta ručička sleze normálně za jízdy, nebo jak? ..A když říkáš že se to na jízdě nějak neprojevuje, tak bych to viděl na nějakej blbej snímač nebo čidlo...
Pokud topení střídavě topí a pak netopí, máš to zřejmě špatně odvzdušněné. M52 se odvzdušňují celkem blbě. Pokud se to uvaří, může se ti voda ztratit třeba pod víčkem, tím jak je motor a chladič horkej se hned odpaří a ani to nepoznáš.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Par otazek:
Pokud by se neztracela voda, hreje se to jen kdyz auto stoji, nebo i za jizdy? Mas klimu? Pokud ano, spina ti pri prehrati elektricka sahara?
Mas v poradku viscospojku?
Ztraci-li se voda a hadicemi to neni, o co opiras sve tvrzeni, ze by hlava mela byt v poradku? Pouze o fakt, ze nejde voda do oleje ani olej do vody? Jsou hadice natlakovane jako kamen, kdyz se motor prehreje?
Pokud by se neztracela voda, hreje se to jen kdyz auto stoji, nebo i za jizdy? Mas klimu? Pokud ano, spina ti pri prehrati elektricka sahara?
Mas v poradku viscospojku?
Ztraci-li se voda a hadicemi to neni, o co opiras sve tvrzeni, ze by hlava mela byt v poradku? Pouze o fakt, ze nejde voda do oleje ani olej do vody? Jsou hadice natlakovane jako kamen, kdyz se motor prehreje?
Kamaráde nezávidím, minulou zimu jsem si se stejným motorem prošel stejným utrpením, jako teď ty.
Udělej dva testy:
Zkontroluj pumpu jestli tlačí správně vodu....otevři odvzdušnovák nech zavřené hl. víčko a přidávej plyn, se stoupajícími otáčkami, musí plynule stoupat i vodní sloupek. V případě, že ne, pumpa má spečené lopatky….u M50-M52 normálka lopatky jsou z plastu, jestli budeš kupovat jinou kup s kovovou vrtulkou
Až budeš vařit tak podrž chvíli motor v otáčkách, v přídě, že půjde teplota dolu, tak máš podfoukly těsnění pod hlavou...tedy je tam někde skulinka a v nižších otáčkách se pod hlavou tvoří vzduchová komora, která je ve vyšších otáčkách vlivem silné pumpy odsáta-ale nezoufej ani táto možnost hnedka nemusí bezpodmínečně znamenat „more turi tesalutam“....R6 se odvzdušňuje za studena, čumák musí bít mírně nahoru a řeknu ty, že odvzdušnit ku...rvu M52 dá pořádně zabrat
Hodně štěstí, ve většině případů, je to hodně hodně zavzdušnění
Pak dej vědět, jak to dopadlo
Udělej dva testy:
Zkontroluj pumpu jestli tlačí správně vodu....otevři odvzdušnovák nech zavřené hl. víčko a přidávej plyn, se stoupajícími otáčkami, musí plynule stoupat i vodní sloupek. V případě, že ne, pumpa má spečené lopatky….u M50-M52 normálka lopatky jsou z plastu, jestli budeš kupovat jinou kup s kovovou vrtulkou
Až budeš vařit tak podrž chvíli motor v otáčkách, v přídě, že půjde teplota dolu, tak máš podfoukly těsnění pod hlavou...tedy je tam někde skulinka a v nižších otáčkách se pod hlavou tvoří vzduchová komora, která je ve vyšších otáčkách vlivem silné pumpy odsáta-ale nezoufej ani táto možnost hnedka nemusí bezpodmínečně znamenat „more turi tesalutam“....R6 se odvzdušňuje za studena, čumák musí bít mírně nahoru a řeknu ty, že odvzdušnit ku...rvu M52 dá pořádně zabrat
Hodně štěstí, ve většině případů, je to hodně hodně zavzdušnění
Pak dej vědět, jak to dopadlo