Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E46 323 CI sem tam nestartuje a pak netahne - DIAGNOSTIKA

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#1 Příspěvek od Kubis »

Zdravim, mám 323 CI E46 Coupe a stala se mi už 3x takováhle věc. Sednu ráno do auta nastartuju a jedu cca 3 minuty pro snídani, zastavím vylezu vypnu motor zamknu. (Je to vždycky stejnej scénář - nikdy se mi to nestalo hned napoprvý) Přijdu zpátky k autu cca po 5 min a najednou nechce nastartovat pak po delším starování to nakonec vždycky chytlo. Auto má najeto něco málo přes 200.000km.

Aktuální stav: Diagnostika hlásila vadný senzor vačkové hřídele. Cena použitého dílu 1000kč (2500Kč nový). Auto budu mít zítra - napíšu zda to vyřešilo můj problém.

POZOR: není diagnostika jako diagnostika - tam kde mám auto maj kluci origo BMW diagnostiku se softem z Mnichova což mění situaci. Klasické BOSCH a podobné diagnostiky nemají aktuální software jako ta co používají v Mnichově v BMW a nenajdou tak chyby.
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#2 Příspěvek od Aron »

Ahoj,mě to dělá taky(323,E36),že kolikrát nemůžu nastartovat,akorát nezávisle na ohřatym,nebo studenym motoru,chytne až třeba na popáty,svíčky jsem vyloučil,protože by to chytlo špatně,nebo jen na pět válců,ale pokaždé,když už to chytne,tak pěkně a bez plynu,tak jsem taky přemýšlel nad čerpadlem,nebo nějaky čidlo,mám najety taky něco přes 200.000 Km,ta diagnostika by mě taky zajímala,jestli se to teda na ní poznat,ale nechcu někde vypláznout 500,-(né-li víc),a aby mi nic neřekli....
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#3 Příspěvek od Kubis »

No tak se nám to tady pěkně sbíhá, třeba nám někdo poradí =) zatím sem koukal na čerpadla kde to sehnat nejlíp a dobrou kvalitu případně a něco je na ebayi ale nevím co přesně mám hledat. Jak dlouho to dělá tobě už? Měnil si palivový filtr teď někdy? Já měnil ale tím to asi nebude typuju. Svíčky sem neměnil a nevím jestli bych měl a jestli by to pomohlo. Tady je čerpadlo za 6000,- Kč což je palba:

http://www.e-cat.cz/p-3822031/bmw/3-cou ... 96_3454299

Ebay na e46 nic moc a navíc z německa moc neposílaj k nám, což by mě ani tak netrápilo.

http://cgi.ebay.de/Benzinpumpe-BMW-E36- ... 1222wt_913
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#4 Příspěvek od Aron »

No mě to dělá už asi rok a půl,mám auto jenom na víkendovky,tak moc nenajedu,zatím jsem neměnil nic,nechci do toho zbytečně vrážet,na předchozím autě jsem měnil cerpadlo,ale tam to šlo rychleji,parkrát mi za jízdy zdechlo,pak už nešlo nastartovat vůbec,možná bude lepší počkat až se to posere úplně :(
Nějaky čerpadla mají na Aukru:
http://aukro.cz/item1260791179_nove_pal ... w_e36.html
mají i na E46,ten plast,co je kolem se dá určitě použít z toho staryho.
Každopádně asi časem vyměním ten palivovej filtr,protože co mám auto 2,5 roku,tak jsem ho ještě neměnil,ale myslím,že to tím nebude,protože mi to za studena udělalo jenom párkrát a i když jedu rychle,tak to nijak necuká(že by tam šlo málo paliva)
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#5 Příspěvek od Kubis »

Tak sem teď vlez do auta po pročtení některejch EN návodů jak si to vyměnit a čerpadlo jede OK, alespoň se tak tváří teď. Stálo mi to dva dny před barákem a chytnul hned na první pokus, oddělal sem sedačky i gumový a plechový kryt co je na čerpadle a je slyšet jak pracuje.. pred tím než naskočí. Otázka je jestli když nejde nastartovat jestli jede nebo ne. Zkusim se na to soustředit, jenže přes sedačky a ty dekly neni normálně nic slyšet. Jestli Ti to dělá už tak dlouho tak taky počkám, zatím jsem to řešil jen 3x za dobu co auto mám což je už pár měsíců. Nemohl by to bejt teda spíš startér nebo ty svíčky??

Video je tady, dělal sem to teď večer je tam prd vidět ale jde o ten zvuk hlavně:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... _6g9xdPdUk

Taky mi to necuká, jde spíš jen o ten start, pak už se to zdá být OK. Filtr sem měnil nedavno takže tím to taky nebude. Je tam origo novej.
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#6 Příspěvek od Aron »

Já teda nejsem žádnej automechanik,ale ty svíčky bych asi vyloučil,to by to chytlo třeba jen na pět válců a pod otáčkama.
Před startem slyším,jak benzínovy čerpadlo nasaje,akorát jsem si nevšiml,jestli to dělá i při tom,když auto nechce nastartovat,musím se na to příště víc soustředit.
Co jsem tady četl na fóru,tak dost psali o čidle klikovky a ještě o nějakym,myslím,že otáček,ale možná to bude jedno a to samy,každopádně je tam dost čidel,co můžou bejt kaput,nebo je to jen nějakej špatnej kontakt,třeba kostry.
Zatím se mi to nezhoršuje,tak počkám a doufám,že mě auto nenechá nikde vyset,jak něco zjistím novyho,tak to sem pisnu :wink:

Ještě mě napadnul,že by to mohl blbnout imobilizér,to by vysvětlovalo,že pak auto chytne pěkně....
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#7 Příspěvek od Paty »

jen takovej dotaz? Není to čerpadlo náhodou sepnutý přes nějaký relátko? nebo je to sepínaný už přes ECU a ovládá to řídící jednotka??? Jenom se ptám. protože to vypadá jako by to bylo přes relátko a sepíná jak se mu chce...ale jenom se ptám...
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#8 Příspěvek od Kubis »

Hele to je dobrej postřeh, první co radí na US fóru je kouknout na pojistky a na relátko. Ale měl sem zato, že to bylo jen v případě, že auto zdechne úplně a už se nenahodí. Nenapadlo mě že by relátko mohlo jednou jít a pak zas ne.. Ale netušim kde je? Někde za pojistkama je to možný??

