Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

univerzální lambda sonda

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
marko1
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Karlovy vary
Klubové ID: 2435

#1 Příspěvek od marko1 »

Ahoj, budu muset měnit lambda sondu na e36 M40b18 a všiml jsem si že univerzální lambdy jsou lenější, tak se chci zeptat je nějakej problém s funkčností nebo s montáží univerzální lambdy? Dík
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#2 Příspěvek od Cuky »

jojo univerzální nemají konektor tak to musíš přepinovat
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#3 Příspěvek od Mirda328 »

[quote="marko1"]Ahoj, budu muset měnit lambda sondu na e36 M40b18 a všiml jsem si že univerzální lambdy jsou lenější, tak se chci zeptat je nějakej problém s funkčností nebo s montáží univerzální lambdy? Dík[/quote

nejde pouzit

musi mit 4 draty , vyhrejvani a 0-5V
:twisted:
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#4 Příspěvek od Hansen »

S funkčností univerzální lambda sondy není žádný problém. Ze staré sondy se použije původní konektor a kus kabelu na který se pomocí přibalené vodotěsné spojky nastaví kabel univerzální sondy. Dráty od lambda sondy nejdou letovat kvůli vysoké teplotě sondy, takže se kabely musí spojit mechanickými spojkami. Sondu musíš koupit podle typu motoru. v návodu je popsáno, jaká barva původního kabelu se spojí s jakou barvou nového kabelu.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#5 Příspěvek od Kami1 »

Mirda328 píše:
marko1 píše:Ahoj, budu muset měnit lambda sondu na e36 M40b18 a všiml jsem si že univerzální lambdy jsou lenější, tak se chci zeptat je nějakej problém s funkčností nebo s montáží univerzální lambdy? Dík
nejde pouzit

musi mit 4 draty , vyhrejvani a 0-5V
:twisted:
to bych nerek,
UNI jde pouzit, ale musi byt dodrzenej typ lambdy, pocet dratu a odpor vyhrivani.
zirkonova=napetova
napeti 0-1,1V

titanova=odporova
-napeti dle zapojeni RJ
-co sem tu čet, tak BMW jen u sestivalu s RJ Siemens (0-5V), takze pro m40 by klasicka mela byt v poho
Hansen píše:S funkčností univerzální lambda sondy není žádný problém. Ze staré sondy se použije původní konektor a kus kabelu na který se pomocí přibalené vodotěsné spojky nastaví kabel univerzální sondy. Dráty od lambda sondy nejdou letovat kvůli vysoké teplotě sondy, takže se kabely musí spojit mechanickými spojkami. Sondu musíš koupit podle typu motoru. v návodu je popsáno, jaká barva původního kabelu se spojí s jakou barvou nového kabelu.
Souhlas, ale co sem si to jednou delal, tak ty spojky moc vodotesny nebyly. Bylo to lepsi zaizolovat svepomoci (guma, silikon atd.).

A abych se pokusil zamezit sireni fam, tak letovat to nejde proto, ze ty kabliky nejsou medeny a proste se to beznymu cloveku nepovede, s tou teplotou je to prakticky nesmysl.

marko1: klidne si tam tu uni dej, ale at je kompatibilni s tvou RJ (rekne ti prodejce) a bral bych to tam, kde na to budes mit nejakou zaruku. Aukro atd. bych asi nebral.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#6 Příspěvek od libovka »

Ty univerzáslní lambdy uplně v pohodě fungují.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#7 Příspěvek od Mirda328 »

aha tak odvolavam co jsem odvolal a slibuji co jsem slibil,,,,

mate to vyzkousene zda je to i presny? vim ze jsem stim mel v minulosti nejaky problem...na M52, myslim, ze ty elitovy nejak nemakaly co drive nabizeli...musel bych pohledat

pajet to opravdu nejde, cín tam opravdu nechytite ani za pouziti spec kapalin-vyzkouseno praxí, jedine knipovat- mam a funguje to
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

Já teda kupoval tu univerzálku od BOSCHe a na motorech makaj bez problémů.Letovat to nejde protože ty dráty jsou ocelové.
marko1
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Karlovy vary
Klubové ID: 2435

#9 Příspěvek od marko1 »

no já vím že je to aukro, ale cenu má bezkonkurenční a nemusel bych dělat ten konektor. Nezná někdo toho prodejce?

http://aukro.cz/item1068371248_lambda_s ... _nova.html
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#10 Příspěvek od Kami1 »

ceny tam ma celkem podezrele nizky, zas ma na to ale pozitivni ohlasy.
Nema uvedenyho vyrobce lambdy, tak je to risk, ze ti treba lambda vydrzi o dost min nez treba bosh.
Za ty prachy se zaruka da ozelet. Je to na tvym rozhodnuti.
Pak dej vedet, ja ted jednu taky zrovna budu shanet. :)
haarosh
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 03.05.2006 00:00

#11 Příspěvek od haarosh »

Taky jsem dal na cenu a koupil neznačkovou, která už měla konektor přímo na moje auto. Koupil jsem ji na ebay a vydržela cca. 2 měsíce. Naštěstí prodejce byl seriozní a asi hlavně věděl, co prodává za šmejd a poslal mi novou, no a ta vydržela asi tak o měsíc dýl. :cry: Teď je tam třetí a zatím drží. Každopádně až mi ji už nebude ochotnej vyměnit, půjde tam určitě Bosch. To co koupíte na aukru, bude stejně původně z ebay a tak bych se určitě ptal po záruce.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#12 Příspěvek od weNTyll »

haarosh píše:Taky jsem dal na cenu a koupil neznačkovou, která už měla konektor přímo na moje auto. Koupil jsem ji na ebay a vydržela cca. 2 měsíce. Naštěstí prodejce byl seriozní a asi hlavně věděl, co prodává za šmejd a poslal mi novou, no a ta vydržela asi tak o měsíc dýl. :cry: Teď je tam třetí a zatím drží. Každopádně až mi ji už nebude ochotnej vyměnit, půjde tam určitě Bosch. To co koupíte na aukru, bude stejně původně z ebay a tak bych se určitě ptal po záruce.
Zameril bych se na to proc odchazi, lambda totiz v dritive vetsine pripadu kdy rychle odejde je az dusledek uplne jine chyby - regulace smesi, vstriky, zapalovani, velka spotreba oleje pres spalovaci prostor atd.
Odpovědět