Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Špatná vodní pumpa nebo těsnění

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#1 Příspěvek od StepanMatl »

Ahoj, asi tak tři dny mám v garáži louži pod autem, ztrácí se mi voda (hodně vody). Až dneska jsme na to s kámošem přišli - on si myslí, že buď je v háji vodní pumpa, nebo jen těsnění pod ní. Jak se závada projevu - auto se nepřehřívá a vůbec funguje normálně, jen po chcípnutí vychrstne z prostoru kolem pumpy opravdu dost vody. Co si o tom myslíte vy? Jak drahá může být oprava a opravil byste mi to někdo?
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#2 Příspěvek od Dan td »

Pokud se to nehřeje během jízdy, asi to bude opravdu jen těsnění. Nicméně bych dal rovnou novou i pumpu - je to díl, kterej když se kousne, tak zůstaneš někde viset a stejně musí pumpa ven. Může se ti rozpadnout třeba za měsíc a budeš dělat (nebo platit) 2x tu samou práci.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#3 Příspěvek od StepanMatl »

A ty bys to uměl vyměnit? Zkusil bych asi zatím jen to těsnění...
// Případně tahle pumpa je OK? http://www.e-cat.cz/p-183092/bmw/3-e46- ... 672_272675
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#4 Příspěvek od Dan td »

Asi bych to zvládl, ale nejsem žádnej autoservis, všechno dělám na autě venku a teď už na to není počasí. Ale to snad zvládne každej servis vč. malých "garážistů" :-)
Jinak pumpa jestli jsi ji našel podle typu tak asi OK, v podstatě se obecně liší jen tím, jestli je lopatkové kolo z plastu (což je čím dál tím častěji) nebo kovové (což mi přijde lepší).
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#5 Příspěvek od StepanMatl »

A kdyby byla špatná pumpa, hlásila by diagnostika nějakou chybu? Protože motor je bez závad...
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#6 Příspěvek od Cuky »

nehlásila na pumpě není žádný snímač ani elektronika
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#7 Příspěvek od Dan td »

Odcházející pumpa se projeví tak, že buď to třeba na volnoběh nechladí a teplota jde nahoru, ale při plynulé jízdě to ješt stíhá, nebo právě tak, že přes ni jde voda ven.
Diagnostika ti nic neřekne, je to čistě mechanický problém.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#8 Příspěvek od StepanMatl »

Můžete mi někdo prosím napsat číslo dílu (toho těsnění)? Dík moc.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6220
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#9 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nech si poradit a vymeni i tu pumpu za tu s ocel kolem, beztak je tesne pred smrti... a osobne bych vymenil i termostat, protoze driv nebo pozdeji taky umre a vzdy v nejmene vhodny okamzik, prace uplne stejna a budes mit od tohohle vseho pokoj...
“Ability is what you're capable of doing.”
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#10 Příspěvek od Paty »

víš jak to zjístíš? zahřej motor na tolik že tam vznikne velkej tlak, až tam bude velká teplota tak ti to okolo bude triskat voda a uvidíš kde je chyba jestli okolo toho kola nebo okolo bloku...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#11 Příspěvek od Kami1 »

pokud je má logika(fyzikálně) správná, tak velkej tlak tam vznikne, až když bude teplota v červeným, jinak do tý doby obvykle reguluje chladící soustava...
tzn. že by asi musel vymontovat vrtuli a přehřívat motor
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#12 Příspěvek od Paty »

tak tam je to pod nějakým tlakem tím pádem kapalina vře až ve vyžších stupních třeba 1bar 120stupních (ASI myslím to jako příklad) ale když tomu motoru budeš dávat haštec na místě tak bych se nebál že to nevyvře...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#13 Příspěvek od Kami1 »

termostat otvírá plusmínus při devadesáti...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#14 Příspěvek od StepanMatl »

Voda vystříkne z okolí pumpy jen při chcípnutí motoru... Při zahřátém motoru nikde nic nestříká (nebo jsem si toho aspoň nevšim).
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#15 Příspěvek od Paty »

tak si myslím že to bude pumpa,a utíká to okolo hřídele pumpy na který je řemenice...
být tebou bych se na to podíval,pumpu vyndal a budeš vědět víc...jo a užij si se sundávání vrtule jde to mizerně povolit,jo a je tam obrácenej závit tak si dej pozor...... :wink:
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#16 Příspěvek od StepanMatl »

Dneska jsem ho jel protáhnout cca 60 km, kontrolka se občas rozsvítila, chvíli svítila delší dobu, ale teploměr furt přesně uprostřed, i při volnoběhu se neohřívá, tak by přece snad pumpa mohla být OK ne? Já bych se hrozně rád koukl, ale nechci se do toho vrtat :). Proto prosím někoho, kdo to už dělal, jestli by mi s tím nepomohl...
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko
Klubové ID: 2220

#17 Příspěvek od 3llf »

teď jsem to dělal na 3.0d a je to tak na 2 hodky práce, jo a dělal jsem to doma v garáži :wink:
Odpovědět