Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Problémové studené starty 320i M52 E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva
Klubové ID: 1973

#1 Příspěvek od tupaccz »

Zdravím pánové ,mam takový menčí problém a nechce se mi kvůli němu jet téměř 100km do servisu ,ještě navíc stou mojí popelnici:-D
Můj problém je více méně při káždém startovaní ,nejhorší to je za studena.Mému motoru se prostě vubec nechce naskočit ,on naskočí ale musím přišlápnout plyn a no a start se rozhodně nedá popsat jako hladký prostě vibruje celý motor.Tak to asi nestartuje na 6 valcu,jinak jsem měnil svíčky ,vzducháč to bylo jediné co mě napadlo:-D dekuji moc za odpovědi, fakt tu chlapi odvadíte dobrou práci diky vám jsem si tu svoji stařenku hodně polátal ale toto jsem opravdu nikde nenašel dííík.
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva
Klubové ID: 1973

#2 Příspěvek od tupaccz »

Jen podotknu že vyměna svíček mírně pomohla a při výměně svíčky nebyli ani vlhké jenom černé jako uhlí:-D a ješte delší dobu bojuju se slabší baterií.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Leveler »

Helec a dobijí ti altík?Aby ti to neběželo jen z baterie..Baterku nabijíš mimo auto nak často?
Když to nastartuješ, tak ti otáčky drží a nebo houpou?
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva
Klubové ID: 1973

#4 Příspěvek od tupaccz »

No alternátor jede baterku dobíjí ale kupoval jsem nějakou bezůdržbovku a je to jen 55AH je to přes dva roky.Jinak jak nastartuju tak otáčky po 5 sekundách otáčky drží krásně ,byl jsem i na diagnostice na nás v servise ale jako obvykle nic:-D nečekaně .Ještě mě napadlo nemůže to být palivovým filtrem ono jak jedu tak se mi i stáva že auto zničeho nic ožije a přitom plyn držím pořád ve stejné poloze.A palivovou pumpu mám novou je to rokco jsem ji měnil.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#5 Příspěvek od Studna »

Výměna paliv. filtru je základ. Doporučený interval výměny je 30 tkm. Příčin špatného chodu může být víc, těsnění pod hlavou, lambda sonda, váha vzduchu, díra v hadici od sání-vlnovec apod. Začni filtrem, důkladně prohlédni vlnovec od váhy k sání, stačí malinkatá trhlina. Poté zkus odpojit lambdu zda se něco změní a taky někde si půjčit váhu která je 100% funkční a prohodit jí. Vadné snímače na motoru by měla zjistit diagnostika.
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva
Klubové ID: 1973

#6 Příspěvek od tupaccz »

ten vlnovec jsem měnil nedávno takže je ok skusím ten filtr děkuji za radu:-D
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#7 Příspěvek od mequi »

Jestli máš pocit, že to nejede na 6 válců tak zkus vyměnit cívky.
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva
Klubové ID: 1973

#8 Příspěvek od tupaccz »

cívky?? ted nevím co přesně myslíš:-D zase až takový znalec nejsem:-D
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#9 Příspěvek od mequi »

gumy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 16.11.2009 01:00
Bydliště: Štětí

#10 Příspěvek od gumy »

Tak to tady čtu a mám pocit, že máme stejnou závadu. Já to tedy pozoruju jen u studeného startu. Když už motor běžel, tak je každý další start OK, ale jak vychladne, tak se opakuje tato situace: 1. otočení - motor točí a nic, 2. otočení - motor chytne na tři válce, 3 otočení a motor běží úplně bez problémů v celém rozsahu otáček. Takže jsem provedl klasický postup. Odpojení jednotky a tím její výmaz - prvních 100km OK, pak znovu stejná závada. Výměna vzduchového filtru - nepomohlo. Výměna svíček (kdoví, kolik měly najeto). Původní NGK za nové Bosch. Prvních cca 100km OK a pak znovu stejná závada. Kontrola palivového filtru - benzín z něho tekl normálně, takže byl OK - a vzápětí nato kontrola funkčnosti palivového čerpadla - fakt to prstem na hadici neudržím - takže čerpadlo taky OK. Napadají mě ještě - voda v nádrži, váha vzduchu, čidlo teploty motoru. V tomhle pořadí to zkontroluju, ale taky bych uvítal nějaké nápady. Jo jinak je to e36 320i M50 a VANOSem.
hatorikatany
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: stř 05.11.2008 01:00
Klubové ID: 2141
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od hatorikatany »

mohlo by to být palivové čerpadlo, třeba máte nízký tlak benzínu, ale určitě bych začal filtrem, je to nejlevnější a kolikrát to pomůže :)
gumy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 16.11.2009 01:00
Bydliště: Štětí

#12 Příspěvek od gumy »

Tak jsem to dneska konzultoval s kolegou v práci a jeho myšlenka byla celkem logická. Pro start studeného motoru je potřeba zapnout sytič. Aby to řídící jednotka udělala, tak musí dostat správnou informaci z čidla teploty chladící kapaliny. A pokud je to čidlo špatné, tak jede na nouzový režim, který je 80°C. Takže se sytič nesepne. Proto se motor několikrát protočí naprázdno. Nemůže ani moc pomoct sešlápnutí plynu, protože pedálem ovládáme množství vzduchu a ne benzínu. Takže v neděli zkontroluju to čidlo. Čerpadlo i filtr by dělaly problémy i za jízdy a to se právě neděje. Auto jede jak drak a hlavně startuje v pohodě se zařátým motorem.
gumy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 16.11.2009 01:00
Bydliště: Štětí

#13 Příspěvek od gumy »

A k tomu palivovému filtru. Na autě, které jsem měl předtím - BMW e36 316i Compact 12/94, byl filtr originál z fabriky, tedy 14 let starý a měl podle tacho najeto 200000 km a všechno bylo OK. Vyměnil jsem ho jen proto, že by se to mělo.
hatorikatany
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: stř 05.11.2008 01:00
Klubové ID: 2141
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od hatorikatany »

to jo on vydrží klidně 14 let a pak jednou natankuješ kaši a je po :) a je jedno jestli je fungl novej nebo 14ti letej
hatorikatany
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: stř 05.11.2008 01:00
Klubové ID: 2141
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od hatorikatany »

gumy píše:Tak jsem to dneska konzultoval s kolegou v práci a jeho myšlenka byla celkem logická. Pro start studeného motoru je potřeba zapnout sytič. Aby to řídící jednotka udělala, tak musí dostat správnou informaci z čidla teploty chladící kapaliny. A pokud je to čidlo špatné, tak jede na nouzový režim, který je 80°C. Takže se sytič nesepne. Proto se motor několikrát protočí naprázdno. Nemůže ani moc pomoct sešlápnutí plynu, protože pedálem ovládáme množství vzduchu a ne benzínu. Takže v neděli zkontroluju to čidlo. Čerpadlo i filtr by dělaly problémy i za jízdy a to se právě neděje. Auto jede jak drak a hlavně startuje v pohodě se zařátým motorem.
tak to zkus, možná to bude ono ... pak dej vědět :)
Odpovědět