Jinak tady je super fotodokumentace a popis výměny pokud by se do toho chtěl někdo pustit. Pokud mi to lehne nic jinýho mi asi nezbyde:

http://forum.e46fanatics.com/showthread ... =fuel+pump
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#9 Příspěvek od Paty »

taky nevím kde je to relátko,zkusil bych ty relátka co jsou v předu u E36 vpravo pod kapotou u pojistek,a nebo někde pod palubovkou(ale to vůbec netuším),no mě to dělalo u Auta zn. Honda,dojel jsem k benzince zdechl zachvilku asi 5min. jsem nastartoval a naskočilo to a v zápětí to zdechlo,zase jsem otočil klíčkem a nic nenaskočilo to(trapas jak svina),netušil jsem čím to bylo a až pak jsem bouchnul rukou pod palubní desku,kde bylo u Hondy to relátko,cvaklo čerpadlo načerpalo a já odjel v pohodě,pak to udělalo zase a zase,až nakonec jsem to rozebral prostříkal WDčkem kontakty a složil,jezdilo to do ty doby než jsem to prodal pak nevím...zkus se potom podívat...
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#10 Příspěvek od Kubis »

Hledal sem nějaký foto kde to relé hledat a našel sem info, že by fakt mělo bejt někde u odkládacího prostoru jak jsou pjistky u spolujezdce:

The FP relay is located up and behind the glove compartment. It is the one to the left of the set of relays (K96)

Možná se musí vyndat kaslík? Nebo je to v těch pojistkách vyklápěcích. Zítra zkusím kouknout. Jinak sem oddělal sedačky a otevřel ty kryty k paliv. čerpadlu abych ho slyšel až mi to zas nepude nakopnout, i když to nepotřebuju. Ty myslíš že když najdu to relé a vyčistím ho (WD40) nebo vyměním mohlo by to vyřešit celej problém?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#11 Příspěvek od Paty »

myslím si že jo,ale nevím to jistě,u BMW jsem to ještě nedělal :( Vyzkoušej co se dá a pak napiš jak jsi dopadl.
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#12 Příspěvek od Kubis »

OK, zatím hledám kde to relé vůbec je =) Mělo by to bejt číslo 3 viz obrázek - zítra kouknu jestli to najdu. Podle toho co sem našel by se to mělo dát výborně otestovat protože 6ka je to samý relé ale pro klakson (takže je možný je prohodit)

Obrázek

Našel sem i popis jak to rozebrat a jak se tam dostat tak jak bude čas se o to pokusim. Asi prohodim klakson relé s relé čerpadla a uvidíme jestli se to ještě ozve.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Přílohy
Fuel Pump E46.jpg
Fuel Pump E46.jpg (11.07 KiB) Zobrazeno 112 x
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#13 Příspěvek od Paty »

no vidíš a já našel kde je to rele u E36 :wink:
Přílohy
Fuel pump rele.JPG
Fuel pump rele.JPG (198.6 KiB) Zobrazeno 112 x
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#14 Příspěvek od Kubis »

Objednal sem nové relé za 18 USD na ebay včetně dopravy (a preventivně vyměním až dorazí). Tady byly celkem drahý co sem koukal. Jinak sem klidně hoď nějaký foto kde je relé u E36 pro ostatní.
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#15 Příspěvek od Aron »

Ono je spousta věcí,co to může bejt,nechce se mi vyměnit půl auta,abych zjistil,že je to nějaká blbost,já počkám,až se to zhorší,nebo nenastartuju,každopádně to může být něco jiného,než máš ty,ale jsem zvědavej,jestli ti to relé pomůže :wink:
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#16 Příspěvek od Paty »

no já jsem to sem dával to foto,ale ono se neukázalo jak tobě,jak jsi to udělal že se ti ty fotky ukázali?
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#17 Příspěvek od Kubis »

Vzal sem obrázky z netu zkopíroval adresu a použil IMG tlačítko vložil link a znovu IMG tlačítko =)
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#18 Příspěvek od Kubis »

Tak dneska došlo nové relé takže se pokusím o výměnu.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#19 Příspěvek od Paty »

tak napiš,jestli je nějaká změna....
Kubis
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Klubové ID: 2728

#20 Příspěvek od Kubis »

Tak sem instaloval nové relé a to tak, že sem to nové dal raději za to co patří ke klaksonu a to od klaksonu sem dal místo toho co bylo pro pumpu. První dojmy - auto jelo znatelně líp. Pak sem ale jezdil až do dna a začlo zlobit, když sem přišlápnul pedál tak nešlo za plynem.. buď sem nasál něco z nádrže nebo mohlo zlobit relé z klaksonu.. takže sem se rozhodl dneska ráno všechno zas předělat a na pumpu dát to nové a na klakson zpátky to staré (napadlo mě, že ty relátka odcházeji se stářím). Nové relé je tam od rána a jede to zase výborně. Od té doby co sem poprvé měnil sem nastaroval vždycky bez problémů, ale je to krátká doba. Vložím nějaké fotky z instalace.
Odpovědět