Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rozdíl hlav

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#1 Příspěvek od Jamall »

Možná už to tu někde je, ale nejspíš jsem špatní pes na pátráni. Mám tu dotaz pro zkušeného co to už někdy koumal. Zajímal by mě rozdíl hlavy motoru mezi tipem M50b20 a M50b25. Schánim něco silnějšího a v jednom inzerátu jsem se dočet, že jsou údajně stejní, ale co tudíž velikost válce a celkově spalovací prostoru, neměla by bít hlava s větším obsahem větší, tedy alespoň klobouček který přiléhá na válec?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Víš, jak by ti to hnulo s kompresním poměrem?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

2.5 bude mít větší ventily.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#4 Příspěvek od Jamall »

Ahá, dva 100% důvody proč nejsou stejné, takže borečk je blbeček?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

To by mě zajímalo, jak se takový motor může chovat….větší kompresní poměr, ale dostane se tam mín paliva, taky spalovací prostor vypadá jinak než by měl, tudíž se budou plyny jinak hýbat při procesu…nemluvím o těsnění pod hlavou
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od noname »

Myslím, že hlavy z 2,0 a 2,5 rozumně zaměnit nepůjdou, protože motory mají rozdílné vrtání....
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#7 Příspěvek od Jamall »

OK takže porod s hlavami vyřešen.

Verdikt - BLBOST -
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od FiliposII »

Neni nahodu kompresni pomer (tedy velikost spalovaciho prostoru) tvoren pomoci kliky? ja sem mel hlavu z M50B25 nekolikrat v ruce. mohu o nic rect, ze pomoci ni je tvoreno jen minimum spalovaciho prostoru, spalovaci prostor, ktery vytvari hlava je v postate strizka, kde po obou stranach jsou ventili. Ventili u 325i jsou navrzeny na maximalni velikost, pri zachovani pevnosti materialnu, nevim jak je temu u M50B25, ale asi to bude stejne, jinak pokud si vzpominam, tak M50B20 a M50B25 maji stejny prumer valce. Objem je delan zdvihem,
takze zamena z B20 na B25 je mozna realne a ten dotycny clovek mozna nekecal.
Ale samozrejme by to chtelo overit. Je mozne ze na B25 hlavu sa pouzival lepsi material, ale to asi nikdo nezjisti, ale rozmerove mohou byt naprosto shodne.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od Foldas »

oba motory (2,0 i 2,5) mají rozdílne vrtání i zdvih stejné vrtání maji 2.5,2.3,2.8 a hlava z 2,5 má větší ventily takže by to byla opravdu uchvatná představa koupit auto s takovým paskvilem.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

tím že třeba snížíš hlavu zvýšíš kompresní poměr tím že dáš nižší písty zase kompresní poměr snížiš
Odpovědět